Anonym bruker Skrevet 28. desember 2024 #26 Del Skrevet 28. desember 2024 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Ser i de to andre trådene at dersom barna har venner på besøk når man skal spise middag så blir ofte disse barna invitert til å være med på middagen. Det er sikkert veldig koselig, men dere som gjøre det, spør dere foreldrene først om det er greit? Det er veldig koselig å ha andre barn på besøk til middag, og veldig koselig når barna våres blir invitert til å spise hos andre, men noen ganger ønsker vi at de skal komme hjem til middag, og ikke være mette allerede når de kommer. Syns det er en uting å invitere andre barn på middag uten at foreldrene blir spurt om det er greit først Anonymkode: 9fbfc...877 Det kommer litt an på synes jeg. Der vi bodde før var det mange barn i gata og de lekte sammen ute og inne hos hverandre som det passet seg og som oftest uten at det var gjort noen avtale om det. Da var det ikke så ofte at barnas venner spiste middag hos hverandre, det var mer naturlig at de spiste hjemme og gikk ut og lekte igjen etterpå. Men her vi bor nå er det litt mer avstand mellom husene og da blir det mer naturlig at de spiser middag hos hverandre fordi de er med hverandre hjem og er på besøk hos hverandre. Jeg spør som regel ikke, men hvis datteren min har noen på besøk på ettermiddagen så er det naturlig at de spiser her. Og likedan når min datter er hos venner på ettermiddagen så får hun middag hos dem. Anonymkode: 57a13...695 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451667-det-med-%C3%A5-invitere-barn-som-er-p%C3%A5-bes%C3%B8k-p%C3%A5-middag-inspirert-av-da-to-andre-tr%C3%A5dene-om-barn-p%C3%A5-bes%C3%B8k/page/2/#findComment-150168735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2024 #27 Del Skrevet 28. desember 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det kommer litt an på synes jeg. Der vi bodde før var det mange barn i gata og de lekte sammen ute og inne hos hverandre som det passet seg og som oftest uten at det var gjort noen avtale om det. Da var det ikke så ofte at barnas venner spiste middag hos hverandre, det var mer naturlig at de spiste hjemme og gikk ut og lekte igjen etterpå. Men her vi bor nå er det litt mer avstand mellom husene og da blir det mer naturlig at de spiser middag hos hverandre fordi de er med hverandre hjem og er på besøk hos hverandre. Jeg spør som regel ikke, men hvis datteren min har noen på besøk på ettermiddagen så er det naturlig at de spiser her. Og likedan når min datter er hos venner på ettermiddagen så får hun middag hos dem. Anonymkode: 57a13...695 Det er et veldig godt poeng. Mange mener de har fasiten, men de aner jo ingenting om hvordan folk lever. Anonymkode: e58c0...834 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451667-det-med-%C3%A5-invitere-barn-som-er-p%C3%A5-bes%C3%B8k-p%C3%A5-middag-inspirert-av-da-to-andre-tr%C3%A5dene-om-barn-p%C3%A5-bes%C3%B8k/page/2/#findComment-150168737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2024 #28 Del Skrevet 28. desember 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Dette har jeg klare regler på hos oss, regler som fungerer for nettopp oss. Barna mine vet også at dersom de blir tilbudt middag så spør de meg(eldste har telefon) eller spør den voksne som inviterer om å sjekke med meg. Dette greier barn bra skolealder å passe på. Anonymkode: a50b3...a57 Så du belaster foreldrene til besøket med å drive å kontakte deg for å spørre om lov til å gi din unge mat???? Er det mulig? Altså, hvor selvsentrert er det mulig å være?? Får ikke dine unger lov å spise borte må DU ordne slik at de drar hjem når det er mat. Eller DE må selv spørre deg. Dette er ikke vertskapet oppgave altså. Det får da være grenser. Anonymkode: 2b106...579 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451667-det-med-%C3%A5-invitere-barn-som-er-p%C3%A5-bes%C3%B8k-p%C3%A5-middag-inspirert-av-da-to-andre-tr%C3%A5dene-om-barn-p%C3%A5-bes%C3%B8k/page/2/#findComment-150168750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2024 #29 Del Skrevet 28. desember 2024 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Så du belaster foreldrene til besøket med å drive å kontakte deg for å spørre om lov til å gi din unge mat???? Er det mulig? Altså, hvor selvsentrert er det mulig å være?? Får ikke dine unger lov å spise borte må DU ordne slik at de drar hjem når det er mat. Eller DE må selv spørre deg. Dette er ikke vertskapet oppgave altså. Det får da være grenser. Anonymkode: 2b106...579 Du leser jo ikke hva hun skriver. Les siste setningen om igjen. Anonymkode: e58c0...834 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451667-det-med-%C3%A5-invitere-barn-som-er-p%C3%A5-bes%C3%B8k-p%C3%A5-middag-inspirert-av-da-to-andre-tr%C3%A5dene-om-barn-p%C3%A5-bes%C3%B8k/page/2/#findComment-150168752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2024 #30 Del Skrevet 28. desember 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så du belaster foreldrene til besøket med å drive å kontakte deg for å spørre om lov til å gi din unge mat???? Er det mulig? Altså, hvor selvsentrert er det mulig å være?? Får ikke dine unger lov å spise borte må DU ordne slik at de drar hjem når det er mat. Eller DE må selv spørre deg. Dette er ikke vertskapet oppgave altså. Det får da være grenser. Anonymkode: 2b106...579 Det er ikke anonym a57 som er selvsentrert, mn dine holdninger derimot... Anonymkode: 451c0...c35 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451667-det-med-%C3%A5-invitere-barn-som-er-p%C3%A5-bes%C3%B8k-p%C3%A5-middag-inspirert-av-da-to-andre-tr%C3%A5dene-om-barn-p%C3%A5-bes%C3%B8k/page/2/#findComment-150168761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2024 #31 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg spør barnet om det vil spise middag med oss, og ber dem høre med egne foreldre om det passer. Anonymkode: 7f058...b3d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451667-det-med-%C3%A5-invitere-barn-som-er-p%C3%A5-bes%C3%B8k-p%C3%A5-middag-inspirert-av-da-to-andre-tr%C3%A5dene-om-barn-p%C3%A5-bes%C3%B8k/page/2/#findComment-150168768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2024 #32 Del Skrevet 28. desember 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du leser jo ikke hva hun skriver. Les siste setningen om igjen. Anonymkode: e58c0...834 Hun skriver at de passer på selv å be henne ringe å spørre. Bare eldste hadde tlf selv. Altså må de voksne i huset de er på besøk i be om lov til å gi ungene mat. Altså. Og ser på noen svar her at grunnen er ikke at de ikke vil snylte på andre eller har planer hjemme, bare at maten de får ikke er bra nok???? Anonymkode: 2b106...579 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451667-det-med-%C3%A5-invitere-barn-som-er-p%C3%A5-bes%C3%B8k-p%C3%A5-middag-inspirert-av-da-to-andre-tr%C3%A5dene-om-barn-p%C3%A5-bes%C3%B8k/page/2/#findComment-150168783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå