Gå til innhold

Høyere enn resten

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg har tre barn som nå er eller nærmer seg voksne. Selv er mannen min litt under gjennomsnittet høy, omtrent 1.78 m, mens jeg er litt over med 1.71 m. I min familie er, eller rettere var, den absolutt høyeste mannlige slektningen noen av oss vet om i rett linje bakover, 1.84 m. På mannen sin side er de aller fleste veldig lave, men det er én oldefar som skal ha vært rundt 1.90. Ellers er faktisk mannen min uvanlig høy i sin familie der de fleste mennene er mellom 1.65 og 1.70 og de fleste kvinnene under 1.60, med noen få unntak. 

Så til spørsmålet. For av våre tre barn er den ene sønnen vår blitt 2.02 m høy. De to andre er henholdsvis 1.86 (gutt) og 1.65 (jente) og er dermed mer normalt høye. Jeg er selvfølgelig sikker på at mannen min er faren, og rent bortsett fra høyden, ligner de også veldig. Så hva har skjedd her? Er det mutasjon?

Anonymkode: a6596...c7b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451545-h%C3%B8yere-enn-resten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare sånn at de tilfeldigvis har fått høydegenene fra dere begge.

Mine fire barn er alle høyere enn sin far, også 15 åringen som enda vokser.

Her er også jeg litt over normalen med mine 174 cm og mannen litt under gjennomsnittet. Men han er likevel høyere enn sine to brødre  og høyere enn sin far, så han er nok bærer av noen høye gener.

Anonymkode: b7a0b...660

Vi har det motsatte hos oss. Eldste datter er mye lavere enn både meg og andre damer på begge sider av familien. Jeg er 1.70, Far er 1.88 og hun er bare 164. Er 17 år og sluttet å vokse for lenge siden. Vet ikke hvorfor, ingen tvil om hvem som er pappaen heller.

Anonymkode: 6a2e2...a7b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...