Gå til innhold

Onkel droppet gave til barna mine grunnet han ikke liker meg

Anbefalte innlegg

Vi er 3 søsken. Min bror og svigerinnen er drittsekker. Jeg har ingen kontakt med han og henne. Men vi har alltid kjøpt gaver til hverandres barn. I år har han kjøpt til alle nieser og nevøer bortsett fra mine barn. 
Jeg har kjøpt til hans. 
Mine barn sitter her og lurer på hvorfor de andre barna fikk gave med onkel og ikke de. Veldig barnslig at det går utover barna 

Anonymkode: 3be91...a31

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da snakker du med han når jula er over!

Anonymkode: d7947...cdb

Vi har ingen kontakt. Har prøvd i noen år, men siste året absolutt ingenting 

Vi har ingen kontakt. Har prøvd i noen år, men siste året absolutt ingenting 

Da er det jo bare rart å kjøpe gaver til hverandres barn. Hvorfor har han kontakt med ditt andre søsken men ikke med deg?

Anonymkode: 5537e...c3a

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Da er det jo bare rart å kjøpe gaver til hverandres barn. Hvorfor har han kontakt med ditt andre søsken men ikke med deg?

Anonymkode: 5537e...c3a

Fordi hans kone ikke liker meg. Da blir det slik. Barna er ungdommer nå, og vi har jo kjøpt i alle år. Bare siste årene de har vært i mot meg 

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Da glemmer du hele han og lever ditt liv! Julegave eller ikke, er det verdt å bruke energi på det?

Ei det er ikke verdt det for min del. Men barna skjønner jo ikke hvorfor de ikke får gave fra de i år.. jeg har ikke involvert barna mine i denne konflikten. Da det handler mellom oss voksne og synes det er ugreit å festa barna inn i voksnes greier. Men forklarte til de i korte trekk at de er litt spesielle etter en episode for noen år siden. 

Da må du sette deg ned å forklare litt til barna om hvordan ståa er med familien og uenigheter. At dette egentlig ikke handler om dem, men dere. De får ikke julegaver fordi onkel er sur på deg. Det er trist men sånn kan det dessverre være noen ganger ❤️

Anonymkode: 25525...952

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Da må du sette deg ned å forklare litt til barna om hvordan ståa er med familien og uenigheter. At dette egentlig ikke handler om dem, men dere. De får ikke julegaver fordi onkel er sur på deg. Det er trist men sånn kan det dessverre være noen ganger ❤️

Anonymkode: 25525...952

Ja jeg må nok det. Synd barna skal bli straffet fordi de ikke liker meg. Men jeg forventer ikke noe annet. De er så barnslige at halvparten hadde vært mer enn nok. Jeg prøver å snakke fint om alle i familien, fordi barn skal ikke bli blandet inn og farget av voksnes meninger. De har fortalt sine barn/ ungdommer hvor slem og grusom jeg er. Jeg er det stygge troller og helt forferdelig. Så barna deres har slettet meg på sosiale medier. Jeg vil være bedre. Men tenker for min egen del at jeg skal droppe gave der neste år, bare kutte helt. Så slipper man denne galskapen ved å ha noe form for kontakt. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja jeg må nok det. Synd barna skal bli straffet fordi de ikke liker meg. Men jeg forventer ikke noe annet. De er så barnslige at halvparten hadde vært mer enn nok. Jeg prøver å snakke fint om alle i familien, fordi barn skal ikke bli blandet inn og farget av voksnes meninger. De har fortalt sine barn/ ungdommer hvor slem og grusom jeg er. Jeg er det stygge troller og helt forferdelig. Så barna deres har slettet meg på sosiale medier. Jeg vil være bedre. Men tenker for min egen del at jeg skal droppe gave der neste år, bare kutte helt. Så slipper man denne galskapen ved å ha noe form for kontakt. 

Ikke gi opp barna hans bare fordi han er en dust. Tantebarn er et privilegium og dere kan fortsatt ha kontakt uavhengig de voksne den dagen de blir større. 

Bare så det er sagt, han er en skikkelig dust, litt av et tidspunkt å demonstrere meninger. 

Anonymkode: 59c14...d12

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Fordi hans kone ikke liker meg. Da blir det slik. Barna er ungdommer nå, og vi har jo kjøpt i alle år. Bare siste årene de har vært i mot meg 

Er dine ban eldst? Noen har det jo slik at feks ved konfirmasjonsalder slutter man å gi gaver til store tantebarn. 

Anonymkode: e2a2b...bd2

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er dine ban eldst? Noen har det jo slik at feks ved konfirmasjonsalder slutter man å gi gaver til store tantebarn. 

Men da sier man i fra, eller praktiserer det så alle vet at det er bakgrunnen. 

Fatter ikke hvorfor så mange her skal bortforklare hva broren driver med. Finnes ingen unnskyldning for å være idiot. 

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Vi er 3 søsken. Min bror og svigerinnen er drittsekker. Jeg har ingen kontakt med han og henne. Men vi har alltid kjøpt gaver til hverandres barn. I år har han kjøpt til alle nieser og nevøer bortsett fra mine barn. 
Jeg har kjøpt til hans. 
Mine barn sitter her og lurer på hvorfor de andre barna fikk gave med onkel og ikke de. Veldig barnslig at det går utover barna 

Min tante har alltid gitt til barna og vi til henne. Plutselig fikk vi beskjed om å måtte hente gaven hos henne ( bor et stykke unna), selv om hun skulle feire med mine foreldre som bor 5 minutter unna oss… dette gjalt da oss og min bror sine barn, men min søster sine tok hun med. Min mann skulle hjelpe henne med en pc så de reiste bort! Da lå det innpakningspapir fremme og det de fikk var en sjokoladeplate med en 200kr lapp oppi, så det var siste gang vi ga til hverandre. Min søster sine barn fikk fine gaver det året.

Jeg sa hva jeg mente til henne og forklarte det til barna ( de var store nok til å forstå), så jeg hadde vært ærlig med barna og forklart

Anonymkode: 5a897...bc9

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Min tante har alltid gitt til barna og vi til henne. Plutselig fikk vi beskjed om å måtte hente gaven hos henne ( bor et stykke unna), selv om hun skulle feire med mine foreldre som bor 5 minutter unna oss… dette gjalt da oss og min bror sine barn, men min søster sine tok hun med. Min mann skulle hjelpe henne med en pc så de reiste bort! Da lå det innpakningspapir fremme og det de fikk var en sjokoladeplate med en 200kr lapp oppi, så det var siste gang vi ga til hverandre. Min søster sine barn fikk fine gaver det året.

Jeg sa hva jeg mente til henne og forklarte det til barna ( de var store nok til å forstå), så jeg hadde vært ærlig med barna og forklart

Anonymkode: 5a897...bc9

Hva var galt med den gaven? 

Anonymkode: 666ce...51e

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hva var galt med den gaven? 

Anonymkode: 666ce...51e

Ikke meg du spør, men det var jo en veldig tydelig forskjellsbehandling! 

Anonymkode: b88ea...c93

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, de er midt i. Flere er både yngre og eldre. Og de fikk 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke gi opp barna hans bare fordi han er en dust. Tantebarn er et privilegium og dere kan fortsatt ha kontakt uavhengig de voksne den dagen de blir større. 

Bare så det er sagt, han er en skikkelig dust, litt av et tidspunkt å demonstrere meninger. 

Deres yngste barn er bare 6 år. Siden de har fryst meg ut siste 4 årene så kjenner jeg ikke deres barn. Han vet knapt hvem jeg er. Men gir både bursdag og julegave 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du kan jo bare forklare at det er vanlig å slutte med gaver til nieser og nevøer man ikke omgås og som ikke gir egne gaver tilbake fra omtrent konfirmasjonsalder.

Anonymkode: 8f65b...e32

Vi har avtale om å kjøpe til barna til hverandre til de er 23. de kjøpte til de barna som var over 20, dette såg mine ungdommer når vi åpnet i går. Han er bare dust ! De må gjerne mene jeg er verdens mest grusomme menneske, men la det jo ikke gå utover barna 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Den eldste niesen som fikk gave fra han er i 20 åra, alder på barna er ungdommer. Det var alle som fikk bortsett fra mine. Så ingenting med alder å gjøre. 

Hvis de omgås med de andre og liker ungdommene er det jo naturlig å fortsette selv om man slutter å gi til dem man ikke er så mye sammen med. Jeg får fortsatt gave hvert år av min tante og hun får av meg. Min søster får ikke fra henne, men hun får av vår onkel. De er naboer. Jeg ser ikke han så ofte og vi utveksler ikke gaver.

Anonymkode: 8f65b...e32

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Ei det er ikke verdt det for min del. Men barna skjønner jo ikke hvorfor de ikke får gave fra de i år.. jeg har ikke involvert barna mine i denne konflikten. Da det handler mellom oss voksne og synes det er ugreit å festa barna inn i voksnes greier. Men forklarte til de i korte trekk at de er litt spesielle etter en episode for noen år siden. 

Rart av ungene dine å forvente gave av en onkel dere ikke har kontakt med….?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Deres yngste barn er bare 6 år. Siden de har fryst meg ut siste 4 årene så kjenner jeg ikke deres barn. Han vet knapt hvem jeg er. Men gir både bursdag og julegave 

Var mer en respons på at du vurderte å kutte helt ut. 

Hva sier foreldrene deres oppi alt det her da? 

Var mer en respons på at du vurderte å kutte helt ut. 

Hva sier foreldrene deres oppi alt det her da? 

Oppgitt.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...