Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Skrevet 29. desember 2024 Jeg vet at julen ikke bare handler om å få men å gi. Og barna har ingen skyld opp i dette. Men jeg ser at min sambo bruker ca 1000kr hvert år på bursdagsgaver til sine 3 onkelbarn og samme sum nesten til jul inkludert foreldrene til disse 3 barna. Nå ser han bare dem på barnebursdager og jul noen år, så han har ikke tett forhold til barna. og jeg synes jo det er kjempe koselig at han engasjerer seg nok for å finne en gave til dem bursdag og jul. Som er søtt å se på men blir litt sånn inni meg når det eneste han fikk til gave i år var noe håndlaget av nevøen noe lite pinne menneske aktig, og at broren og kona ikke tenkte eller ga han noe fra deres part. Når samboer bruker flere kroner på dem. Jeg blander meg ikke inn i hva han skal og hvor mye han skal bruke. Hans penger tross alt! Men for meg kunne han gjerne brukt litt mindre en det han gjør på dem. Anonymkode: d9800...cc3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Skrevet 29. desember 2024 Hvorfor er dette et problem for deg? Hvorfor fører du regnskap over gaver, som ikke engang er til eller fra deg? Anonymkode: 81e5a...10b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Skrevet 29. desember 2024 For din del så har du ikke et pøkk med dette. Pass deg så ikke kjæresten din oppdager hvor liten og smålig du er. Anonymkode: 9b834...e49
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Skrevet 29. desember 2024 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Jeg vet at julen ikke bare handler om å få men å gi. Og barna har ingen skyld opp i dette. Men jeg ser at min sambo bruker ca 1000kr hvert år på bursdagsgaver til sine 3 onkelbarn og samme sum nesten til jul inkludert foreldrene til disse 3 barna. Nå ser han bare dem på barnebursdager og jul noen år, så han har ikke tett forhold til barna. og jeg synes jo det er kjempe koselig at han engasjerer seg nok for å finne en gave til dem bursdag og jul. Som er søtt å se på men blir litt sånn inni meg når det eneste han fikk til gave i år var noe håndlaget av nevøen noe lite pinne menneske aktig, og at broren og kona ikke tenkte eller ga han noe fra deres part. Når samboer bruker flere kroner på dem. Jeg blander meg ikke inn i hva han skal og hvor mye han skal bruke. Hans penger tross alt! Men for meg kunne han gjerne brukt litt mindre en det han gjør på dem. Anonymkode: d9800...cc3 Dette er ikke ditt problem. Det er ikke et problem heller. Anonymkode: 6eb67...36c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #5 Skrevet 29. desember 2024 Er ikke noe å gjøre med det. Men kan på en måte forstå deg, at han bruker mye mer. Om det er slikt at det går utover økonomien for dere? Anonym bruker skrev (7 minutter siden): For din del så har du ikke et pøkk med dette. Pass deg så ikke kjæresten din oppdager hvor liten og smålig du er. Anonymkode: 9b834...e49 ser ikke grunnen til å være ufin mot ts. En grunn til at folk skriver inne her på anonymt. Jøje meg Anonymkode: e3239...298
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #6 Skrevet 29. desember 2024 Det kan jeg forstå. Jeg har fire barn og feirer alltid jul med min kusine som ikke har barn. Jeg passer alltid på at jeg bruker ca samme sum på henne som hun gjør til alle oss. Hun bruker ca 500 på hvert barn og til meg. Derfor får hun en gave til rundt 2500 kr av meg. Anonymkode: 223e0...54d
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #7 Skrevet 29. desember 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det kan jeg forstå. Jeg har fire barn og feirer alltid jul med min kusine som ikke har barn. Jeg passer alltid på at jeg bruker ca samme sum på henne som hun gjør til alle oss. Hun bruker ca 500 på hvert barn og til meg. Derfor får hun en gave til rundt 2500 kr av meg. Anonymkode: 223e0...54d Å gi gaver er ikke en byttehandel hvor man fører nøye regnskap over verdien på gavene. Å ikke gi gave til en voksen onkel er helt innafor om de andre voksne i familien ikke gir hverandre gaver. Anonymkode: 9b834...e49
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #8 Skrevet 29. desember 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Å gi gaver er ikke en byttehandel hvor man fører nøye regnskap over verdien på gavene. Å ikke gi gave til en voksen onkel er helt innafor om de andre voksne i familien ikke gir hverandre gaver. Anonymkode: 9b834...e49 Har aldri ført regnskap, men synes det blir feil at hun skal bruke masse penger på oss og mine barn, og så skal jeg gi noe til 2-300 kr tilbake, eller en dorullnisse som barna har laget. Det blir ikke riktig i mine øyne. Anonymkode: 223e0...54d
