Gå til innhold

Hvem av oss er voldelig?

Anbefalte innlegg

Jeg og typen har et grusomt forhold. Det er fullt av traumer og ondskap, og ingen av oss er enige om hvem av oss som er verst. Han har vært utro, og jeg har vært utro. Han har alkoholproblemer, og foretrekker å være ute og drikke alkohol til 6-7 på morgenen hver eneste dag og komme hjem dritings. Nå i jula ble jeg så lei at jeg sa jeg skulle dra på date med noen andre dersom han dro ut, han svarte da gjør som du vil. Etter to timer kommer han tilbake og er sørpedritings, og begynner å følge etter meg og rope at jeg er en jævla hore og at jeg fortjener alt jeg måtte få oppleve, og at det ikke er rart jeg har blitt utsatt for alvorlig vold tidligere. Dette trigger meg rett i fight or flight, og jeg slår så hardt jeg kan rett i ansiktet på ham, flere ganger. Idag har han flere merker i fjeset og påstår jeg er den gale her. Dette gjør meg usikker, og enda jeg var så sikker på at nå går jeg, gjør denne oppførselen meg så usikker at jeg går tilbake. Jeg begynner å virkelig hate både ham og meg selv, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Gi meg råd, værsåsnill.

Anonymkode: 25bea...23e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451714-hvem-av-oss-er-voldelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er jo du som er gal når du slår til folk sånn det kan du jo bli annmedlt for, det har ikke noe og si hva han har segt slå folk gjør man ikke unasett

men dere bør virkelig gjøre det slutt det er ikke mye sundt forhold dere har dere trenger hjelp begge to

Anonymkode: 0f0de...ae0

Annonse

Dere er begge voldelige.

Din fysiske vold var riktignok trigget av at han valgte å retraumatisere deg med det han sa, for det han sa var ekstremt stygt.

Men det unnskylder ikke at du slår! (jeg tror ikke du er en voldelig person om du får bearbeidet dine gamle traumer og det forholdet som du er i nå - men det er din plikt å ta ansvar for å få den behandlingen du trenger!)

Har dere barn? I så fall utsetter dere dem også for vold, for det du beskriver er ekstremt destruktiv psykisk vold.

Kontakt nærmeste Krisesenter og kom deg ut. Ikke tenk, bare gjør det!

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Anonymkode: a5de7...296

Ikke barn, nei. 

Hører hva dere sier og skal gjøre mitt beste for å få avslutta det her, er så utslitt psykisk at dere aner ikke. Er ingen voldelig person, av fremmede vil jeg nok beskrives som veldig snill, forståelsesfull og tålmodig, så er merkelig å lese hva dere skriver.

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg og typen har et grusomt forhold. Det er fullt av traumer og ondskap, og ingen av oss er enige om hvem av oss som er verst. Han har vært utro, og jeg har vært utro. Han har alkoholproblemer, og foretrekker å være ute og drikke alkohol til 6-7 på morgenen hver eneste dag og komme hjem dritings. Nå i jula ble jeg så lei at jeg sa jeg skulle dra på date med noen andre dersom han dro ut, han svarte da gjør som du vil. Etter to timer kommer han tilbake og er sørpedritings, og begynner å følge etter meg og rope at jeg er en jævla hore og at jeg fortjener alt jeg måtte få oppleve, og at det ikke er rart jeg har blitt utsatt for alvorlig vold tidligere. Dette trigger meg rett i fight or flight, og jeg slår så hardt jeg kan rett i ansiktet på ham, flere ganger. Idag har han flere merker i fjeset og påstår jeg er den gale her. Dette gjør meg usikker, og enda jeg var så sikker på at nå går jeg, gjør denne oppførselen meg så usikker at jeg går tilbake. Jeg begynner å virkelig hate både ham og meg selv, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Gi meg råd, værsåsnill.

Hadde jeg vært ham, hadde jeg slått igjen...

Anonymkode: 4688c...f1d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke barn, nei. 

Hører hva dere sier og skal gjøre mitt beste for å få avslutta det her, er så utslitt psykisk at dere aner ikke. Er ingen voldelig person, av fremmede vil jeg nok beskrives som veldig snill, forståelsesfull og tålmodig, så er merkelig å lese hva dere skriver.

Hvis du slår, så er du voldelig, selv om du som de fleste andre som slår skylder på noen andre. Skaff deg hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...