Gå til innhold

Karamellpudding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å lage karamellpudding for første gang i mitt liv. Er utrolig spent på om det går 🙈 Har prøvd å pusle sammen ingrediensene så rolig som mulig og fulgt oppskriften til punkt og prikke. Men synes formen ble litt klumpete med sukkeret. Vanskelig å få det helt glatt. Hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: 38666...d64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukkeret i bunnen smelter og blir saus i vannbadet, så det gjør ingenting at det blir litt klumpete når du har det i formen. Det stivner jo veldig fort, og kan fort bli litt ujevnt når du har det i formen, men som sagt blir det saus når den er ferdig så det går fint.

Ellers er det viktigste å ikke piske luftbobler inn i røren, et godt tips er å la den stå i formen i 10 min før du setter den inn i vannbadet så flest mulig luftbobler blir borte før den stivner. Gjorde den feilen første gangen jeg lagde karamellpudding og fikk en pudding full av små hull, veldig rar i utseende 🙈 

Lager karamellpudding hvert år, det er så godt :)

Anonymkode: 28e92...750

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Sukkeret i bunnen smelter og blir saus i vannbadet, så det gjør ingenting at det blir litt klumpete når du har det i formen. Det stivner jo veldig fort, og kan fort bli litt ujevnt når du har det i formen, men som sagt blir det saus når den er ferdig så det går fint.

Ellers er det viktigste å ikke piske luftbobler inn i røren, et godt tips er å la den stå i formen i 10 min før du setter den inn i vannbadet så flest mulig luftbobler blir borte før den stivner. Gjorde den feilen første gangen jeg lagde karamellpudding og fikk en pudding full av små hull, veldig rar i utseende 🙈 

Lager karamellpudding hvert år, det er så godt :)

Vannbadet dekker ikke hele formen, har det noe å si? Jeg har smurt sukkeret på hele formen. Jeg silte røren mange ganger, men var litt stresset med vannbadet i ovnen og hadde ikke helt den over i form før rett før. Tror den sto 10 sek i formen før jeg tok den inn. Tror du det gjør noe? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Vannbadet dekker ikke hele formen, har det noe å si? Jeg har smurt sukkeret på hele formen. Jeg silte røren mange ganger, men var litt stresset med vannbadet i ovnen og hadde ikke helt den over i form før rett før. Tror den sto 10 sek i formen før jeg tok den inn. Tror du det gjør noe? 

Jeg tror det går helt fint 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror det går helt fint 😊

Jeg sitter her enda, 6 timer i ovnen på 110 grader, og enda ikke ferdig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...