Gå til innhold

Hva spiser dere til middag eller som kveldsmat på lille julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har alltid hatt taco, og spist sammen med svigers (vi bor i generasjonsbolig)

Men i år starter en ny tradisjon- Take away! 

I år blir det sushi. Etter dager med forberedelser, husvask, gaveinnpakking/levering og styr, slapper vi av med ferdig mat 🥰 

Kvelden før kvelden og "Hjelp, det er juleferie" på tv. 

Gleder meg 🎅🥰🎅🥰

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når juletreet er pyntet tar vi frem julematen og snaker på den.
Det vil si, flere typer sild, røkelaks, eggerøre, hjemmelaget roastbiff, hjemmelaget svinerull, hjemmelaget leverpostei, hjemmelaget remulade, spekemat ++++, og noe brød og rundstykker.

Anonymkode: a516a...857

Akkurat dette gjør vi også. Årets beste kveldsmat!

Vi tenner bålpanna i hagen og griller pølser på spyd. Kakao, fakler, stjerneskudd og mørkegjemsel.

De utflyttede barna kommer hjem med sine kjærester for å være med.

Har holdt på siden barna var helt små og kan nok ikke slutte, tradisjonen fortsetter nok med barnebarna etterhvert.

Anonymkode: 29d4b...d13

Risgrøt til middag, og må huske på å sette ut grøt til nissen i låven. Til kvelds er det ost og kjeks mens vi ser på kvelden før kvelden. Kveldsmaten lille julaften tror jeg er måltidet jeg gleder meg mest til i løpet av jula, for da senkes roen og vi nyter at det endelig er jul 🎅 Deler gjerne en flaske champagne med mannen også. Julaften er også koselig, men mer stress for vertinna (altså meg) 😅

Anonymkode: f6c74...702

Annonse

Vi spiser nissegrøt med mandel hos mine foreldre på ettermiddagen. Så har vi gjort tradisjon av å ta med oss take away på vei hjem. Så ser vi på Med Grimm og gru og koser oss. Null stress, null matlaging og null opprydding. Deilig! 

Anonymkode: e05aa...cc4

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hva er det som gjør vanlig risgrøt om til julegrøt egentlig? 

Anonymkode: b14bb...f6b

Ikke meg, men kanskje de er som her - spiser kun risengrynsgrøt sent i desember?

Vi har aldri hatt noen tradisjon på lillejulaften, bortsett fra å pynte juletreet, legge på duker og gjøre siste rest ferdig. Vi spiser vanlig mat, men har ofte hatt ost og kjeks på kvelden, men gløgg. 
Julefrokosten består av en større frokost med mye godt julepålegg. Må ha kabaret bl a. Så er det å besøke min far på sykehjemmet, besøke gravlund og tenne lys, og fikse oss klar til middagen. Det er når jeg setter meg ned til julemiddagen at jus begynner for meg. Ungdommen får julestrømpe og sine greier. 
Julegrøt spiser vi aldri, da det er kun meg og ene ungdommen som liker grøt. Foretrekker heller rundstykker med godt pålegg 

Anonymkode: 06a7f...07d

Anonym bruker skrev (På 22.12.2024 den 8.47):

Hva er det som gjør vanlig risgrøt om til julegrøt egentlig? 

Anonymkode: b14bb...f6b

Mandel og tidspunkt...

Anonymkode: aa5c5...f8e

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...