Gå til innhold

Familien Nerdrum- fasinerende tv serie🌼

Anbefalte innlegg

Sett alle episodene å er fascinert av deres tenkemåte, væremåte og livsstil. Totalt ulikt meg, men så gøy å se noe annerledes enn en a4 familie på tv. Tenkt å være 80år, arbeide hver dag fordi du elsker det du gjør og være omringet av hele familien din. Ikke alle som har den gleden i den alderen. Sær type, absolutt men typisk kunstner sær slik jeg ser det. Flotte barn har han også. Andre som har latt seg fascinere? 

Anonymkode: d0f6f...3b5

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Artig gjeng. Men de passer ikke helt inn i kles-etiketten 😅 kjortel og lusekofte 🤭 

Anonymkode: 71cac...d88

Hehe nettopp. Sleng gjerne på noe pels oppå der igjen. Absolutt ikke min stil, jeg er a4 men elsker at noen tørr å være seg selv og ikke som andre. Ble litt fascinert av kjortel også. Som sagt, digger at det ikke er en typisk a4 familie som vi alltid ser på tv. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hehe nettopp. Sleng gjerne på noe pels oppå der igjen. Absolutt ikke min stil, jeg er a4 men elsker at noen tørr å være seg selv og ikke som andre. Ble litt fascinert av kjortel også. Som sagt, digger at det ikke er en typisk a4 familie som vi alltid ser på tv. 

Det er kanskje innenfor når det er et aktet og kjent navn bak denne uorden. Ellers er det ansett som både udannet og usivilisert å gjøre slikt. 

Neida, jeg synes det er en meget artig gjeng, tenker vi har mye å lære. 

Annonse

De er så stein rare og spesielle, og jeg beundrer dem som velger å være seg selv 100%.

Så deilig at det er mulig, å velge leve som de ønsker, og ikke som samfunnet rundt forventer.

De er sterke og kule synes jeg.

Har vært på museet flere ganger, for jeg synes de fortjener hver eneste billettinntekt.

Han har tourettes sier han i serien, og det heller nok litt mot asbergers også, men han lever sånn som han ønsker og er lykkelig. Det er virkelig fantastisk.

Anonymkode: 12c94...417

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De er så stein rare og spesielle, og jeg beundrer dem som velger å være seg selv 100%.

Så deilig at det er mulig, å velge leve som de ønsker, og ikke som samfunnet rundt forventer.

De er sterke og kule synes jeg.

Har vært på museet flere ganger, for jeg synes de fortjener hver eneste billettinntekt.

Han har tourettes sier han i serien, og det heller nok litt mot asbergers også, men han lever sånn som han ønsker og er lykkelig. Det er virkelig fantastisk.

Jeg er så enig med deg. Tenk så kult å ha muligheten til å gjøre nettopp det, leve som man selv ønsker uten a4 stresset og forventningene. Det har kostet, ingen tvil men beundrer de som tørr.

Artig innblikk i en annerledes familie. Jeg kan styre meg for den dobbeltmoralen deres. I det ene øyeblikket forakter de alt i samfunnet og i det andre øyeblikket søkes det på alle mulige støtteordninger og fond. Dessuten...hva lever de av?

Anonymkode: 89b3d...80e

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Artig innblikk i en annerledes familie. Jeg kan styre meg for den dobbeltmoralen deres. I det ene øyeblikket forakter de alt i samfunnet og i det andre øyeblikket søkes det på alle mulige støtteordninger og fond. Dessuten...hva lever de av?

Jeg regner med at Odd Nerdrum skraper sammen en skjerv ved salg av bilder.. 

Anonymkode: 2650b...d23

Annonse

Odd selger jo bilder også, mener jeg sjekket det engang og de koster rundt 500.000 kr stk. Han selger også kunstbøker og holder utstillinger, i tillegg til at bildene hans brukes kommersielt. Alt gir penger i kassa. Det er jo ikke uten grunn han ble dømt for å ha unndratt mange millioner i skatt (før han ble benådet av kongen).

Ene sønnen, han med det lange håret er vel fotograf og lager podkaster, vet ikke hva man tjener på sånt?

Datteren og mannen hennes er begge forfattere, gir ut lyrikk.

Øde er jeg litt usikker på, men han er vel maler han også?

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Fant ikke skattelistene for 23, men her er den for 22.

Lider nok ingen nød...

7 plass i Larvik med en inntekt på 19 mill.

Screenshot_20241231_114810_Chrome.jpg

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hva de lever av? Har du nettopp gravd deg frem fra en stor stein?

Anonymkode: 98e5c...7f9

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva de lever av? Har du nettopp gravd deg frem fra en stor stein?

Anonymkode: 98e5c...7f9

De er en familie med 7 voksne og fire barn boende på gården. Ingen av dem er i ordinært, inntektsgivende arbeid så vidt jeg vet, og det er begrenset hva man tjener på å holde poesikvelder, lage podcaster og male. Odd sier selv at han helst ikke selger bilder. Formuen hans inneholder to store eiendommer i hhv Norge og Sverige. Museet har foreløpig ikke rukket å generere særlig med inntekt i og med at det ikke har vært åpent et år en gang og kafeen enda kortere. Hadde de hatt hauger med penger hadde det neppe vært nødvendig for dem å søke all verdens av støtte til å pusse opp og drifte museet. Så jeg synes det er helt innafor å fundere litt på om noen av dem f. eks.  er stønadsmottakere fra det samfunnet de forakter. 

De er en familie med 7 voksne og fire barn boende på gården. Ingen av dem er i ordinært, inntektsgivende arbeid så vidt jeg vet, og det er begrenset hva man tjener på å holde poesikvelder, lage podcaster og male. Odd sier selv at han helst ikke selger bilder. Formuen hans inneholder to store eiendommer i hhv Norge og Sverige. Museet har foreløpig ikke rukket å generere særlig med inntekt i og med at det ikke har vært åpent et år en gang og kafeen enda kortere. Hadde de hatt hauger med penger hadde det neppe vært nødvendig for dem å søke all verdens av støtte til å pusse opp og drifte museet. Så jeg synes det er helt innafor å fundere litt på om noen av dem f. eks.  er stønadsmottakere fra det samfunnet de forakter. 

Det er ikke spesielt problematisk å forsørge 11 mennesker med 19 millioner i inntekt. 

Er det ikke modernismen de er så motstandere av? 

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Det er ikke spesielt problematisk å forsørge 11 mennesker med 19 millioner i inntekt. 

Er det ikke modernismen de er så motstandere av? 

Det er "hovedfienden", men om du ser serien er det mye forakt for hvordan samfunnet er organisert, myndigheter osv. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er "hovedfienden", men om du ser serien er det mye forakt for hvordan samfunnet er organisert, myndigheter osv. 

Ja, men en kan jo være motstander av en del der uten å være motstander av velferdssamfunnet. Skatteetaten er ikke en trivelig instans å havne på kant med. I hans første sak viste det seg å være en betydelig feil fra Skatteetatens side, kan forstå motstanden. Jeg har sett en del eksempler derfra hvor all sunn fornuft er fraværende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...