Gå til innhold

usikker hva jeg bør gjøre her, skal jeg ta ut barnet fra ungdomsskolen eller skal jeg la det gå litt til og håpe skolen order opp?

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn som går i 9 klasse nå, hn hadde massevis av venner på barneskolen og var aldri alene, på ungdomsskolen snudde dette dessverre, de vennene fra barneskolen havnet i andre klikker ,der min var for barnslig/kjedelig i forhold til dem, og nå er hn mye alene.

Hn går på skolen hver dag,men vi ser jo at hn ikke har det bra i hele tatt, vi bor et lite sted og er dessverre bare en barneskole og en ungdomsskole her, hn må ta buss ca en time når hn skal på VGS.

Så nå tenker jeg at jeg må begynne og undervise hn hjemme, da hn har det så vanskelig. Skolen vet godt om dette,men føler det hjelper lite, er kanskje ikke lett for skolen heller, de kan jo ikke tvinge folk til og henge med noen.

Vi har tenkt på og flytte også,men føler det blir feil for de 2 på snart 13 og 9 år, de trives veldig godt her.

Men hadde dette tatt ut barnet fra skolen? eller hadde dere gitt det mer tid?

Anonymkode: 9ff24...e46

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Det finnes privatskoler som tilbyr nettundervisning med videregående-pensum, men dessverre ingen som har noe for ungdomsskolen. Det er jo mange som synes videregående er enklere enn ungdomsskolen, de andre elevene er mer modne, man får velge linje man skal på, så sånn sett er det jo dumt å ikke faktisk prøve videregående litt før man bestemmer seg. 

Når det gjelder trivsel på ungdomsskolen så er det jo ikke så lett å gjøre noe med det, spesielt nå skolen er liten og man kanskje ikke har så mange å spille på. Er det noen fritidsaktiviteter som hn liker, der hn kan finne venner? Gaming er jo online, kanskje enklere å finne noen der? Er det besteforeldre som bor andre steder, der hn kanskje kan gå?

Er det noe lærevansker involvert, eller "bare" vansker med det sosiale? Mistenker dere at det er noen tilleggsutfordringer?

Anonymkode: 622a6...ad8

Bytt klasse, det gjorde min og fikk en helt nytt sosialt liv. Fryst ut av noen i gamle klassen   og om noen var inkluderende så ble det problemer...

Helt sykt egentlig hvordan noen får lov å oppføre seg. Men iallefall etter oppstart i ny klasse så var problemet borte med en gang. 

Anonymkode: f49e3...065

Anonym bruker skrev (På 24.12.2024 den 12.31):

Jeg har et barn som går i 9 klasse nå, hn hadde massevis av venner på barneskolen og var aldri alene, på ungdomsskolen snudde dette dessverre, de vennene fra barneskolen havnet i andre klikker ,der min var for barnslig/kjedelig i forhold til dem, og nå er hn mye alene.

Hn går på skolen hver dag,men vi ser jo at hn ikke har det bra i hele tatt, vi bor et lite sted og er dessverre bare en barneskole og en ungdomsskole her, hn må ta buss ca en time når hn skal på VGS.

Så nå tenker jeg at jeg må begynne og undervise hn hjemme, da hn har det så vanskelig. Skolen vet godt om dette,men føler det hjelper lite, er kanskje ikke lett for skolen heller, de kan jo ikke tvinge folk til og henge med noen.

Vi har tenkt på og flytte også,men føler det blir feil for de 2 på snart 13 og 9 år, de trives veldig godt her.

Men hadde dette tatt ut barnet fra skolen? eller hadde dere gitt det mer tid?

Anonymkode: 9ff24...e46

Har du hatt møtet med lærer, teamleder og rektor? Har du ringt statsforvaltern ? Du må jobbe hardt dessverre. 

Anonymkode: 7b7f1...4cb

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Bytt klasse, det gjorde min og fikk en helt nytt sosialt liv. Fryst ut av noen i gamle klassen   og om noen var inkluderende så ble det problemer...

Helt sykt egentlig hvordan noen får lov å oppføre seg. Men iallefall etter oppstart i ny klasse så var problemet borte med en gang. 

Anonymkode: f49e3...065

Det er så sørgelig. 

Barnet vårt hadde ett mareritt i 4 år... Fikk ny lærer. Alt ble bra dagen etter ny lærer. 

Anonymkode: 7b7f1...4cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...