Gå til innhold

Dusjer du naken på offentlige bad?

Anbefalte innlegg

Det siste halve året har jeg vært på det lokale badebassenget omtrent en gang i uken, og jeg har lagt merke til at jeg omtrent er den eneste som dusjer naken før og etter jeg går i bassenget. Av de sikkert 100 damene jeg har møtt på min vei inn og ut, kan jeg telle på en hånd de som faktisk har vasket seg, og ikke bare løpt gjennom dusjen med badedrakt eller bikini på. Flere går også bare rett inn uten å være i nærheten av vann. 
Hva skjer? Hvorfor dusjer ikke folk? Hvorfor kler de ikke av seg badedrakten og vasker seg? 

Anonymkode: 1d5f4...961

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det siste halve året har jeg vært på det lokale badebassenget omtrent en gang i uken, og jeg har lagt merke til at jeg omtrent er den eneste som dusjer naken før og etter jeg går i bassenget. Av de sikkert 100 damene jeg har møtt på min vei inn og ut, kan jeg telle på en hånd de som faktisk har vasket seg, og ikke bare løpt gjennom dusjen med badedrakt eller bikini på. Flere går også bare rett inn uten å være i nærheten av vann. 
Hva skjer? Hvorfor dusjer ikke folk? Hvorfor kler de ikke av seg badedrakten og vasker seg? 

Anonymkode: 1d5f4...961

Sjenanse og usikkerhet.

Anonymkode: a3a29...c33

Her jeg bor blir badebassenget stengt titt og ofte pga usiviliserte egoister som ikke skjønner at de må vaske seg før de hopper ut i vannet som flere bader i. Ekle mennesker. Garderoben er tapetsert med plakater som skriver helt tydelig at folk skal dusje seg godt før de går i bassenget, men selv noe å enkelt og åpenbart evner de ikke…

Anonymkode: e6e0c...029

Jeg bruker kun dusjbåser. Er veldig pen, får mye komplimenter og kroppen ser ganske bra ut. Men selvfølelsen min er sånn passe. Årevis ned mobbing har gjort det, selv om jeg som voksen utstråler selvsikkerhet er det indre litt ødelagt. Så velger bort steder med fellesdusjen. 

Anonymkode: 6c039...3d4

Ja det gjør jeg selvsagt. Alle i garderoben har nok med seg selv, så regner ned de ikke har veldig interesse av å analysere min kropp. Å ikke vaske seg skikkelig, som man ikke får gjort med badetøy på, er bare ekkelt og grunn til at det lukter heftig klor i enkelte svømmehaller. 

Anonymkode: 12cd1...951

Annonse

Helt klart, uten noe som helst problemer.

Ikke er jeg spesielt lekker heller 😅

Jeg er en av de damene som viser unger og ungdommer at en voksen kropp ikke trenger være lekker for å virke, og at man ikke trenger ha en lekker kropp for å kose seg med svømming og eller være glad og fornøyd.

50 år, 15 kg for tung, åreknuter, operasjonsarr og strekkmerker, jeg dusjer akkurat som jeg er, og om noen ikke ønsker å se det kan de snu seg, ønsker de å se får de bare se. Jeg er helt normal og tåler fint å dusje naken i en damegarderobe.

Anonymkode: a8038...6e3

Det er opplyst overalt at man skal dusje før man går i bassenget. Jeg dusjer alltid med badedrakt før jeg går i bassenget. Rett og slett fordi jeg har ordnet meg ferdig i garderoben og det siste jeg gjør før å gå ut er å dusje. Men etter bassenget dusjer jeg uten badedrakt. 

Anonymkode: bda0c...291

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det er opplyst overalt at man skal dusje før man går i bassenget. Jeg dusjer alltid med badedrakt før jeg går i bassenget. Rett og slett fordi jeg har ordnet meg ferdig i garderoben og det siste jeg gjør før å gå ut er å dusje. Men etter bassenget dusjer jeg uten badedrakt. 

Anonymkode: bda0c...291

Men du skal dusje uten badedrakt før du går uti. Det er jo hele poenget. 

Annonse

Selvfølgelig dusjer jeg uten badedrakt før jeg går i bassenget, men jeg observerer jo de som bare snur seg rundt i dusjen med badetøyet på som om hensikten er å se våt ut før man går. De siste gangene jeg har vært i svømmehallen har det faktisk sittet en badevakt i dusjen som har sendt folk tilbake om de ikke har dusjet uten badedrakt. Det burde vært unødvendig, men tydeligvis er det ikke det. 

Selv om det er et forbaska træl å få på badedrakt når kroppen er våt, så har jeg såpass vett i hodet at jeg forstår hvorfor man skal dusje naken før bassengbad. Ergo - jeg dusjer selvfølgelig naken. Jeg vasker meg også, jeg går ikke bare igjennom dusjen. 

Anonymkode: 30709...670

Jeg dusjer alltid på morgenen så intimåområdet er vasket uansett og dusjer som regel med badedrakt før svømming. For at det skal hjelpe med dusj uten badedrakt så må man altså vaske inni foldene i underlivet. De dusjene kan man jo ikke ta ned for å skylle underlivet. 

Anonymkode: 76d1d...cd7

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg dusjer alltid på morgenen så intimåområdet er vasket uansett og dusjer som regel med badedrakt før svømming. For at det skal hjelpe med dusj uten badedrakt så må man altså vaske inni foldene i underlivet. De dusjene kan man jo ikke ta ned for å skylle underlivet. 

Jeg tror alle i hele verden bortsett fra deg er i full stand til å skylle seg godt i underlivet uten å måtte ha et løst dusjhode.

Anonymkode: e6e0c...029

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Det er ikke bare bakteriene i underlivet som er problemet, men div hudkremer, svette, deo, hårprodukter osv som kommer i bassengvamnet. 

Anonymkode: a8038...6e3

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Enig med deg. Ubrukelige dusjer

Anonymkode: f8972...80c

Nei. Jeg lar være å dra til offentlige bad fordi jeg synes det er så ille å måtte gjøre nettopp det. Går vel kanskje 2 ganger i året med barna selv om de skulle ønske vi dro oftere fordi jeg HATER å dusje naken foran andre. Hadde gjerne betalt mer for å ha et avlukke. 

Jeg har arr og ting på kroppen jeg ikke vil vise fram til hvem som helst. 

Heldigvis har skolen eget svømmebasseng og barna svømmer masse med skolen der. 

Anonymkode: 6e9ea...2dd

Optatium skrev (3 timer siden):

Jeg vasker meg selvsagt naken. Hvis du ikke klarer noen få minutt med nakenhet får du være hjemme. Offentlige bad er for de som behersker noen minutt i Adams drakt. 

Så bra at det har blitt flere menn her inne.

Anonymkode: 6e9ea...2dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...