Gå til innhold

Jeg angrer så bittert på at jeg fikk barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barnevernet er involvert. Vurderer å gå til omsorgsovertakelse. Men kommer til å angre. Det er jeg sikker på. Går på dps. Det hjelper ikke 

Anonymkode: 5fd9b...31f

Vurderer du å gi fra deg omsorgen? Det skal virkelig mye til før barnevernet går til et slikt steg. 

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Eller jeg trenger ikke partner. Men bare kjipt å vite at andre har det gøy, mens jeg sitter her. Det er faktisk tungt. Hi

Du snakker jo som en tenåring. Alle foreldre med små barn ‘sitter her’, man er kanskje ute på ‘gøy’ noen få ganger i året. 

Anonymkode: 13d0c...e32

Eller jeg trenger ikke partner. Men bare kjipt å vite at andre har det gøy, mens jeg sitter her. Det er faktisk tungt. Hi

Hvis livet ditt er så kaotisk er det jo ikke en god idé å blande en ny kjæreste inn i den suppen. Du må få orden på ditt liv først.

Hva får deg til å tro at alle med partner har det så fint? Har du sett alle innleggene her inne om gnisninger mellom samboere/ektefeller gjennom julen? Skaff deg noen venner og/eller hobbyer og dropp for guds skyld Tinder.

Anonymkode: 7805b...37c

Var ikke barna dine på avlastning hos foreldrene dine? Men det fungerte ikke, fordi de bare gikk hjem igjen? 

Uansett: Du burde virkelig få avlastning for alle barna SAMTIDIG, så du hadde fått litt tid for deg selv?

Men..... Tinder??? Tenker du virkelig på å finne deg kjæreste når du har det sånn som du har det nå?? (Jeg selv er singel, og eeelsker det, skjønner ikke at folk er så utrolig desperate etter å finne kjæreste.)

Anonymkode: db257...342

Skjønner det er slitsomt. Vi har tre barn hvor to har diagnoser og de sliter med å samarbeide med både oss og hverandre. Det er harde kamper hver dag. 

Men alle er ikke ute og fester og har det gøy altså. Jeg er samme alder som deg og alle barna er i barneskolealder, og jeg "sitter her" stort sett. Har ikke tid eller ork til noe annet. Jobber heltid og tar meg av familie resten av tiden. Veldig sjelden tid til å treffe venner eller reise noen plass. Og når jeg tenker på å reise en plass klarer jeg kun å tenke på kaoset som vil følge med pga barn som ikke vil samarbeide. 

Alle med små barn er slitne altså, det er ingen som er ute og fester hver helg. Det er lite tid til hobbyer og trening og når man først har tid er man gjerne for sliten og blir bare sittende.

Du må fokusere på å få hverdagen til å gå rundt. Husk også at barn lærer sosialt samspill gjennom å både krangle og leke fint sammen. Krangling blant søsken er naturlig og sunt. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Barnevernet er involvert. Vurderer å gå til omsorgsovertakelse. Men kommer til å angre. Det er jeg sikker på. Går på dps. Det hjelper ikke 

Er det depresjon du får behandling for? Hva er det som ikke hjelper tenker du? Hvilke verktøy har behandler gitt deg? 

Anonymkode: 1f408...edc

Du tar opp noe veldig viktig her HI.
Det snakkes stort sett bare om hvor bra det er å få barn og at livet ikke er noe uten barn etc.

Men det å få barn er er ikke det beste for alle og et burde det faktisk snakkes mer om. Selv angret jeg meg for at jeg ble mor helt til barnet ble voksen og flyttet ut, vi er i dag verdens beste venner og jeg lot henne så klart aldri få vite at jeg hatet å være mor

Anonymkode: 08508...8f0

Du høres deprimert ut, men hvis du går på DPS så regner jeg med at du vet dette? Jeg håper i hvert fall at du er ærlig der og klarer å si akkurat det du uttrykker her. Vil du ha hjelp, må du også klare å åpne deg opp og være dønn ærlig. Har de vurdert eventuell medisinering av depresjon?