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Skrevet 29. desember 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Har aldri ført regnskap, men synes det blir feil at hun skal bruke masse penger på oss og mine barn, og så skal jeg gi noe til 2-300 kr tilbake, eller en dorullnisse som barna har laget. Det blir ikke riktig i mine øyne. Anonymkode: 223e0...54d Og det er riktig for deg, mens hi sin svigerfamilie har andre tradisjoner uten at det gjør dem gniene. Anonymkode: 9b834...e49
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #10 Skrevet 29. desember 2024 Jeg elsker å få ting som tantebarna har lagd. For meg er det mye finere minner enn en kjøpt gave Nå fører jeg ikke regnskap over gaver. Det er ikke pengeverdien som er viktig for meg. Får jeg noe jeg liker og setter pris på til en 50,- lapp eller noe hjemmelagd som er gode minner så er det i mine øyne verd mye mye mer enn pengesummen som er brukt. Anonymkode: a5f05...bb3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #11 Skrevet 29. desember 2024 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Har aldri ført regnskap, men synes det blir feil at hun skal bruke masse penger på oss og mine barn, og så skal jeg gi noe til 2-300 kr tilbake, eller en dorullnisse som barna har laget. Det blir ikke riktig i mine øyne. Anonymkode: 223e0...54d Enig. At barnet vil gi feks dorullnisse mens voksne kjøper noe til i gaven så er jo det også fint. Jeg går ikke rundt å sier slikt høyt derfor kommenter jeg inne her. Men i mine øyne blir det litt dumt om noen bruker over 1000kr på barna og foreldrene mens foreldrene bare gir det barnet har laget. Og dette er voksne med penger altså. Anonymkode: d9800...cc3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #12 Skrevet 29. desember 2024 Er det sånn at samboeren din ikke har egne barn? Kanskje tradisjonen i hans familie rett og slett er at julegaver er mest for barn, og dessuten kan det tenkes han syns det er artig å kjøpe leketøy og sånt når han ikke har noen grunn til å gjøre det ellers. Mine barn begynner å bli store og tantebarna mine er enda større, og jeg savner faktisk leketøyskjøpingen, særlig før jul. Det finnes jo så mye morsomt! Anonymkode: cfee6...1b0
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #13 Skrevet 29. desember 2024 Du vil vel heller at han skulle bruke pengene på deg, ja, grådigheten og misunnelsen lyser lang vei. Jeg håper han avslører hvor grim og grunn du egentlig er før det er for sent. Anonymkode: 04e85...571
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #14 Skrevet 29. desember 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du vil vel heller at han skulle bruke pengene på deg, ja, grådigheten og misunnelsen lyser lang vei. Jeg håper han avslører hvor grim og grunn du egentlig er før det er for sent. Anonymkode: 04e85...571 Svaret ditt sier mer om deg. Tror du ikke HI vet mer om sin samboers økonomi, kanskje hun også har vært med å betale for gavene. Helt innafor å stille spørsmål. Jeg har handlet gaver for mannen lenge før vi giftet oss og jeg betalte også for mye av det. Så kanskje det også er sånn for HI, men uansett om de feks har felles økonomi så er det jo også en grunn til å stille spørsmål. Mange sliter økonomisk i disse tider og det skal man være litt ydmyk for. Her gir vi ikke gaver til voksne i familien og det er veldig avslappende. Men de som er barnløse får selvsagt da de gir ungene. Anonymkode: 5ad69...813
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #15 Skrevet 29. desember 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Du vil vel heller at han skulle bruke pengene på deg, ja, grådigheten og misunnelsen lyser lang vei. Jeg håper han avslører hvor grim og grunn du egentlig er før det er for sent. Anonymkode: 04e85...571 Haha nei? Hvor for du det fra? Snålige folk her inne ja😆 , kanskje du burde fokusere på dine egne handlinger heller Anonymkode: d9800...cc3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #16 Skrevet 29. desember 2024 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Du vil vel heller at han skulle bruke pengene på deg, ja, grådigheten og misunnelsen lyser lang vei. Jeg håper han avslører hvor grim og grunn du egentlig er før det er for sent. Anonymkode: 04e85...571 For et flaut svar av deg. Anonymkode: 42cb4...e2b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #17 Skrevet 29. desember 2024 Man gir jo gjerne noe skikkelig tilbake når han koster på så dyre gaver til alle barna inkl foreldrene. Flaut for de Anonymkode: ed92e...664
