Gå til innhold

Jeg er så sliten av å være barnevakt for naboungene

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg skjønner at det er enkelt for oss andre å si dette, men: Lås alle dører, lukk vinduer osv! Ikke la de ha en eneste sjanse til å komme seg inn til dere. Og så tar du en prat med dine egne barn, og sier at du er sliten, og at du ikke orker å ha så mye besøk. Ringer de på, la enten være å åpne døra eller si at det ikke passer. Si gjerne at de kan være hos dere på tirsdager fra 17-19.30 f.eks. Og det bør holde! Vil barna være sammen utenom dette, kan de leke utendørs!

Mulig det hadde vært lurt med en bekymringsmelding til barnevernet. Virker ikke som om disse nabobarna dine har det så bra hjemme. 

Anonymkode: 77884...d37

Det er det da. Jeg har ikke samvittighet til å låse dem ute. Jeg har jo selvfølgelig prøvd, men de vil bare være her hele tiden. Tilsynelatende er alt bra der borte, men hvorfor vil de ikke være hjemme? De sier til meg at det er morsommere her, men jeg føler noe skurrer. 
Folk kaller meg alt mulig i denne tråden, men når alt kommer til alt har jeg rett og slett ikke samvittighet til å ikke la de være her. Men jeg er sliten og lei…

HI

Anonymkode: 219c0...5f9

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er det da. Jeg har ikke samvittighet til å låse dem ute. Jeg har jo selvfølgelig prøvd, men de vil bare være her hele tiden. Tilsynelatende er alt bra der borte, men hvorfor vil de ikke være hjemme? De sier til meg at det er morsommere her, men jeg føler noe skurrer. 
Folk kaller meg alt mulig i denne tråden, men når alt kommer til alt har jeg rett og slett ikke samvittighet til å ikke la de være her. Men jeg er sliten og lei…

HI

men fra det du har sagt så kan dem jo ikke ha det noe bra hjemme hos seg selv når moen alderi er hjemme og faren ikke gidder og ta seg av ungene siden han har vondt i hode hele tiden

da har dem jo ikke lyst til og ha di ungene og skjønner virkelig ikke det ansvaret dem har for ungene sine

jeg hadde ringt barne værnet for lenge siden

Anonymkode: da8e7...22b

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

HI

Og jeg regner med du har ringt barnevernet?

Er du sliten så må du si nei, til tross for dårlig samvittighet. Nabobarna styrer livet ditt, såpass at du ble skilt og de sliter deg ut psykisk. Og hva med dine egne barn? Greier du å ta vare på disse nok til tross for at nabobarna tærer på psyken din? Jeg regner med at mannen din har barna fra tid til annen, lar du fortsatt nabobarna komme inn til deg da?

Anonymkode: 16e97...890

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Og jeg regner med du har ringt barnevernet?

Er du sliten så må du si nei, til tross for dårlig samvittighet. Nabobarna styrer livet ditt, såpass at du ble skilt og de sliter deg ut psykisk. Og hva med dine egne barn? Greier du å ta vare på disse nok til tross for at nabobarna tærer på psyken din? Jeg regner med at mannen din har barna fra tid til annen, lar du fortsatt nabobarna komme inn til deg da?

Nei, jeg har ikke ringt barnevernet. Jeg føler det blir for drastisk. Med hvilken grunn skulle det vært, konkret? De viser ingen tegn på mishandling annet enn at de vil være her mer enn der. De har tilsynelatende alt de trenger av materielle ting. Og hvis jeg skulle ringt vil jeg ha fiender for livet i dem og det orker jeg ikke. Da velger jeg heller å la ungene være her enn alt det bråket det ville ført med seg. 
Det er ingen løsning på dette. Hensikten med tråden var ikke at dere skulle ordne opp, jeg ville bare lufte meg litt. 
HI

Anonym bruker skrev (1 time siden):

HI

Og du har ikjke ringt barnevernet fordi?

Anonymkode: 72611...a1f

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei, jeg har ikke ringt barnevernet. Jeg føler det blir for drastisk. Med hvilken grunn skulle det vært, konkret? De viser ingen tegn på mishandling annet enn at de vil være her mer enn der. De har tilsynelatende alt de trenger av materielle ting. Og hvis jeg skulle ringt vil jeg ha fiender for livet i dem og det orker jeg ikke. Da velger jeg heller å la ungene være her enn alt det bråket det ville ført med seg. 
Det er ingen løsning på dette. Hensikten med tråden var ikke at dere skulle ordne opp, jeg ville bare lufte meg litt. 
HI

men herre min det er jo ikke ting som er viktig det er jo kjærlighet og omsorg noe dem ikke vil gi når en ikke har tid til og være der med dem og den andre skylder på hode pine og legger bare ansvaret på andre

Annonse

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

HI

Du har det jo akkurat som du vil ha det. Et voksent menneske klarer helt fint å sette grenser i sitt eget hus hvis det er noenlunde oppegående. 

