Gå til innhold

Mas og stress av lillesøster i nyttårsaften

Anbefalte innlegg

I år skal vi feire hos foreldrene våres. Min lillesøster (24 år) skal ha noe vorsj hjemme hos seg senere den dagen, så de må dra ca med en gang etter de er ferdig med maten så de kommer tidligere til foreldrene mine, så ingen dessert eller mini gaveåpning da de har noen julegaver liggende til oss og vi har noe til dem etter middag. Eller hun mente vi kunne jo bare åpne de  før maten.. tror ikke vi begynner å spise før 7 nærme 8. hun mente det var like mye stress for henne også. Jeg slutter på jobb ca 18:40 og kjører hjem til foreldrene mine rett etter det..  føles som de prøver å stresse oss andre til å kjappe oss med ting men ikke vet jeg.. synes litt kjipt at de bare blir til middag og så drar.

Anonymkode: 2cfa1...7a6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mine gutter på 21 og 24 skal feire med venner, ingen av dem kommer hit.

Hvorfor i alle dager skal søsteren din til foreldrene deres om hun egentlig ikke har tid?

Anonymkode: 0e130...d72

Tror hun tenkte å komme litt innom da hun var med å vippset for maten 

Anonymkode: 2cfa1...7a6

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Feirer man virkelig med foreldrene når man er 24???

Anonymkode: 3cbcf...c25

Hvorfor ikke? Jeg er 37 år å forsatt feirer vi noen ganger nyttårsaften sammen med foreldrene mine. Nyttåraraften er for meg en familiedag, så da er det helt naturlig å av og til feire dagen med foreldrene mine også,sammen med mannen min og barnet vårt.

Anonymkode: c57b3...bb0

Annonse

Men kan jo ikke dere bare åpne de gavene før middag om middagen ikke er ferdig med en  gang du kommer da? Jula er jo over allerede uansett så spiller ikke mye rolle nå. Skjønner det er kjipt men kan dere ikke finne noe midt i mellom? Det er sikkert stress for dem også

Anonymkode: 4a1d4...e13

Hun synes jo sikkert det er koselig å møte familien til middag før hun skal ha vors og feire med venner. Er da ikke så rart, det? Det har jeg gjort selv da jeg var ung. Dere kan vel åpne pakkene imens dere venter på at maten skal bli ferdig? Ikke gjør alt så komplisert! 

Anonymkode: 43882...d46

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hun synes jo sikkert det er koselig å møte familien til middag før hun skal ha vors og feire med venner. Er da ikke så rart, det? Det har jeg gjort selv da jeg var ung. Dere kan vel åpne pakkene imens dere venter på at maten skal bli ferdig? Ikke gjør alt så komplisert! 

Anonymkode: 43882...d46

Enig med denne brukeren! Vær litt mer raus ts

Anonymkode: 4a1d4...e13

Jeg ser ikke noe problem med dette. Gavene kan hun åpne når det passer henne, deres åpnes når det passer dere. Dere spiser sammen, noe som er mer unormalt enn normalt med folk i den alderen. Jeg ser ikke mine barn denne kvelden, da er de opptatt med sine ting og det syns jeg bare er hyggelig. 

Eldste irriterer seg over at yngste plutselig endrer planer, forsvinner ut døra osv. Da må jeg minne henne på hvordan hun var i den alderen, hun var enda værre men det husker hun ikke selv og har ikke noe tro på. Kjæresten hennes kremter og ler like mye hver gang hun benekter dette, så jeg vet jeg treffer spikeren veldig bra. 

Anonymkode: 781c6...3d9

Annonse

Hun er 24 år og vil feire med venner. Helt normalt. Veldig hyggelig at hun kommer på middagen vel. Det betyr jo at hun vil være sammen med dere også. Jeg tror du får det bedre hvis du snur tankegangen litt. Livet er til for å leves. Det går helt fint å åpne gaver før middag. 

Anonymkode: 455dd...039

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Hun er 24 år og vil feire med venner. Helt normalt. Veldig hyggelig at hun kommer på middagen vel. Det betyr jo at hun vil være sammen med dere også. Jeg tror du får det bedre hvis du snur tankegangen litt. Livet er til for å leves. Det går helt fint å åpne gaver før middag. 

Anonymkode: 455dd...039

Tenker det samme. Hun er 24 år og vil selvsagt feire med venner. Jeg hadde ikke engang forventa at hun kom til middag så det er veldig koselig at hun prioriterer det. 

Jeg er ganske gammel, men ikke så gammel at jeg ikke husker hvordan det var å være ung og barnløs i 20-åra :) Har du glemt hvordan det var, TS? Ikke vær surtrusa med søstra di. Vær litt rus og sett pris på at hun kommer. Det blir ikke ekstra stress for dere og når hun må dra, så drar hun bare. Det er ikke noe ekstrajobb for dere. 

Anonymkode: dc3e3...e7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...