Gå til innhold

Hva spiser dere til middag eller som kveldsmat på lille julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Lille julaften har vi laget vår egen tradisjon med hjemmelaget italiensk pizza. Selv om ungene nå et store, er dette en viktig tradisjon vi velger å beholde. Godt for både store og små med noe helt annet før all julematen 😉

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har ost og spekemat til Hovmesteren og grevinnen. Og så ser vi Alene hjemme og spiser smågodt. 

Anonymkode: fc7b9...003

👆🏻 Mannen får gjerne en spekematkasse fra jobb, ypperlig mulighet til å spise opp det. 

Anonymkode: daa34...6f5

Ikke noen spesiell tradisjon der ennå. Vi spiser det vi vil ha (hverdagsmat) enten det er pasta eller taco eller noe annet.

Og på julaften spiser vi julegrøt til frokost, og finnebiff til middag! (Eller Rudolf, som mannen sier😅). Både barna og vår favoritt, så det har blitt fast tradisjon ❤️

Anonymkode: e6b6d...68c

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Grøt med pinne til middag og søke på julekalender etterpå. ( kurvfest med storfamilien)

Anonymkode: b3d47...2ce

Hva er "grøt med pinne"?

Anonymkode: c2458...b51

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hva er det som gjør vanlig risgrøt om til julegrøt egentlig? 

Anonymkode: b14bb...f6b

At man spiser den i julen. Det samme som julefrokost og julebesøk. 

Man trenger ikke å gjøre ting så vanskelig. 

Anonymkode: fc7b9...003

Når juletreet er pyntet tar vi frem julematen og snaker på den.
Det vil si, flere typer sild, røkelaks, eggerøre, hjemmelaget roastbiff, hjemmelaget svinerull, hjemmelaget leverpostei, hjemmelaget remulade, spekemat ++++, og noe brød og rundstykker.

Anonymkode: a516a...857

Vi har kalkun på lille julaften en tradisjon. Mange som stresser så veldig på lille julaften, men jeg har bestemt meg for at da skal jeg slappe av og kose oss med god mat. 

Anonymkode: 8d532...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...