Gå til innhold

2 dager igjen til julaften og ingenting er i orden

Anbefalte innlegg

Jeg har tidigere pakket inn bilde av gaven en gang vi måtte reise bort på kort varsel og gaven var for stor til å ta med - gikk fint det også 😊 

Vi skal feire på hytten. Får ikke reist opp før i morgen tidlig. Da er julemat kjøpt inn og alle gavene pakket inn. Gavene ble utvekslet tidligere. Så må vi ut å finne juletre og pynte dette, sant pynte til jul og støvsuge og vaske raskt over. Vi har ikke vært her på en stund så ingenting er pyntet. Vi må også handle mat til resten av uken. Bordet blir dekket på formiddagen julaften og maten laget. Vi blir 10 stykker. Ekstrasengene redd og ordnet ettersom alle skal overnatte. 

Når man skal feire på hytten blir dette en del av dealen. Det gjør nok at vi senker skuldrene og ikke stresser, men gjør det vi trenger for å komme i mål. 

Anonymkode: 2247f...371

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Huset er totalt bomba, jeg jobbet frem til fredag og i går måtte jeg kjøre rundt å bytte gaver med familien.
Mannen har riktignok hatt fri 2 uken, men ikke fått gjort en dritt her hjemme. Eneste han har fått gjort er å ta julevasken hos sin mor.

Ikke en eneste nisse, eller rød duk har kommet opp enda.

Ikke fått handlet inn det vi trenger av mat i julen.

Julegaven til mannen som ble bestilt i god tid på nett har ikke kommet frem, og forventes ikke før på nyåret etter siste e-post.

Alle forventer at jeg skal gjøre ALT og driter i at jeg er utslitt etter en ekstremt hektisk periode på jobb med mye overtid.

Har mest lyst til å si at det eneste det blir av jul i år er gavene til ungene.

Så, det var mitt syt, hvordan ligger dere an?

Anonymkode: 227e3...84a

Dårlig planlegging! Du vet jula kommer. Deleger oppgaver tidligere, legg lista lavere, handle inn mat og gaver tidligere, sett bort husvasken til noen som kan vaske for deg. Sett mannen din i sving på et langt tidligere tidspunkt.

Anonymkode: 1c5b7...6d0

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dårlig planlegging! Du vet jula kommer. Deleger oppgaver tidligere, legg lista lavere, handle inn mat og gaver tidligere, sett bort husvasken til noen som kan vaske for deg. Sett mannen din i sving på et langt tidligere tidspunkt.

Men hvorfor er det JEG som skal gjøre det?
Mannen har hatt fri i 2 uker hvor jeg har hatt ekstremt mye å gjøre på jobb og måtte jobbet overtid nesten hver dag.
Burde ikke han ha gjort det uten at jeg fortalte han hva han skulle gjøre.
Hvorfor mener du det er MIN skyld?

HI

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor er det JEG som skal gjøre det?
Mannen har hatt fri i 2 uker hvor jeg har hatt ekstremt mye å gjøre på jobb og måtte jobbet overtid nesten hver dag.
Burde ikke han ha gjort det uten at jeg fortalte han hva han skulle gjøre.
Hvorfor mener du det er MIN skyld?

HI

Hva hjelper det å klage her? Du kunne satt deg ned med mannen på et tidligere tidspunkt. Snakket sammen og fordelt arbeidsoppgaver. Det gjorde vi. Jeg har vært opptatt med masteroppgaven min, mannen min har vært på jobb, men fri på ettermiddag og kveld. Slutt å leke offer. Samme hvem som tar initiativet, dere må SAMMEN planlegge…..

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hva hjelper det å klage her? Du kunne satt deg ned med mannen på et tidligere tidspunkt. Snakket sammen og fordelt arbeidsoppgaver. Det gjorde vi. Jeg har vært opptatt med masteroppgaven min, mannen min har vært på jobb, men fri på ettermiddag og kveld. Slutt å leke offer. Samme hvem som tar initiativet, dere må SAMMEN planlegge…..

Hun trengte vel bare å ventilere litt da, himmel, enkelte av dere altså.

Anonymkode: cbeae...e92

Annonse

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Det er to dager til julaften. Det kommer ikke brått på. Var ferdig med det meste i november, første helga i desember pynta jeg. Idag har jeg dekt bord for morgendagens selskap og skal ut å handle brus og godteri til julestrømpa. Alt annet er ferdig. Har hatt en del sykdom siste tida og jeg våkna syk idag, samt det har vært latterlig mye på jobb. Så har fordelt alt utover mye tidligere så jeg slipper stress 

Anonymkode: b9e86...883

Jeg skjønner ikke dere som svarer slik. Greit nok at dere pynter tidlig, men selv om dere har hatt julegardiner oppe i en måned må dere vel også rydde, vaske og handle mat nå? (Nei, all mat kan ikke fryses.) Alle må jo det. Pyntingen er bare en liten del av juleforberedelsene.

Hi har dessuten bestilt julegaver i god tid, det er ikke hennes feil at posten er forsinket. 

Anonymkode: fec9d...390

Alltid kaos her før jul. Har vært oppe og ryddet, vaska og pynta til kl 5 om morran på juleaften flere ganger. I år er jeg heldigvis mer i rute, og så får vi bare to gjester og de tar ikke ting så nøye så trenger ikke ha det helt shina liksom. 
Det er så mye som jeg skulle ønska skulle blitt gjort, men ting tar så lang tid for meg (det gikk litt fortere da jeg var yngre) og jeg klarer ikke alt rett og slett. 

Anonymkode: 8fe1e...ce0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...