Gå til innhold

Samboer som bare fikk håndlaget gave av nevøen sin mens han brukte flere penger på alle 3 onkelbarna sine og foreldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da kan jo samboeren din spikke et spyd eller noe til tantebarna sine neste jul, så sparer han masse penger, og det er tross alt ikke hva gavene koster som betyr noe♥️♥️♥️

Anonymkode: 307c0...010

Kan kjøpe mindre gaver til barna og droppe de voksne. Siden de voksne ikke kjøper tilbake til han. I vår familie er vi enig om hvem vi kjøper til, og ca pris. Da blir det ganske likt. 

Anonymkode: ed92e...664

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jo det står det. Å kjøpe til 1000 kr pr barn er altfor mye. Og ikke normalt å gi så store gaver som onkel. Spesielt når man ikke får igjen noe. Da min bror var singel og kjøpte gaver til begge barna mine pluss oss voksne, så kjøpte vi en ganske bra gave tilbake, da han hadde kjøpt 4 gaver til vår familie, og vi bare en til han. Klart man da legger ekstra i den gaven. Men enkelte har ikke antenner, de vil bare få

Åja nei mente han bruker i totalt ca 1000kr på gaver til alle dem i jula kanskje bittelitt over det. Men dette er bare jula. Han bruker jo også bare med bursdag ca 1000 kr i totalt der også på 3 barn, I året. Men enig at de kunne lagt litt ekstra i det

Anonymkode: d9800...cc3

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jo det står det. Å kjøpe til 1000 kr pr barn er altfor mye. Og ikke normalt å gi så store gaver som onkel. Spesielt når man ikke får igjen noe. Da min bror var singel og kjøpte gaver til begge barna mine pluss oss voksne, så kjøpte vi en ganske bra gave tilbake, da han hadde kjøpt 4 gaver til vår familie, og vi bare en til han. Klart man da legger ekstra i den gaven. Men enkelte har ikke antenner, de vil bare få

TS skriver " Men jeg ser at min sambo bruker ca 1000kr hvert år på bursdagsgaver til sine 3 onkelbarn...". Jeg tolker dette som 1000 kroner tilsammen på de tre barna, altså drøye 300 per barn. Er det snakk om 1000 kroner per barn stiller det seg litt annerledes.

Anonymkode: 81e5a...10b

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er hi sitt problem. Samboeren er en voksen mann med kontroll på egen økonomi og velger selvsagt selv hvor mye han kjøper gaver for. Om han bruker 1000 kr pr barn eller 1000 kr til sammen er da ingenting noen andre har noe med. Hvorfor diskuterer fremmede på et forum hva denne mannen, som ikke har spurt om råd, skal gi til sin familie? Man kan mene hva man vil, mannen kommer nok til å fortsette å gi det han ønsker. 

Anonymkode: 9b834...e49

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 29.12.2024 den 7.51):

Er ikke noe å gjøre med det. Men kan på en måte forstå deg, at han bruker mye mer. Om det er slikt at det går utover økonomien for dere? 

ser ikke grunnen til å være ufin mot ts. En grunn til at folk skriver inne her på anonymt. Jøje meg

Anonymkode: e3239...298

Det er sånn det er her inne. Ts er sårbar og kanskje litt lei seg, starter en tråd for å lufte litt eller få sympati, og ender med å bli halshugget. Det er et par, tre anonyme som sitter og venter på disse trådene for å gå til angrep og være stygge. Det er trist og jeg ser det ofte, men tenker som så at disse anonyme er stakkarslige, små mennesker uten noe verdig liv. 

Når det er sagt, forstår jeg deg godt, hi. Det føles litt sårt. 

Anonymkode: 762f9...ba7

Skrevet

Disse foreldrene kunne fint gitt julehefter, en flakse vin eller lignende. 

Anonymkode: 7a749...d9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det er sånn det er her inne. Ts er sårbar og kanskje litt lei seg, starter en tråd for å lufte litt eller få sympati, og ender med å bli halshugget. Det er et par, tre anonyme som sitter og venter på disse trådene for å gå til angrep og være stygge. Det er trist og jeg ser det ofte, men tenker som så at disse anonyme er stakkarslige, små mennesker uten noe verdig liv. 

Når det er sagt, forstår jeg deg godt, hi. Det føles litt sårt. 

Sårbar og lei seg fordi samboer bruker 1000 kr totalt på julegaver til nieser og nevøer (og deres foreldre, om jeg forsto det rett)? På hvilken måte kan det være sårt?

Skrevet

Hva om man kan tolke det annerledes da, nevøen er ekstra glad i onkel og har laget en gave spesielt til ham? 

