Gå til innhold

Kaffe/sjokolade eller blomster til lærerne til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Alle vi lærere får selvsagt lønn for arbeidet vårt og har valgt yrket selv. Men mange av oss jobber virkelig dag og natt, med og for elever og foreldre. Setter stor pris på en liten felles hilsen fra elevene rundt juletid.

Anonymkode: ada6e...1e1

Som lærer selv så setter jeg utrolig stor pris på å få en liten oppmerksomhet fra elever og foreldre. Og det er ikke så viktig hva det er. Noen elsker sjokolade, andre elsker blomster. 

For meg er tanken bak viktig: Her er det en familie som setter pris på det jeg gjør for barnet deres, som legger merke til jobben jeg gjør. Og da spiller det ikke så stor rolle om jeg får en termokopp som jeg har tre av fra før, kaffe som jeg ikke drikker opp eller blomster som visner. Det er ikke viktig om sjokoladen deles ut på personalrommet eller blir med meg hjem.

Jeg blir uansett kjempeglad, fordi jeg ser og legger merke til tanken bak gaven: Det er et uttrykk for at jeg blir satt pris på.

Og ja, selvsagt har jeg valgt utdannelsen og yrket helt selv. Selvsagt får jeg lønn for jobben jeg gjør. Likevel synes jeg det er stas å bli satt pris på og få en liten ekstra oppmerksomhet. Gjelder ikke det alle?

For meg personlig hadde sjokolade vært en vinner. Og jeg har slett ikke så voldsomt eksklusive krav, Nidar eller Freia er helt supert det. Men det aller viktigste for meg ville vært gleden ved at du satte så stor pris på meg at du tok deg bryet med å gjøre dette.

Anonymkode: 17e4e...bf6

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Tull å kjøpe gave til lærerne. 

Anonymkode: fef52...fcc

Er det tullete å kjøpe en konfekteske til personalet på aldershjemmet der din mor bor, også? Er det tullete å ha med en twistpose til barnehagen? 

Stemmer for en pose twist. Jeg har ennå aldri møtt noen som ikke like noe i den posen. Det finnes de som ikke er så glad i søtsaker eller sjokolade, men de kan likevel ta seg twist om de har lyst på. 

Anonymkode: 26948...759

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Som lærer selv så setter jeg utrolig stor pris på å få en liten oppmerksomhet fra elever og foreldre. Og det er ikke så viktig hva det er. Noen elsker sjokolade, andre elsker blomster. 

For meg er tanken bak viktig: Her er det en familie som setter pris på det jeg gjør for barnet deres, som legger merke til jobben jeg gjør. Og da spiller det ikke så stor rolle om jeg får en termokopp som jeg har tre av fra før, kaffe som jeg ikke drikker opp eller blomster som visner. Det er ikke viktig om sjokoladen deles ut på personalrommet eller blir med meg hjem.

Jeg blir uansett kjempeglad, fordi jeg ser og legger merke til tanken bak gaven: Det er et uttrykk for at jeg blir satt pris på.

Og ja, selvsagt har jeg valgt utdannelsen og yrket helt selv. Selvsagt får jeg lønn for jobben jeg gjør. Likevel synes jeg det er stas å bli satt pris på og få en liten ekstra oppmerksomhet. Gjelder ikke det alle?

For meg personlig hadde sjokolade vært en vinner. Og jeg har slett ikke så voldsomt eksklusive krav, Nidar eller Freia er helt supert det. Men det aller viktigste for meg ville vært gleden ved at du satte så stor pris på meg at du tok deg bryet med å gjøre dette.

Anonymkode: 17e4e...bf6

For et fint innlegg 🥰

Anonymkode: 1caa4...a26

LME1001 skrev (3 timer siden):

Er det tullete å kjøpe en konfekteske til personalet på aldershjemmet der din mor bor, også? Er det tullete å ha med en twistpose til barnehagen? 

Vi ga en pen boks med hjemmebakte julekaker til sjåføren på skolebussen. Han er alltid så blid, tålmodig og hjelpsom og slår alltid av en prat med sønnen min. Han ble SÅ glad 🥰

Det er jo bare hyggelig å gi noe til folk man setter ekstra stor pris på, selv om de «bare gjør jobben sin». 

Anonymkode: a9c25...a91

Jeg vil gjerne oppfordre dere som har barn i skolen om å la de bestemme gaven, hvis klassen skal gi noe! Det er de som kjenner lærerne sine, ikke dere foresatte.

Det å få håndskrevne kort fra elever er så utrolig koselig🥰. Det å få fra klassekontakten blir aldri like personlig😅.

Har fått marsipan og kaffe til jul, igjen. Begge deler kjøpt i spesialbutikk, og koster mye!! Utrolig snilt, men jeg liker ingen av delene. Jeg får dårlig samvittighet når jeg gir bort gaver til andre kolleger. Skulle så ønsket at de heller beholdt pengene i klassekassen😅.

Så kjære alle foresatte: La ungene få ansvaret🥰

Anonymkode: f3abd...84c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...