Gå til innhold

Skal bli flinkere å planlegge middager neste år..

Anbefalte innlegg

Har vert flink i perioder. Dessverre hater jeg å planlegge, og liker egentlig ikke å lage mat heller. Blir ofte en spontan tur innom butikken, og merker jo at det går mye ekstra penger på den måten. Er ikke noe  middagsperson heller. Blir ofte til at jeg går for lenge uten mat, og med lavt blodsukker tyr jeg ofte til tomme kalorier.

Trenger tips! Hvordan organiserer dere handlingen. Noen gode nettsider der man kan få tips og eventuelle oppskrifter?

Anonymkode: 6cd61...440

Fortsetter under...

Vi har valgt en fast ukedag (lørdag) til å handle. Da starter vi om morgenen med å sette opp en middagsplan for uka, før vi går gjennom kjøleskap og fryser og finner ut hva vi må handle inn. Med fast tidspunkt for planlegging vet alle i familien at de må møte opp for å kunne komme med innspill og forslag.

Matprat.no har for eksempel forslag til ukesmenyer.

du kan jo bestille en mat kasse da. jeg syns også det er vanskelig og velege middager siden jeg er kresen på mat så da blir det lite variasjon så da tenkte jeg at jeg skulle prøve en mat kasse og der har dem mye godt

Anonymkode: 5f934...210

Jeg er ikke glad i å lage mat, og er dermed en stor fan av enkle middager med få ingredienser. Lager gjerne ekstra så jeg kan fryse ned eller sette 1 porsjon i kjøleskapet.

Anonymkode: 58e50...022

Jeg setter opp en månedsplan og starter med å se hva vi har i fryseren. Setter opp meny, og skriver handleliste for den neste uken utifra hva vi skal ha til middag. Prøver å bruke opp ting vi har fra før. Setter også planen opp etter barnas aktiviteter, slik at vi på feks mandag kan ha litt lettvindt middag da alle skal på aktivitet. Men på tirsdag kan vi ha mat som tar litt tid å lage. 

Anonymkode: ecdd4...85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...