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #18 Skrevet 29. desember 2024 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Man gir jo gjerne noe skikkelig tilbake når han koster på så dyre gaver til alle barna inkl foreldrene. Flaut for de Anonymkode: ed92e...664 Nettopp, helt greit at barnet også gir det han/hun har laget i tillegg til at foreldrene kjøper noe i tillegg. Jeg får noen jul noe håndlaget av tantebarnet mitt med vin, sjokolader eller gavekort. Jeg forventer ikke da at min søster skal bruke akk samme sum som meg men jeg ser at hun prøver i det minste å tenker på meg også. Spesielt når man i tillegg til jul kjøper bursdagsgaver som samboer gjør. Anonymkode: d9800...cc3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #19 Skrevet 29. desember 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nettopp, helt greit at barnet også gir det han/hun har laget i tillegg til at foreldrene kjøper noe i tillegg. Jeg får noen jul noe håndlaget av tantebarnet mitt med vin, sjokolader eller gavekort. Jeg forventer ikke da at min søster skal bruke akk samme sum som meg men jeg ser at hun prøver i det minste å tenker på meg også. Spesielt når man i tillegg til jul kjøper bursdagsgaver som samboer gjør. Anonymkode: d9800...cc3 Klart det. Når en person bruker flere tusen på barna og foreldre, og får en liten fis tilbake frister det lite å gi. Folk eier jo ikke antenner Anonymkode: ed92e...664
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2024 #20 Skrevet 29. desember 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Klart det. Når en person bruker flere tusen på barna og foreldre, og får en liten fis tilbake frister det lite å gi. Folk eier jo ikke antenner Anonymkode: ed92e...664 Det står ingen plass at han kjøper gaver til de voksne? At en onkel kjøper fine gaver er helt normalt, han virker til å være en god mann som hi bør lære litt av. Anonymkode: 9b834...e49
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2024 #21 Skrevet 30. desember 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det står ingen plass at han kjøper gaver til de voksne? At en onkel kjøper fine gaver er helt normalt, han virker til å være en god mann som hi bør lære litt av. Anonymkode: 9b834...e49 Jeg skrev inkludert voksne vis du leser igjen. Anonymkode: d9800...cc3
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2024 #22 Skrevet 30. desember 2024 Til neste år foreslår jeg at samboeren din gir hjemmelagde serviettringer tilbake. Kan kopiere disse 😂: Anonymkode: 559b8...ba7
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2024 #23 Skrevet 30. desember 2024 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Til neste år foreslår jeg at samboeren din gir hjemmelagde serviettringer tilbake. Kan kopiere disse 😂: Anonymkode: 559b8...ba7 Hahahs🤣 Anonymkode: d9800...cc3
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2024 #24 Skrevet 30. desember 2024 Da kan jo samboeren din spikke et spyd eller noe til tantebarna sine neste jul, så sparer han masse penger, og det er tross alt ikke hva gavene koster som betyr noe♥️♥️♥️ Anonymkode: 307c0...010
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2024 #25 Skrevet 30. desember 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det står ingen plass at han kjøper gaver til de voksne? At en onkel kjøper fine gaver er helt normalt, han virker til å være en god mann som hi bør lære litt av. Anonymkode: 9b834...e49 Jo det står det. Å kjøpe til 1000 kr pr barn er altfor mye. Og ikke normalt å gi så store gaver som onkel. Spesielt når man ikke får igjen noe. Da min bror var singel og kjøpte gaver til begge barna mine pluss oss voksne, så kjøpte vi en ganske bra gave tilbake, da han hadde kjøpt 4 gaver til vår familie, og vi bare en til han. Klart man da legger ekstra i den gaven. Men enkelte har ikke antenner, de vil bare få Anonymkode: ed92e...664
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå