Gå til innhold

Støpejerngryte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har to, begge fra Le Creuset. Jeg er veldig fornøyd med dem, men mye mulig det er like bra med rimeligere gryter. Jeg har fått de i gave, så har ikke betalt selv.

Er ikke helt sikker på størrelsen, men den minste er mellom 4 og 5 liter, og den bruker jeg til å bake grytebrød. Akkurat passe stor til et grytebrød. Tror den har en diameter på 24 cm, er stort sett det grytebrødoppskriftene er beregnet på.

Den store tror jeg er mellom 6,5 og 7 liter, den bruker jeg til gryter og lapskaus. Ser ingen grunn til å lage mindre enn det av gode gryter, de kan spises i flere dager og blir gjerne bare bedre og bedre.

Anonymkode: 30afa...1ae

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva er det egentlig sånn konkret som gjør Le Creuset så populær? Hvilke egenskaper har den?

Anonymkode: 35de4...94e

Det er vel bare at de er størst på denne type gryter, og når de ble så populære hadde de en stor markedsandel?

Nå har det etterhvert kommet mange flere leverandører på markedet, regner med at det finnes gode gryter blant dem...

Anonymkode: 30afa...1ae

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hva er det egentlig sånn konkret som gjør Le Creuset så populær? Hvilke egenskaper har den?

Anonymkode: 35de4...94e

Det er kvalitet. Finnes flere konkurrenter som også er bra, men de er ikke noe billigere

Anonymkode: a9219...8a2

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...