Gå til innhold

Søsken som kun tenker på seg selv

Anbefalte innlegg

Jeg har et søsken (vi er voksne) som bare tenker på seg selv. Klarer ikke kommunisere til meg hva hun tenker ifbm jula for eks. Hun gjør om på planer uten å si fra. Et eks. Hun disponerer bestemor sine penger og ordner med pengegave til oldebarna hvert år. I år kom det ingen gave. Jeg spurte henne om vi har sluttet med gaver fra bestemor. Da svarte hun bare at ja, det hadde vi. Og at vi selv kunne kjøpe gave for egne penger til barna fra bestemor. Det hadde hun gjort. Det er jo helt greit, og null stress… men det går jo an å si fra da?? Plutselig en endring uten å si fra? Så i dag måtte jeg vipse barna penger fra min konto til barna fra oldemoren deres. En dag etter julaften liksom. Hun tenker kun på seg selv, og tar seg ikke bryet med å videreformidle slik at jeg får tid til å fikse gaver. Irriterende. 

Anonymkode: c5405...afe

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Vet oldemor at oldebarna ikke har fått gave fra henne i år? Det er jo ikke fra henne, hvis du må gi fra din egen konto!?

Anonymkode: 5ce5d...1e8

Nei, vet ikke det. Er dement. Men har alltid gjort det slik da, da hun har ytret ønske om å gi

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, vet ikke det. Er dement. Men har alltid gjort det slik da, da hun har ytret ønske om å gi

Men ungene dine forventer vel ikke at en dement person skal gi dem gave fortsatt? 

Anonymkode: c9c4f...70e

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men ungene dine forventer vel ikke at en dement person skal gi dem gave fortsatt? 

De har fått det hele livet da, og avtalen er at mitt søsken styrer gavene fra henne. Ikke det som er poenget. Poenget er at mitt søsken tenker at dette bør jeg fikse selv uten at hun har avtalt det med meg. Ingen stress å fikse selv, men da må en kommunisere det liksom 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Herregud, ikke spor helt av da! Hun sier ingen ting om at barna er skuffet fordi de forventer(!!) gave. Herregud, enkelte er ikke helt gode.

Anonymkode: 75e35...63b

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Herregud, ikke spor helt av da! Hun sier ingen ting om at barna er skuffet fordi de forventer(!!) gave. Herregud, enkelte er ikke helt gode.

Anonymkode: 75e35...63b

Full avsporing som vanlig 😂 poenget er jo at mitt søsken forandrer på avtaler uten å si fra. Hennes barn fikk gave fra oldemor mens mine barn ikke fikk, fordi hun ikke har sagt vi må ordne det selv. Så kjedelig når kommunikasjonen ikke funker 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De har fått det hele livet da, og avtalen er at mitt søsken styrer gavene fra henne. Ikke det som er poenget. Poenget er at mitt søsken tenker at dette bør jeg fikse selv uten at hun har avtalt det med meg. Ingen stress å fikse selv, men da må en kommunisere det liksom 

Hmm Skjønner dette er vanskelig for deg! Har hun gitt penger selv til eget barnebarn/oldebarn? Eller tar hun fra kassa, men bare når det kommer henne gode? Høres ikke bra ut at hun skal få styre over pengene til Oldemor. Mindre ut, mer til henne selv? 

Anonymkode: 1360c...8f8

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hmm Skjønner dette er vanskelig for deg! Har hun gitt penger selv til eget barnebarn/oldebarn? Eller tar hun fra kassa, men bare når det kommer henne gode? Høres ikke bra ut at hun skal få styre over pengene til Oldemor. Mindre ut, mer til henne selv? 

Anonymkode: 1360c...8f8

Hun tar ikke fra kassa nei. Det er regnskap på dette, og overformynderiet kan ha innsyn på inn og uttak. Så ingen mistillit der nei. Ikke det som er poenget her, poenget er at jeg ikke fikk beskjed og dermed heller ikke hadde fikset gave til barna fra oldemor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...