Gå til innhold

Når gjester skal styre hvem du inviterer

Anbefalte innlegg

Er en gjeng på jobb som skal samles i romjula å spise tapas å drikke vin. Vi avtalte dette på jobbens julebord, så alle som var med i samtalen er invitert. I tillegg inviterte jeg et par til jeg kjenner på jobb så de ikke skulme føle seg utfor. Nå har en av dem bynt å spørre hvorfor jeg ikke har invitert våre felles bekjente utenom jobb. Er ikke det litt bad taste? Jeg ville ikke ha så mange, å man må da strengt tatt ikke invitere alle man kjenner til enhver spsial sammenkomst? Føler meg jo tvunget å invitere dem nå, kjenner jeg stresser litt da dette ikke var planen og jeg ikke ville ha så mange her. Er det stygt av meg å bare la være å invitere dem?

Anonymkode: 2734e...212

Fortsetter under...

Det å sette grenser er en fin ting å lære seg. Det går veldig fint an å si nei, jeg inviterer ikke Per og Kari. Dette er en sammenkomst for oss som jobber i Firma X, avdeling Y. Ferdig.

Og hvorfor føler du deg tvunget til å invitere flere bare fordi noen spør?

Superdolly skrev (1 minutt siden):

Det å sette grenser er en fin ting å lære seg. Det går veldig fint an å si nei, jeg inviterer ikke Per og Kari. Dette er en sammenkomst for oss som jobber i Firma X, avdeling Y. Ferdig.

Og hvorfor føler du deg tvunget til å invitere flere bare fordi noen spør?

Fordi jeg er generelt dårlig til å si nei, og jeg får dårlig samvittighet 🙈

HI

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Fordi jeg er generelt dårlig til å si nei, og jeg får dårlig samvittighet 🙈

HI

Da tenker jeg at nyttårsforsettet ditt må bli å øve deg på å sette de grensene som passer for deg, og si nei. Det kan sies i en hyggelig tone og man kan fint være høflig og bli likt selv om man sier fra. 

Øv deg på setningen jeg foreslo og la være å invitere de ekstra folka.

Annonse

Anonym bruker skrev (På 26.12.2024 den 18.55):

Jeg har en fot i flere gjenger. Jeg inviterer ikke alle jeg kjenner hver gang. Egentlig aldri. Jeg inviterer en og en gjeng 

Anonymkode: b6180...8ab

Nei det var min tanke også, jeg ville kun ha folk fra jobb.

HI

Anonym bruker skrev (På 26.12.2024 den 22.04):

Du sliter veldig med rettskriving også, HI!

Anonymkode: f2504...7cf

Jeg skriver på telefon og sliter med å trykke samt lese da det er liten skrift. Men takk for at du tok deg tid å kommentere på dette, det var meget relevant for innlegget jeg skrev.

HI

Superdolly skrev (På 26.12.2024 den 14.13):

Da tenker jeg at nyttårsforsettet ditt må bli å øve deg på å sette de grensene som passer for deg, og si nei. Det kan sies i en hyggelig tone og man kan fint være høflig og bli likt selv om man sier fra. 

Øv deg på setningen jeg foreslo og la være å invitere de ekstra folka.

Takk, ja jeg kan helt klart bli flinkere.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...