Gå til innhold

Dusjer du naken på offentlige bad?

Anbefalte innlegg

Var i bassenger igår og tenkte på det samme. Jeg dusjer naken før jeg går inn.  Som hun ene over sa: Jeg ønsker å vise at alle kropper er forskjellige. Jeg er 50 kg overvektig og går i bikini. Er ikke redd for blikk. 

Anonymkode: 74fe6...986

Fortsetter under...

Dusjer naken ja. Ikke bestandig jeg vasker håret, MEN da har jeg vasket det hjemme samme dag. 

Jeg bruker å tørke meg før jeg tar på badedrakten, bare som en kommentar til henne som syntes det var vanskelig å få den på etter dusjen 😉 

Anonymkode: dde2f...41d

Hater egentlig å dusje i offentlig dusj. Dusjer naken med ryggen til, så vasker jeg nedre del av kroppen, så tar jeg på meg badedrakten delvis , så vasker jeg resten av kroppen,så tar jeg på meg resten av badedrakten. Men nå har gutten min fått ledsagerbevis, så nå kan jeg bare vise det, så får vi egen garderobe. Det er veldig greit, han elsker å bade, men trenger følge i garderoben. 

Anonymkode: 14fcb...b2e

Annonse

Anonym bruker skrev (På 30.12.2024 den 14.46):

Det er ikke bare bakteriene i underlivet som er problemet, men div hudkremer, svette, deo, hårprodukter osv som kommer i bassengvamnet. 

Anonymkode: a8038...6e3

Men det dusjes jo vekk til tross for en bikini/badedrakt. 

Anonymkode: 76d1d...cd7

Anonym bruker skrev (På 30.12.2024 den 14.00):

Jeg tror alle i hele verden bortsett fra deg er i full stand til å skylle seg godt i underlivet uten å måtte ha et løst dusjhode.

Anonymkode: e6e0c...029

Ok

Anonym bruker skrev (På 30.12.2024 den 13.50):

Jeg dusjer alltid på morgenen så intimåområdet er vasket uansett og dusjer som regel med badedrakt før svømming. For at det skal hjelpe med dusj uten badedrakt så må man altså vaske inni foldene i underlivet. De dusjene kan man jo ikke ta ned for å skylle underlivet. 

Takk gud for at de dusjene ikke kan tas ned.

Anonymkode: 276b5...fb8

Føler ikke for å vise meg naken for noen som helst, derfor dusjes det med badedrakt her - og det går helt fint fordi bassenget er kloret. Hva med alle som pisser og spytter i bassenget? Det er kloret av en grunn. Så lenge det ikke er avdelte båser i fellesdusjen, så kommer jeg aldri til å dusje uten badedrakt. Beklager:)

Anonymkode: a49e6...755

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Føler ikke for å vise meg naken for noen som helst, derfor dusjes det med badedrakt her - og det går helt fint fordi bassenget er kloret. Hva med alle som pisser og spytter i bassenget? Det er kloret av en grunn. Så lenge det ikke er avdelte båser i fellesdusjen, så kommer jeg aldri til å dusje uten badedrakt. Beklager:)

Hvis man ikke vil følge reglene, så får man faktisk holde seg hjemme.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Da får du holde deg hjemme.

Anonymkode: c92bf...d06

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Da kan du søren meg holde deg hjemme!

Hvorfor tror du det må brukes så mye klor i bassengene?

Nei, det er ikke pga. spytt og piss, det er fordi folk ikke vasker av seg kremer, sminke og hårstæsj før de hopper uti. 

Anonymkode: 30709...670

Når jeg bader i offentlige bad, kommer jeg som oftest ca rett fra dusjen hjemme (viser meg ikke ute blant folk uten å ha dusjet og vasket hår). Badedrakt/bikini er vasket i vaskemaskin. Ikke for å være vanskelig, men forklar meg gjerne hvorfor jeg må dusje grundig før jeg går i bassenget da. Jeg blir mye renere hjemme, der jeg kan ta ned dusjen og dusje i alle kriker og kroker, og til og med der sola aldri skinner. Er selvsagt innom dusjen, men ja, det er mest for syns skyld. Tenker at jeg er renere enn de aller aller fleste der. Rekker ikke bli så stor bakteriebombe på 30-60 minutter… 

Anonymkode: 6958a...ead

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg bader i offentlige bad, kommer jeg som oftest ca rett fra dusjen hjemme (viser meg ikke ute blant folk uten å ha dusjet og vasket hår). Badedrakt/bikini er vasket i vaskemaskin. Ikke for å være vanskelig, men forklar meg gjerne hvorfor jeg må dusje grundig før jeg går i bassenget da. Jeg blir mye renere hjemme, der jeg kan ta ned dusjen og dusje i alle kriker og kroker, og til og med der sola aldri skinner. Er selvsagt innom dusjen, men ja, det er mest for syns skyld. Tenker at jeg er renere enn de aller aller fleste der. Rekker ikke bli så stor bakteriebombe på 30-60 minutter… 

Vel ...

Hva med håret? Null stæsj? 

Anonymkode: 30709...670

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke alle som kommer rett fra dusjen og da er det fint at det er like regler for alle. 

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det spiller ingen rolle, reglene er like for alle.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det spiller ingen rolle, reglene er like for alle.

Jeg er jo som sagt innom dusjen i bassenget, men får jo ikke vasket meg like godt som hjemme. Og jeg var mest ute etter om hvis noen mente det var feil, og isåfall forklare meg hvorfor/hvordan jeg er så skitten at jeg må dusje veldig grundig. Jeg tenker jo at folk ikke akkurat står og sjekker hvor grundig andre dusjer uansett. Og min samvittighet gjør jo at jeg ikke går ut i bassenget uten at jeg mener at jeg er så rein som jeg kan bli. 

Jeg er mann og har helt sluttet å dra til svømmebasseng, blir kvalm av den intense klorlukten. Den blir bare verre og verre. Skjønner nå hvorfor. Jeg mener uansett at det burde være mulig å gjøre dusjene mer private. Det er forståelig at ikke alle er komfortable med så åpne dusjer som det er mange steder. Hva med vann som er tilsatt såpe, fra dyser som spyler over alt, ikke bare vann som renner nedover?

Anonymkode: e9b60...bf6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...