Om noen skulle fått bekymring fra barnevernet så er det jo deg som ikke klarer å gi barna dine en stabil hverdag. Du lot faktisk faren deres flytte heller enn å ordne opp. 

Anonymkode: 371ce...a9c

det er bedre og ta en tlf for mye enn en for lite. det er jo også barnevernets ansvar og finne ut om ungene har det bra der dem bor, og ikke ditt

det er jo også mye man ikke ser på utsiden heller, snakker selv av erfaring når jeg og min søster bodde hos min mor så var det nok mange som tenkte at vi hadde det bra til en dag så klikka det sånn for moren min at hun prøvde og kvele søstra mi

vi kom mye forsent på skolen siden hun ikke orket og stå opp og vekke oss, vi hadde også det vi trenkte men ikke mye kjærlighet og få fra hanne, det eneste hun brydde seg om var seg selv, huns sytes vi bare var pes og mas med oss

Du er utslitt og på randen til sammenbrudd. Da må den dårlige samvittigheten din vike.

Foreslår som andre her, si til foreldrene at det blir for mye, men de er velkomne feks torsdag og fredag 17-19. Om ikke dette respekteres må du bare stå i det, og skalke lukene til de skjønner at du mener alvor. For det må du gjøre!

Anonymkode: dc9ed...157

Forsetter du slik vil det jo være dine barn som blir hentet av barnevernet fordi du møter veggen. Mannen din har jo alt forlatt skipet hvor lenge blir dine barn der? 

Kan ikke faren til dersom barn ha de noen ganger da? Da kan nå vel ikke nabobarna forvente å komme inn.

Slutt å gi de mat, DET kan de i alle fall spise hjemme. 

La dine barn delta i organiserte aktiviteter så de igjen ikke har grunn til å komme innom. 

Be foreldrene om betaling om du skal være barnevakt......da henter de sikkert ungene kjapt selv. 

Anonymkode: 11f0c...4fa

Det er to muligheter her: enten er du ikke bekymret for dem, og da er det OK å sende dem hjem og låse døra, eller så er du bekymret for dem og da bør du ringe barnevernet. 

Gode grunner for bekymring er for eksempel om du har inntrykk av at de ikke får nok mat hjemme, eller det virker som om de er redde for å gå hjem. Dette har pågått lenge og du kan godt fortelle barnevernet at bekymringen har bygd seg opp over tid. 

Anonymkode: e431d...558

On 12/27/2024 at 3:38 PM, Anonym bruker said:

Men hva gjør man da, når det er så anspent, tung og kjip energi der borte? Barna vil ikke være der, og nå har de nærmest bodd hos oss i ti år. Jeg er alene med mine tre, og har vært det i to år, og det at naboungene aldri går hjem, var hovedgrunnen til at det ble slutt mellom mannen og meg. Men hva gjør man da? Jeg har bedt de være litt der, men de kommer bare tilbake. Det er her de vil være. De leker her, de spiser her, de sover ofte her. De vil ikke være der. Men det er slitsomt. Alltid fem barn her som maser, spiser, roter, hoier. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Jeg er bare så sliten. 

Klarer ikke folk snakke sammen lengre? her må du sette foten ned. Du setter ingen grenser og derfor er dette din egen skyld

Anonymkode: 89776...1e3

Anonym bruker skrev (På 27.12.2024 den 15.38):

Men hva gjør man da, når det er så anspent, tung og kjip energi der borte? Barna vil ikke være der, og nå har de nærmest bodd hos oss i ti år. Jeg er alene med mine tre, og har vært det i to år, og det at naboungene aldri går hjem, var hovedgrunnen til at det ble slutt mellom mannen og meg. Men hva gjør man da? Jeg har bedt de være litt der, men de kommer bare tilbake. Det er her de vil være. De leker her, de spiser her, de sover ofte her. De vil ikke være der. Men det er slitsomt. Alltid fem barn her som maser, spiser, roter, hoier. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Jeg er bare så sliten. 

Har du kontaktet barnevernet?

Anonymkode: f09db...5d7

Annonse

Du har latt barna dine bli skilsmissebarn pga du ikke setter grenser for nabobarna. Det er faktisk hårreisende. Hvis du "ikke har samvittighet" til å sende dem hjem må du jo kontakte barnevernet. Når du heller vil bli skilt enn å sende dem hjem har de det jo ikke bra hjemme. 

Enten det, eller det er ikke så ille som du sier og du kan sette strenge regler for når de har lov til å være hos deg. 