Fineste gaven min mor fikk noen gang av sine tantebarn var en liten makaroniengel en av småjentene hadde laget, den ble hentet frem hver jul. 
Om jeg gir gaver til barn venter jeg ikke at de skal kjøpe noe tilbake.

Anonymkode: 0a48b...bea

Skrevet

Jeg synes det er litt rart å forvente lik verdi på gavene. Her avtaler vi ikke pris, men gir det som vi tror faller i smak og som økonomien tillater. Har et søsken tre barn, et søsken ett og ett søsken ingen så får nieser og nevøer ca like gaver. Det jeg reagerer på i denne saken er at han gir gave til de voksne uten at de gir tilbake. 

Bursdagsgaver ser jeg ingen problemer med at bare går én vei. Det er vanlig å feire og få gaver fra familie når man er barn. Når man er voksen får man stort sett bare av partner, barn og foreldre. Andre får man fra når man feiret rundt dag.  

Anonymkode: c8c83...deb

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Sårbar og lei seg fordi samboer bruker 1000 kr totalt på julegaver til nieser og nevøer (og deres foreldre, om jeg forsto det rett)? På hvilken måte kan det være sårt?

Har du generelt problemer med leseforståelsen, er du trassig eller er du bare en av disse kjedelige som på død og liv skal ta hi, samme hva? Dette skrev hi:

«men blir litt sånn inni meg når det eneste han fikk til gave i år var noe håndlaget av nevøen noe lite pinne menneske aktig, og at broren og kona ikke tenkte eller ga han noe fra deres part.»

Hun føler altså det er sårt at samboeren hennes, som legger mye penger i gaver til nieser, nevøer, bror og brors samboer, bare får en «tullegave» i retur. Forsto du det nå?

Skrevet

Er det vanlig at man gir gave til de voksne? 

Anonymkode: 26d76...5ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Har du generelt problemer med leseforståelsen, er du trassig eller er du bare en av disse kjedelige som på død og liv skal ta hi, samme hva? Dette skrev hi:

«men blir litt sånn inni meg når det eneste han fikk til gave i år var noe håndlaget av nevøen noe lite pinne menneske aktig, og at broren og kona ikke tenkte eller ga han noe fra deres part.»

Hun føler altså det er sårt at samboeren hennes, som legger mye penger i gaver til nieser, nevøer, bror og brors samboer, bare får en «tullegave» i retur. Forsto du det nå?

Nei. Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor dette skal gjøre hi såret og trist. Samboer er en voksen mann som har sine egne tradisjoner med sine onkelbarn, og for alt vi vet så setter han pris på det dere kaller tullegave. Dette er bare tull av hi å lage en sak av. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Nei. Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor dette skal gjøre hi såret og trist. Samboer er en voksen mann som har sine egne tradisjoner med sine onkelbarn, og for alt vi vet så setter han pris på det dere kaller tullegave. Dette er bare tull av hi å lage en sak av. 

Men det bestemmer da ikke du. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Det som er tullete er at du innbilder deg at din mening om hva andre skal bli lei seg for og ikke har noen som helst betydning.

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Men det bestemmer da ikke du. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det som er tullete er at du innbilder deg at din mening om hva andre skal bli lei seg for og ikke har noen som helst betydning.

Hi skriver en tråd om denne saken og jeg sier min mening. Og det bestemmer jeg 😍

Skrevet

300 kr er ikke å legge mye penger i en gave altså. 

Anonymkode: 16890...2c5

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg fikk barn en del senere enn mine søsken men tenkte motsatt av deg. Min logikk var at jeg som ikke hadde egne barn naturlig vis hadde mer å rutte med enn de som forsørget barn og at jeg derfor kunne bruke mer på gaver enn de gjorde.

Anonymkode: 5b1ed...68f

Skrevet

Ja. I vår familie gir også barna gaver til de voksne, enten ting de har laget eller ting de har kjøpt for egne penger.

Anonymkode: 5b1ed...68f

Skrevet

Ser ikke problemet. Niesen vår fikk et dyrt legosett av oss. Av henne fikk vi et lys formet som en frukt. Jeg syntes det var kjempe hyggelig og fint, og hun har brukt egne sparepenger på gaven. Hadde ikke løftet et øyenbryn om vi ikke fikk noe en gang 😊 Lyset står på ene bordet i stuen og der skal det bli 😊

Anonymkode: 737ef...524

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor skal man ikke gi gaver til voksne om man har lyst til det?

Jeg har ett søsken,  vi er begge i 40-årene, og jeg har ingen planer om å slutte å gi søskenet mitt gaver. Det er hyggelig! 

Nieser og nevøer får selvsagt også julegaver.

Anonymkode: 81e5a...10b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...