Gå til innhold

Jul med kjæresten til ene barnet

Anbefalte innlegg

I år ble det i utgangspunktet bare oss i kjernefamilien her på julaften, ellers feirer vi nesten alltid sammen med mange andre som besteforeldre, søsken av oss, nieser, nevøer osv.

Nå har eldstemann på 21 år en kjæreste som ikke har helt samme forhold til jul og julefeiring som oss, hun er opprinnelig fra et annet land, og har spurt ham om hun kan være her. Han spurte oss, og vi sa selvfølgelig ja. Hun er en skjønn og hyggelig jente, så det blir bare koselig. Samtidig er det også litt rart og uvant, og vi ønsker jo at hun også skal føle seg inkludert og ha det fint. Sønnen vår har forklart hvilke tradisjoner vi pleier å ha, og vi har kjøpt inn litt ekstra gaver til henne også slik at hun får litt mer enn bare én fra oss, som var opprinnelig plan. Mest fordi vi vet at hun ikke får gaver fra så mange andre, og vil ikke at hun skal sitte der med 4-5 gaver totalt mens våre gjerne har rundt 20-25 gaver hver. 

Er det andre ting jeg burde tenke på her slik at hun skal ha det fint? De har ikke vært sammen så veldig lenge, bare siden i sommer, men hun er her mye og har blitt godt kjent med både oss og de andre ungdommene våre. Og for ordens skyld så er det snakk om et annet europeisk land som også er protestantisk, så det er ikke enorme kulturforskjeller sånn sett. Hun har også bodd i Norge noen år nå og snakker flytende norsk.

Anonymkode: 70511...919

Fortsetter under...

Litt av poenget er vel at hun skal oppleve deres jul og deres tradisjoner, så jeg syns du har en god plan. Kanskje fiske litt etter hva hun liker av dessert, der syns jeg alle skal få noe de liker godt. 

Anonymkode: b53e6...545

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Litt av poenget er vel at hun skal oppleve deres jul og deres tradisjoner, så jeg syns du har en god plan. Kanskje fiske litt etter hva hun liker av dessert, der syns jeg alle skal få noe de liker godt. 

Det var et godt tips, men jeg tror vi er heldige der. Hun elsker risgrøt, og vi pleier å ha riskrem til dessert, så det tror jeg vil falle i smak. Ellers kan jeg kjøpe inn en is jeg vet at hun liker og ha liggende i fryseren. For jeg er helt enig. Alle skal få mat de liker denne dagen!

HI

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det var et godt tips, men jeg tror vi er heldige der. Hun elsker risgrøt, og vi pleier å ha riskrem til dessert, så det tror jeg vil falle i smak. Ellers kan jeg kjøpe inn en is jeg vet at hun liker og ha liggende i fryseren. For jeg er helt enig. Alle skal få mat de liker denne dagen!

HI

Så hyggelig du virker❤️det er så viktig å ta barnas kjærester vel i mot. Ønsker dere en fin julefeiring 🎄

Koselig innlegg 🥰 Jeg hadde nesten forventet at det skulle komme et «det er veldig hyggelig at hun er her, MEN» 🤪 

Synes det virker som om du har tenkt på det meste. Det viktigste er tross alt at dere er sammen, og hun vil helt sikkert merke at hun er velkommen💙

Anonymkode: e9bc5...ef8

Vi skal ha kjæresten til 25 åringen vår her i år også. Hun er født i Norge, men har foreldre som er buddister så de feirer ikke jul og nyttår.

Hun gleder seg til å være hos oss, og vi gleder oss til å ha henne her.

Jeg tenker at vi bare inkluderer henne i våre ting. Har kjøpt julestrømpe til henne, for det får mine barn, og ellers gjør vi bare plass til henne rundt bordet. Hun er en veldig søt jente som vi alle har blitt veldig glad i, så det blir bare koselig å ha henne her :)

Anonymkode: 95b28...a51

Annonse

Ikke overkompliser og overtenk. Så lenge dere er imøtekommende og viser at dere koser dere, så kommer hun også til å kose seg. Og det helt uavhengig av at desserten ikke skulle falle i smak eller at hun får færre gaver enn barna i huset. Hun er voksen, og ingen voksne får en dårlig kveld fordi de ikke likte desserten eller fikk færre gaver enn andre. Hun kommer til å få en veldig fin kveld!

Anonymkode: 4e4d5...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...