Anonym bruker Skrevet 18. desember 2024 #1 Del Skrevet 18. desember 2024 Maria Mena går høyt over radioen, og tankene mine går 40 år tilbake i tid. Ei liten jente på 9 år med lyst bustete hår sitter i en seng på sykehuset. Det er 3 måneder siden operasjonen, men hun må være der fremdeles. I wanna go home for Christmas Let me go home this year Gipsen som dekket hele overkroppen er byttet ut med et korsett i stivt plast hun må ha på seg hele døgnet. Bare av litt et par ganger i uken for å bli vasket under og da må hun ligge muse stille. En julekalender står på nattbordet, og det er juletre på lekerommet. Begynner på bli lite barn igjen nå, en etter en dra hjem. Er bare henne, og de 2 brødrene på naborommet som er der i julen. Tenker på hvordan julen er hjemme, søsknene som er hjemme med mamma og pappa. Vet ikke om de vil være med deg, eller hjemme med dem. Grøter litt stille. I wanna go home for Christmas Let me go home this year Nå 40 år sender sitter jeg og ser på min lille gutt, han er 1 måned eldre enn jeg var den gangen. Han er heldig, det eneste han bekymrer seg over når det kommer til jul er om det kommer mer snø.. Jeg var heldig den gangen for 40 år siden, på lillejulaften fikk vi beskjed om at jeg fikk dra hjem i julen, og fikk en liten uke sammen med familien min for første gang på flere måneder. Den gangen fikk ikke foreldre være med barna på sykehus, dessverre. Mine tanker i kveld går til alle der ute med barn på sykehus denne julen, og sender dere en stor klem Anonymkode: ee026...c6e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451524-sender-mine-tanker-til-dere-med-barn-p%C3%A5-sykehus-n%C3%A5-i-julen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkKværner Skrevet 18. desember 2024 #2 Del Skrevet 18. desember 2024 Nydelig skrevet av deg❤️. Tenker på deg også som gikk igjennom en slik opplevelse i så ung alder, alene å uten familien din tilstede slik det var den gangen. Det må ha vært traume. Godt å høre at ting gikk bra med deg. Maria Mena sin sang er utrolig nydelig. Som sykepleier går mine tanker også til pasienter og pårørende til alvorlig syke. Noen savner noen i julen, noen feirer sammen for siste gang og noen får en alvorlig beskjed. Julen er sårbar mange, det ser vi på antall overdoser som kommer inn i desember. Ta vare på hverandre ❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451524-sender-mine-tanker-til-dere-med-barn-p%C3%A5-sykehus-n%C3%A5-i-julen/#findComment-150166429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå