Gå til innhold

Hvordan hinte til tenåringsdatter at jeg trenger tid med egne veninner

Anbefalte innlegg

Jeg har det travelt og det er til uka jeg tenkte å reise litt bort med veninner etter lang tid.

Min 15 årige datter er også travel men valgte å "ta pause" og ha alenetid slik at hun ikke er med sine veninner.

Men istedet for pause har hun  funnet ut at hun trives i mitt selskap. Vi har hatt det kjempe koselig og jeg er glad. Men hun har også planlagt noe med meg til uka, før vi går til hverdagen og blir travle.

Jeg får også litt dårlig samvittighet overfor mine venner og har også lyst til å være med dem, men mammahjertet klarer heller ikke å si noe til datter.

Anonymkode: a6246...827

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har du ikke sakt moe til henne om at du skal reise bort til uka?

Anonymkode: 0fd05...1c8

Reise bort langhelg til Danmark. Men uavhengig av dette kunne jeg brukt tid med venninner.  Reiseplanlegger dukket opp plutselig 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Reise bort langhelg til Danmark. Men uavhengig av dette kunne jeg brukt tid med venninner.  Reiseplanlegger dukket opp plutselig 

Men dette er jo ikke noe du kan «hinte» om. Du må snakke med henne. At hun er hjemme med pappa/søsken mens du reiser bort er jo ikke noe problem, men om det bare er dere to hjemme og du tenker at du bare skal dra avgårde en langhelg er jo det skikkelig ugreit av deg å ikke ha snakket med henne om i god tid.

Anonymkode: d7f2e...273

Annonse

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt? Har du planlagt tur med venninner uten å fortelle det til datteren din, og nå har hun planlagt at dere to skal gjøre noe sammen?

Dette er uansett ikke noe du kan hinte om, du må snakke med henne og fortelle hva som skjer. 

Anonymkode: 72e1e...80b

Er du sikker på at hun har valgt å ta pause fra vennene sine, og at det ikke er noe som ligger bak? Det ville jeg funnet ut av først og fremst.

Dersom det faktisk er et valg kan du jo bare si at du har planlagt en tur, men at du selvfølgelig kan finne på ting før og etter. Viser det seg at det er noe mer som ligger bak, og at hun trenger å være sammen med deg nå, så hadde jeg avlyst turen.

Det er ikke lenge til at dette ikke er en aktuell problemstilling i det hele tatt, og at du vil ha all verdens tid til å gjøre dine egne greier… 

Anonymkode: af125...2f6

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du orker ikke bruke tid med datteren din og vil heller henge med dine venninner. 

Anonymkode: 100b4...a6f

Søtt forsøk, men alt du viser er at du er stokk dum. God bedring. 

Anonymkode: 72e1e...80b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke helt - du har vel ikke avtalt å reise bort en langhelg uten at du har snakket med resten av familien din? I juleferien? 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt, er det datteren din eller venninnene dine som vil på langhelg til Danmark?

Anonymkode: 4775d...7d3

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har det travelt og det er til uka jeg tenkte å reise litt bort med veninner etter lang tid.

Min 15 årige datter er også travel men valgte å "ta pause" og ha alenetid slik at hun ikke er med sine veninner.

Men istedet for pause har hun  funnet ut at hun trives i mitt selskap. Vi har hatt det kjempe koselig og jeg er glad. Men hun har også planlagt noe med meg til uka, før vi går til hverdagen og blir travle.

Jeg får også litt dårlig samvittighet overfor mine venner og har også lyst til å være med dem, men mammahjertet klarer heller ikke å si noe til datter.

Du må jo snakke med henne, ikke hinte. Er det andre som bor med dere? Hvis dere bor alene kan du ikke dra fra henne.

Anonymkode: eaf98...819

Hun har vel en pappa? Fin mulighet for de to å finne på noe sammen. Ikke lenge siden mannen her var på konsert med vår 15-åring, bare positivt at far og datter har sine ting de gjør uten mamma også. 

Men ikke gå rundt grøten, en 15-åring tåler at mamma også har venner og planer, men du må si at du skal finne på noe med vennene dine slik at planer hun legger er mulig å gjøre en tid når du ikke har lovet deg bort på noe annet. Hinte er bare tull. 

Anonymkode: f47e6...dcb

Man hinter ikke når man er voksen. Som voksen bruker man ordene sine, er konkret, avtaler og forteller om planer man har. Du kan virkelig ikke vurdere at å hinte er å være en god voksen. 

Anonymkode: 4993b...f21

Her må du forklare mer, er dere en hel familie, eller blir hun alene når du drar til Danmark? Og hvorfor har du ikke sagt til henne at du skal bort uansett? Hvordan skal hun vite det? 

Anonymkode: 1a5ac...fb2

Hadde prioritert datteren, du skal være kjempeglad for at hun fortsatt vil henge med deg når hun er 15❤️ Plutselig så vil hun ikke det mer på mange år, så bruk all tid sammen som hun vil ha sammen med deg nå

Anonymkode: 4d768...6de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...