Gå til innhold

Lar dere tenåringene snu døgnet rundt i ferier?

Anbefalte innlegg

Min 16 åring legger seg seint og sover til langt på dag. I natt overnattet han hos en kompis, de døgnet. Han kom hjem i elleve tiden og jeg har enda ikke fått han våken og klokka er 17. Hadde dere stresset over dette eller bare latt det være?

Anonymkode: da719...30d

Fortsetter under...

Jeg styrer ikke søvnen til tenårnger nei. De må lære seg å ta ansvar selv. I en periode innebærer det ofte soving til langt på dag. De må jo få lov til å kose seg og det er om natten de koser seg mest. 

Man er bare ungdom en gang. 

Anonymkode: b08a0...cc6

Var nok strengere med mine eldste. De yngste som er tenåringer nå styrer seg litt selv nå i ferier. De må gradvis snu jo nærmere hverdagen vi kommer. De er flinke å styre det selv da. Sover ikke til langt på dag uansett.

Anonymkode: 4877f...1ee

Nei det bryr jeg meg ikke om. 17 åringen legger seg når han vil, men han jobba i går og idag så han legger seg i fornuftig tid da. Og han vet at han må snu det gradvis tilbake før skolen. 12 åringen får være oppe til rundt midnatt fordi han gamer med venner, og sover til 12 nå. Men det er greit, han og vet det bare er få dager til han må tilbake i normal rytme 

Anonymkode: eb1e6...8ec

Annonse

Jeg lar dem styre det selv. Tiden for vekkerklokke og forpliktelser kommer da tidsnok.

Eldste var håpløs, men han gamet da, med folk fra alle kontinenter, så mye foregikk på natt.

Så ble han elektrikerlærling og begynte på jobb kl 7 om morgenen hver dag. Plutselig snudde alt om, kroppen hans synes jo den hadde sovet lenge om han lå til 8-9 😂

I løpet av to år som lærling kom han en halvtime for sent på jobb en gang. Nå er han er veldig samvittighetsfull 20 åring og har overhodet ikke tatt skade av noen ungdomsår med døgnrytme helt på trynet i skoleferier, det går bra.

Nå er det de yngste på 15 og 17 som har ferie. 17 åringen har ekstrajobb i butikk og står opp uten problem når hun skal på jobb, men i dag spiste hun frokost halv tre 🙈

Anonymkode: 46d1c...e55

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg styrer ikke søvnen til tenårnger nei. De må lære seg å ta ansvar selv. I en periode innebærer det ofte soving til langt på dag. De må jo få lov til å kose seg og det er om natten de koser seg mest. 

Man er bare ungdom en gang. 

Anonymkode: b08a0...cc6

Samme her, prøver til en viss grad. Men på et tidspunkt må jeg legge meg selv. Da får de bare kose seg, da alle andre er oppe også og gamer. 

Anonymkode: 0cefe...f30

Jeg lar de ikke snu døgnet. De vekkes kl 1000. Forventer en viss deltakelse i familien, og vi sover på natta. De driver med ute-idrett og skal de trene må dette naturlig nok foregå i dagslys.

Anonymkode: 1c971...37d

Selvsagt får tenåringer styre fritiden sin selv. De henger i stroppen hele året med skole, jobb og trening. Da skulle det bare mangle at de skal få nyte sine fortjente fridager på den måten de ønsker. 

Og det går helt fint å trene med hodelykt. 

Anonymkode: 2b9a9...4df

Hun styrer det helt selv. Hun er pliktoppfyllende resten av året og har veldig travle dager innenfor idrett og musikk i tillegg til krevende studier så når det er fri får hun gjøre som hun vil. 

Anonymkode: 45bba...c70

Annonse

Jeg styrer det litt ja. Har en som må ha faste rutiner og en som trenger litt hjelp til å komme seg opp. Jeg lager jo da bare problemer for meg selv om jeg ikke styrer dem litt

Anonymkode: f6acc...821

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...