Gå til innhold

10 åringen «da tar jeg livet av meg selv. Jeg vil ikke leve»💔

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og i kjent stil finner dib-damene masse, masse feil hi har gjort i en situasjon mange foreldre kommer opp i maaaange ganger. «Du skulle ikke ramset opp alt du gjør… du skulle kjøpt godteri… du skulle anerkjent følelsene hans…»… det er jo helt komisk. Denne situasjonen er en liten bagatell i det lange løp, er sikkert allerede glemt av gutten og har NADA å si. Hi er åpenbart en engasjert mor som er opptatt av å gjøre ting riktig for sønnen sin, hun løste situasjonen med en god prat, og likevel skal hun høre at hun ikke «høres vel bevart ut». Skulle likt å være en flue på veggen hjemme hos dere som har svart i denne tråden, tipper dere ikke når hi til knærne engang hva foreldreevner angår, slik dere leter med lupe etter feil som er gjort og konkluderer på syltynt grunnlag.

Bra jobba hi, håper du fortsetter å oppdra sønnen din til ikke å bli en veikt snøfnugg som tolker alt du gjør i verste mening og finner glede i å finne feil du har gjort. 

Anonymkode: d2419...7a3

Åh, pusset glorien tidlig i år? 

Anonymkode: 611b6...315

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Åh, pusset glorien tidlig i år? 

Anonymkode: 611b6...315

Nei, jeg klarer å oppføre meg ordentlig hele året jeg.

Anonymkode: d2419...7a3

Takk til dere som har svart smakelig.

Alle jeg kjenner lever ikke i en perfekt verden. Vi gjør feil som foreldre, og noen av oss innrømmer nettopp det. Jeg har tre barn og snakker med en rekke foreldre i forbindelse med trening, leveringer i skole og barnehage. Jeg tror jeg er ganske gjennomsnittlig, menneskelig rett og slett. Hørt folk si de er glade som ikke har kamera ved inngangsdøren i det de stresser ut om morgenen. Det skrikes og kjeftes enkelte morgener. Andre sier de bor i ett galehus, å jeg vet de er gode , engasjerte foreldre. Når jeg leser det jeg skrev nå tenker jeg herregud, der kunne jeg gjort ting annerledes. Men jeg har tre robuste barn. To av de i skolealder hvor begge brukes som ressurs til andre barn. Han jeg snakket om her er moden for alderen, utrolig smart i alle fag og sosialt veldig god. Mine og lærerens ord. Han brukes som ressurs i klassen, men også i gruppe hvor de jobber med fotballmiljøet på skolen hvor de bruker han som forbilde. Fordi han er moden, løsningsorientert, god til å se alle, flink til å løse konflikter, sosial og utadvendt og har venner på mange trinn. Han har også kunnskap. Han tåler også en støyt, en robust gutt. Nå får han høre det hjemme, ikke alt er pedagogisk alltid men vi er gode til å snakke om ting. Også vi voksne. Noen ganger må vi be om unnskyldning eller si at «du jeg ble sint i stad når du xxxxx, det var ikke meningen men jeg ble provosert å da sa det litt stopp. Beklager at jeg reagerte slik, det var dumt der burde jeg heller xxxx». Sånn er livet tenker jeg. Er jeg alltid en perfekt mor? Nei. Er du? Nei sannsynlig vis ikke alltid etter boka å det er greit. Helheten er god. Vi stiller opp vi foreldrene, vi er engasjerte, vi kjører på treninger og cuper, vi kjenner vel alt av foreldre nettopp for å vite hvem barna og omgås å hva som skjer i miljøet. Vi er sosiale, har mange venner å barn som er trygge og robuste for en verden  som heller ikke er perfekt og hvor perfekte ting skjer 24/7. Så da er de forberedt på det hjemmefra, gale folk finnes overalt å innimellom blir modern gal også 😉. Håper det siste leses med ett snev av humor.

God jul. Hilsen gal kjerring som burde hatt forbud mot å omgås barn😉😉😉😉😉

Anonymkode: 1bb41...96e

Anonym bruker skrev (På 20.12.2024 den 20.47):

Synliggjøre ja. Ramse opp? Nei. Barn detter ofte av lasset når man ramser opp. Altså: Meningsløst. Og egentlig litt umodent å, i konflikt, gå inn i noe slikt med en 10åring. Det er ikke en konkurranse i hvem som gjør mest….. 

Anonymkode: 00b98...276

Nettopp

Anonymkode: 6d333...50d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...