Gå til innhold

Dere som har åpen kjøkkenløsning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rydder etter mat. Mest mulig inn i oppvaskmaskinen og setter opp den, skyller av resten og setter i kummen, rydder bort mat.

Har på forhånd sørget for tom oppvaskmaskin, tom søppelbøtte til restavfall og plass i kjøleskapet, så alt sammen går veldig fort og greit. 

Rydder underveis når jeg lager mat også, så det er ryddig når vi setter oss til bords.

Anonymkode: 58fbb...4cb

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Åpen kjøkkenløsning er noe herk, både med tanke på lyd/bråk fra kjøkkenet og innsyn til kjøkken fra spiseplassen. Vi kommer til å sette inn dør.

Anonymkode: 85b23...f61

Veldig enig, meni dagens nye boliger prioriteres nok soverom fremfor egne spisestuer, så de færreste i nye boliger har den muligheten....

Vi bygde på, så vi har en ekstra stue. Men det store allrommet har likevel kjøkken og spisestue i åpen løsning. 

Anonymkode: 58fbb...4cb

Annonse

Vi rydder etter måltidet. Kjøkken er skjult for sofagruppen, så mannen tar 15 min og får vasket og ryddet opp uten å forstyrre selskapet. 

Jeg stortrives med åpen løsning, det er sosialt og luftig. 

Anonymkode: 06e9d...c3f

Bare halvparten av kjøkkenet syns fra spisestua så det er ikke ett problem med mindre folk går inn der. Men rydder og vasker unna underveis/mellom servering. Gjorde det samme før vi pussa opp og hadde åpen løsning 

Anonymkode: 1fcf5...2d1

Vi rydder kjøkkenet på forhånd slik at det er lett å rydde etterpå, men ja, det stables en del på kjøkkenet utover kvelden. Er vel greit at det er litt tallerkener og slik stående når man har selskap? Kan ikke skjønne at man skal late som kjøkkenet ikke blir brukt utover kvelden. Det står jo gjerne diverse snacks og slik fremme hele kvelden. Vi sitter ikke og ser på rotet, vi sitter enten på stua eller ved spisebordet og spiller spill. Gjør ikke noe at det står tallerkener på kjøkkenet. Hadde jeg aldri tenkt over. 

Vi har åpen løsning både hjemme og på hytta. 

Men selv om kjøkken og stue ikke er skilt med dør, så ser vi ikke kjøkkenet fra stua. 

Vi holder selvsagt unna oppvask og rydder løpende uansett. 

Anonymkode: 25e38...93a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...