Gå til innhold

Noen her som har vært på cruise i Middelhavet?

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd mange former for ferie, og den siste tiden har jeg hørt mye om cruise. Jeg har aldri vært på det, og aldri tenkt at det er meg. Nå maser mann og barn på at vi skal bli med en vennefamilie til sommeren. Skulle gjerne hatt litt mer kunnskap eller hørt erfaringer før jeg bestemmer meg. 

Anonymkode: 2a849...732

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Vi har prøvd mange former for ferie, og den siste tiden har jeg hørt mye om cruise. Jeg har aldri vært på det, og aldri tenkt at det er meg. Nå maser mann og barn på at vi skal bli med en vennefamilie til sommeren. Skulle gjerne hatt litt mer kunnskap eller hørt erfaringer før jeg bestemmer meg. 

Anonymkode: 2a849...732

Ja, det er virkelig kjekt ! Masse opplevelser! Du kommer ikke til å angre. Hva konkret lurer du på?

Anonymkode: 1b061...6b2

Den mest miljøfiendtlige reisemåten i forhold til klimagassutslipp. Og den minst bærekraftige turismen for lokalbefolkningen, fordi turistene spiser og bor ombord i båten, så pengene du betaler ikke skaper arbeidsplasser i landet du besøker.

Anonymkode: 6cde3...4c2

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den mest miljøfiendtlige reisemåten i forhold til klimagassutslipp. Og den minst bærekraftige turismen for lokalbefolkningen, fordi turistene spiser og bor ombord i båten, så pengene du betaler ikke skaper arbeidsplasser i landet du besøker.

Hva så? Folk vil oppleve verden. 🌍 folk reiser med fly også. Man kan jo velge å sitte hjemme på tunet da og spise kald mat og ikke bruke strøm heller. 

Anonymkode: 61bfe...1d1

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Hva så? Folk vil oppleve verden. 🌍 folk reiser med fly også. Man kan jo velge å sitte hjemme på tunet da og spise kald mat og ikke bruke strøm heller. 

Selv om fly også er en klimaversting, så er cruise langt verre. Og oppå det hele så må man først fly til avgangshavn og så gå ombord i en klimaversting.

Og for en destinasjon er det langt mer bærekraftig at det flys til destinasjonen, enn at turistene kommer med cruise. Flyr man så må man bo på hotell, kjøpe mat og drikke lokalt osv, med andre ord skaper turismen lokale arbeidsplasser.

Jeg er enig i at det er bra å besøke andre kulturer, men det har sin pris for miljøet. Og det er de fattigste landene som betaler dyrest i form av dødlige stormer og ekstremvær. 

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Selv om fly også er en klimaversting, så er cruise langt verre. Og oppå det hele så må man først fly til avgangshavn og så gå ombord i en klimaversting.

Og for en destinasjon er det langt mer bærekraftig at det flys til destinasjonen, enn at turistene kommer med cruise. Flyr man så må man bo på hotell, kjøpe mat og drikke lokalt osv, med andre ord skaper turismen lokale arbeidsplasser.

Jeg er enig i at det er bra å besøke andre kulturer, men det har sin pris for miljøet. Og det er de fattigste landene som betaler dyrest i form av dødlige stormer og ekstremvær. 

Man kan ikke slutte reise og oppleve av den grunn. Båten går uavhengig om 100 nordmenn blir med eller ei. Ikke det ho spurte om i tråden heller 

Vi var på cruise for noen år siden. Mine foreldre ønsket deg fellestur med meg og mine søsken med familier. Så det ble cruise. Aldri noen sinne skal jeg gjøre det igjen. Trangt, sinnsykt mange mennesker på liten plass. Fråtsing i mat (buffet så folk forsyner seg meg enorme mengder mat som de ender opp med å ikke spise så det lå hauger med mat igjen på fatene). Stress med å kjøre fra havn og inn til severdighetene (vi hadde barn på 5 og 7 år). Kjedelig på båten. Miljøaspektet som er forkastelig. Dyrt. Lite fleksibelt. Du sitter fast på den båten i en uke. Syntes det var helt pyton.

Jeg tok meg i flere ganger å ønske jeg heller var hjemme i eget hus. Skal aldri sette mine ben på et cruiseskip igjen. Det var absolutt ikke noe for meg. 

Anonymkode: 8a53e...f98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...