Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere ekstra i julen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har brukt mellom 20- og 30000 på julegaver. Har ikke brukt så mye på mat og drikke. Omlag 5000 - 6000

Ekstra ting? Vet ikke hva det skal være og kan ikke komme på noe. Ekstra batterier, har jeg kjøpt

Anonymkode: ceeb5...53f

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke regnet på det, men brukt kanskje 25.000 på julegaver. På mat aner jeg ikke, men kanskje 5-6000 kr ekstra i forhold til det vi pleier å bruke. 

Anonymkode: e46a2...44d

Legger til at vi har ungdommer i hus og er 4 voksne i husstanden. Matbudsjett kommer an på hvor mange som bor i huset 

Anonymkode: e46a2...44d

Det har jeg ikke regnet på. Og det tror jeg er smart🙈

Vi er dobbelt så mange hele julen, pluss at vi jo handler inn ekstra god og ekstra mye mat. Så at matutgiftene dobles og vel så det er jeg ganske sikker på. Men så har vi pålegg og annet til langt ut i januar. 

Gavene ligger vel på 20-30’ til alle. 

Anonymkode: 53255...67c

Annonse

Ca 15 000 på gaver. Da er det meste til unger og mann. Vi gir typisk litt større gaver eller en opplevelse i julegaver. Ting ungene trenger, en reise for alle 5 eller liknende. 

kanskje 3000 kr ekstra på mat. Da har vi middagsgjester 4 dager. Julemat er ganske billig, men vi kjøper typisk mer brus, juice snacks, alkohol osv i desember. 

Anonymkode: 5bc04...97a

Minst 20.000 tror jeg, men på den andre siden inkluderer det mye vi måtte brukt penger på i løpet av et år uansett. Hvis jeg tar med det i betraktning tror jeg ikke det er mer enn kanskje 6.000.

Anonymkode: 245f8...3ec

Tør ikke regne på det, men vi kjøper mye ekstra mat, dyrere mat og mye snacks og godteri. Mye drikke (julebrus, vanlig brus mm). I år fikk tenåringene dyre gaver fordi det var utstyr de ønsket seg og trengte. Vi sparer ikke på noe i jula!

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

?!?

Anonymkode: 3bcae...50d

Hva var det du ikke skjønte på anonym sitt svar? Noen har større familier, dyrere gaver, mer gaver mm. Var det janteloven i deg som ikke skjønte? Godta at folk har ulik økonomi og familie.

Anonymkode: 825ad...fec

På gaver til unga (nye ski og skiklær) Ca 10.000. Dette hadde vi antageligvis kjøpt uansett.

Gaver til andre ca 6500. 

Vi feiret julaften borte i år, var invitert bort 1 og 2 juledag. Har derfor ikke brukt så mye ekstra på mat, men kanskje 1500 kr. Utover dette er det juletre+ div ny pynt tilsammen ca 1000 kr. Ellers kommer jeg ikke på så mye ekstra vi har brukt. Med halv skatt så føles det uansett romsligere denne måneden enn ellers. 

Anonymkode: 8beb0...adc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...