Uansett er det ikke holdbart slik det er nå. Du setter grenser, eller du kontakter barnevernet. 

Hvor ofte er dine barn hos sin far? Når de er der må du jo ha huset for deg selv? Og har du snakket med dine egne barn? Her skjønner barna mine det hvis jeg sier jeg er for sliten/det passer ikke med besøk, og så ber de ikke inn noen da. Du må ha dine barn på ditt lag - dere må samarbeide som familie. 

Anonymkode: 4b46d...798

Men hva faen. Truer ungene deg med pistol eller?

Det ringer på døra, du åpner og sier, i dag vil ikke jeg ha besøk. 
Ungene dine maser, de vil være med venner. Da får dere gå til de eller være ute. 
Ungene går ut og prøver ta med ungene inn, nei, i dag vil jeg ikke ha besøk. 

Anonymkode: bc3d6...283

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Men hva faen. Truer ungene deg med pistol eller?

Det ringer på døra, du åpner og sier, i dag vil ikke jeg ha besøk. 
Ungene dine maser, de vil være med venner. Da får dere gå til de eller være ute. 
Ungene går ut og prøver ta med ungene inn, nei, i dag vil jeg ikke ha besøk. 

Jo, men da er jeg jo en egoistisk dritt, ikke sant? For her inne skal man jo alltid la barna komme inn, spise middagen til foreldrene og ta tv-stua og kose seg, for sånt gjør man jo for ungene. Og så skal man like det, år etter år etter år. Sant?

Hi

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jo, men da er jeg jo en egoistisk dritt, ikke sant? For her inne skal man jo alltid la barna komme inn, spise middagen til foreldrene og ta tv-stua og kose seg, for sånt gjør man jo for ungene. Og så skal man like det, år etter år etter år. Sant?

Hi

Nei, absolutt ikke! Passer det ikke å komme inn så får de dra hjem. Om det er planlagt middag til familien og de tilfeldigvis er innom så sendes de hjem til middag.

Og barna har da rom å leke på.

Situasjonen du beskriver i det innlegget her høres ut som en ulidelig hverdag for meg og jeg hadde ikke godtatt å hatt det sånn. Om noen foreldre velger det, så dem om det. Men sånn fungerer det ikke her.

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hi

Du har fått mange svar, men kommer stadig tilbake med idiotiske kommentarer som dette. Jeg tror at du har det akkurat som du ønsker. Normale, voksne folk har ikke problemer med nå inn til småunger. 

Anonymkode: 371ce...a9c

Anonym bruker skrev (På 30.12.2024 den 2.15):

Har du kontaktet barnevernet?

Anonymkode: f09db...5d7

Hva skal hun melde til barnevernet da? Moren jobber og faren har migrene. Virker som de synes det er mer trivelig her.. 

Kom igjen da, de har ikke ressurser til å følge opp grove saker engang. Snakk om å tro på julenissen. 

Anonymkode: c330a...15d

Hi

Men i all verden. Få deg litt ryggrad. Er du så redd for kritikk?

Hi

Det er vel opp til deg i ditt hus? 

Anonymkode: c330a...15d

Hi

Nope det er ikke slik det er. Som alle andre sier, si klart ifra at i dag passer det ikke med besøk. Eventuelt sett alle barna til å vaske når de kommer, hver gang! Du får det enten skinnende rent eller mye fritid. 

Si at i dag må dere gå hjem å spise middag, skal dere spise her så må det avtales. 

Anonymkode: 11f0c...4fa

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hi

Alle svarene du har fått her er motsatte av det du beskriver her da men...

Godt nyttår lille troll🧙‍♂️

Anonymkode: 8cb91...228

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Alle svarene du har fått her er motsatte av det du beskriver her da men...

Godt nyttår lille troll🧙‍♂️

Anonymkode: 8cb91...228

Les alle de andre femti trådene om naboungene og mat her på forumet? Der skal man med den største selvfølgelighet gi bort middagen sin til samtlige nabounger, og hvis du mot formodning er sulten og vil ha det selv, er du en egoistisk dritt. Så følger tjue historier om da de måtte sitte på rommet da de var barn og hvor traumatiserende det var. 
Og slutt å kalle meg troll. Jeg har ikke gjort noe som helst galt. Jeg har bare ikke lukket døra mi for naboungene, og så skal du og dere hetse meg for det? Kalle meg tafatt, uten ryggrad og alt mulig annet? Jeg er snill, det er det jeg er. For snill. Alt jeg ønsket med denne tråden var å ventilere litt, og så får jeg bare dritt? Hvorfor er dere så ondskapsfulle? Føler dere dere bedre nå?

Av de 51 svarene til nå er det kanskje én som støtter meg, én. Trist. 
Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...