Ellers så vil jeg tro at du kanskje må jobbe med to veldig viktige ting. Det ene er definisjonen av ordet "gøy", og det andre er oppfattelsen av hva og hvem "alle andre" egentlig er. De færreste deler alt det kjipe og kjedelige offentlig og med kreti og pleti. De deler unntakene, de situasjonene og øyeblikkene som skiller seg positivt ut. Så du ser det som ser ut som perfekte liv, men du ser bare et bilde, et lite fragment de velger å dele. Du ser ikke at de også føler på kjedsomhet, kan føle seg lei, sur og dritt. Du vet ikke om de har ting som plager dem som gjør at de absolutt ikke er så veltilpasset som de ser ut. Jeg ser sikkert ganske vellykket ut på utsiden, men gudene skal vite at jeg har fått mitt, bl.a. med fire barn der alle har ganske store utfordringer, samt min egen bagasje. 

Og så var det dette med gøy, da. Hva er gøy? Er det å feste? Være på byen? Og hva er det du vil oppnå? En spesiell følelse? Frihet? Lykke? Hva er det egentlig du er ute etter å føle? Og når du har fått tenkt på dette, så se om det finnes muligheter der du er nå i livet. Det rushet av spenning du får av å flørte frigjør deilige følelser, men det er andre måter å få slike rush på, sammen med barna. La deg rive med av spenningen av å sette utfor en akebakke med småen som synes dette er skikkelig småskummelt. Del latteren med dem når du leker skummelt monster som skal fange og kile dem. Kjenn på varmen inni deg når du har en varm liten kropp på fanget ditt som slapper av og koser seg når du leser for ham eller henne. Du må selv aktivit velge å gjøre disse øyeblikkene til dine skatter av glede, lykke og tilfredshet, en ny opplevelse av å få de følelsene "gøy" gir. For det er dette som er her og nå. Andre former kommer etter hvert. Bare du kan definere og redefinere hva gøy skal være for deg, kanskje sammen med en terapeut på DPS, men likevel er det du som skal eie det.

Anonymkode: b63f2...55b

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du tar opp noe veldig viktig her HI.
Det snakkes stort sett bare om hvor bra det er å få barn og at livet ikke er noe uten barn etc.

Men det å få barn er er ikke det beste for alle og et burde det faktisk snakkes mer om. Selv angret jeg meg for at jeg ble mor helt til barnet ble voksen og flyttet ut, vi er i dag verdens beste venner og jeg lot henne så klart aldri få vite at jeg hatet å være mor

Anonymkode: 08508...8f0

Jeg kan love deg at barnet oppfattet hatet ditt. At dere nå har et greit forhold til tross for det betyr bare at hun nå tar til takke med å bli tålt. 

Hei HI. Du er ikke alene!

Mitt beste tips er å kle på seg og gå ut. Store og små. Å bokstavelig talt sitte inne gjør ikke livet bedre. Kom dere ut en liten tur. Ta evt med akebrett eller ball. Alle skal være ute, minst 15min. Sollys og frisk luft er undervurdert - både for store og små. Ikke forvent at det blir gøy - bare gjør det. 
Ofte hjelper det med sceneskift - at man endrer omgivelser litt. 

Ellers vil jeg anbefale en tur på biblioteket. Hyggelige ansatte du kan skravle litt med. Alle finner seg en bok hver før dere går hjem. 

Helsestasjon eller fastlege høres lurt ut. Lykke til!

Annonse

oslofrk skrev (54 minutter siden):

Hei HI. Du er ikke alene!

Mitt beste tips er å kle på seg og gå ut. Store og små. Å bokstavelig talt sitte inne gjør ikke livet bedre. Kom dere ut en liten tur. Ta evt med akebrett eller ball. Alle skal være ute, minst 15min. Sollys og frisk luft er undervurdert - både for store og små. Ikke forvent at det blir gøy - bare gjør det. 
Ofte hjelper det med sceneskift - at man endrer omgivelser litt. 

Ellers vil jeg anbefale en tur på biblioteket. Hyggelige ansatte du kan skravle litt med. Alle finner seg en bok hver før dere går hjem. 

Helsestasjon eller fastlege høres lurt ut. Lykke til!

Takk for tips. Det hørtes veldig koselig ut. Hi

Hi her.

Jeg har vært mamma i 20 år. Det er lov å være sliten og lei innimellom?! Føle at det aldri er rom for meg. Leser her inne om hva andre mødre trenger for å være en god mor. Ha det godt med seg selv? 

Føler meg deprimert ja. Får ikke medisin for det, men burde kanskje 

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Hi her.

Jeg har vært mamma i 20 år. Det er lov å være sliten og lei innimellom?! Føle at det aldri er rom for meg. Leser her inne om hva andre mødre trenger for å være en god mor. Ha det godt med seg selv? 

Hvis du har vært mamma i 20 år har du en 20-åring(?) som kan hjelpe deg og avlaste deg litt kanskje?

Anonymkode: 875b5...3b1

Hi her.

Det er forskjell på å være sliten og å angre bittert på at man har barn fordi man ikke kan ‘ha det gøy’. 

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Det er forskjell på å være sliten og å angre bittert på at man har barn fordi man ikke kan ‘ha det gøy’. 

Når man er utrolig sliten og har det vondt. så er det ikke uvanlig at det er dager uten bekymringer og litt latter som man kjenner et savn etter. At HI har det slik og tenker slik nå, betyr ikke at det vil vare. 

Anonymkode: 81f74...460

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvis du har vært mamma i 20 år har du en 20-åring(?) som kan hjelpe deg og avlaste deg litt kanskje?

Anonymkode: 875b5...3b1

Hun lever sitt liv. Og det unner jeg henne virkelig!  Jeg fikk heller aldri leve livet da jeg var ung. Så det skal hun virkelig få lov til! Hi

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hun lever sitt liv. Og det unner jeg henne virkelig!  Jeg fikk heller aldri leve livet da jeg var ung. Så det skal hun virkelig få lov til! Hi

Hun lever da fint sitt liv selv om hun stiller opp som barnevakt for småsøsken en gang i blant??

Anonymkode: db257...342

Det er bare så jævlig uoverkommelig når ungene krangler som filler. Vi kan ikke kjøre bil sammen. Kan ikke ha besøk, kan ikke gå i besøk. Vi har uansett ingen å invitere.. 

I kveld har jeg laget deilig middag til oss, tenkte ungene kunne leke litt med julegavene de fikk... men nei, de liker tydeligvis å slå hverandre!  Klikker altså!  😭😭

Kjære HI. Hvor bor du? Vet at de har hatt noe som het/heter et eller annet med rødhette i Oslo-området. Nå søkte jeg kjapt og fant dette: https://www.affo.no/rodhette/ 

der passer foreldre andres barn, og alle bytter på. Noe for deg om du bor der nede? 
sender deg varme klemmer, hold ut! Det blir bedre med tiden, jeg lover♥️

Anonymkode: 2c4ee...a5b

Det er bare så jævlig uoverkommelig når ungene krangler som filler. Vi kan ikke kjøre bil sammen. Kan ikke ha besøk, kan ikke gå i besøk. Vi har uansett ingen å invitere.. 

I kveld har jeg laget deilig middag til oss, tenkte ungene kunne leke litt med julegavene de fikk... men nei, de liker tydeligvis å slå hverandre!  Klikker altså!  😭😭

Bor du i nærheten av en Home-Start avdeling, kunne det vært noe for dere kanskje?

https://www.homestartnorge.no/

Anonymkode: 5caa7...cc4

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Kjære HI. Hvor bor du? Vet at de har hatt noe som het/heter et eller annet med rødhette i Oslo-området. Nå søkte jeg kjapt og fant dette: https://www.affo.no/rodhette/ 

der passer foreldre andres barn, og alle bytter på. Noe for deg om du bor der nede? 
sender deg varme klemmer, hold ut! Det blir bedre med tiden, jeg lover♥️

Anonymkode: 2c4ee...a5b

Så sykt koselig da ❤️ synd det er 50 mil unna 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...