Gå til innhold

Vil dere se mine råd til meg selv (for julen)?

Anbefalte innlegg

Jeg har en autistisk sønn og en far som har en del issues.. så i fjor laget jeg meg denne listen. Kanskje den kan være nyttig for flere (diagnoser eller ei)? God jul ❤️

Husk
+ Det gjør ingenting om mine foreldre ikke synes jeg er god nok eller om de synes det vi gjør /klarer er bra nok.
+ Rot kommer til å overvelde meg. Jeg må da puste godt ned i magen, ta meg god tid, kose meg med oppvask og rydding.
+ Hvis jeg stresser, smitter det på min sønn.  Jeg må regulere meg ved pust, mat, pauser, do, klem fra min mann.
+ mannen min blir sliten. Jeg kan hjelpe ham ved å ikke mase, gi han en klem, gi han en øl, tulle med ham
+ min sønn kommer ikke til å oppføre seg perfekt. Noen kommer til å misforstå. Det gjør ingenting om de ikke forstår. Det aller viktigste er at ungene har det fint. Min sønn må få pauser, skjerm, lufting, tid med meg, kos, oppmerksomhet, ikke bli mast på om alt mulig. Pick your battles. Kanskje ikke juleferien er da jeg må oppdra mest konsekvent?
+ Følelsen min far gir meg, kan være projeksjon. Bruk anledningen til å kjenne empati for han og husk at det ikke er dine egne følelser
+ Jeg er en gås. Trygg, koselig, myk, langsom og alt preller av

Anonymkode: 01ecc...372

Fortsetter under...

Annonse

Dette var helt nydelig, akkurat det jeg og trengte før 7 familimedlemmer til( vi er 4) raser inn på hytta i morgen for 4 dagers julefeiring, inklusive en intens svigermor og en svigerbror som er vel høylytt🙈. Skal lese listen din igjen i morgen😄

Lykke til til dere og, og spesielt til din sønn💕

Anonymkode: 4eabf...073

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...