Gå til innhold

Betale husleie?

Anbefalte innlegg

Hvis man skal bo sammen i to mnd etter man har gjort det slutt fordi den ene venter på å flytte inn i ny leilighet, burde ikke den som skal flytte fortsatt betale for seg, en slags "husleie"? Den som bor igjen har kjøpt ut den andre. Før det ble slutt ble litt penger overført inn på lånet og litt til regninger. Den som flytter mener der er urimelig å måtte betale for to steder, men det er jo fortsatt kostnader å bo i gamle hjemmet. Hadde personen måtte leid noe midlertidig hadde jo det kostet.

Hva er rimelig her og hvor mye "husleie"?

Anonymkode: dfc2c...892

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451516-betale-husleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det rimelige er å være litt romslig og la være å ta betalt husleie om du har noen som helst mulighet til å unnvære de pengene. Det er to måneder det er snakk om, og så kan dere skilles med grei tone.

Anonymkode: c729a...104

Men hvorfor skal den andre da spare på å bo "på hotell" i gamlebolig? Gjør ikke noe i huset, bidrar ikke noe, bare kommer "hjem" slapper av og koser seg, dusjer og sover mens den som fortsatt bor der må rydde og vaske og betale for alt? Unntatt mat, begge handler. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor skal den andre da spare på å bo "på hotell" i gamlebolig? Gjør ikke noe i huset, bidrar ikke noe, bare kommer "hjem" slapper av og koser seg, dusjer og sover mens den som fortsatt bor der må rydde og vaske og betale for alt? Unntatt mat, begge handler. 

Men da sier du det sånn, glem husleie men bidra med husarbeid.

Anonymkode: c729a...104

Annonse

Når jeg eier huset og det økonomiske er gjort opp må han betale husleie for å kunne bo her. Og betale for sin egen mat. 
Jeg huser ikke folk gratis, dekker mat og strøm. Voksne mennesker betaler for seg og vil han ikke så får han bo et annet sted. 

Anonymkode: 760c6...288

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor venter den ene med å flytte hvis hen allerede betaler på ny bolig? 

Anonymkode: a066f...d37

Boligen er ikke klar til å flyttes inn i. Men godt spm, det kan vel ikke løpe utgifter enda? Han sier det da🤔

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Boligen er ikke klar til å flyttes inn i. Men godt spm, det kan vel ikke løpe utgifter enda? Han sier det da🤔

Ved leie, er man idiot om man betaler for et sted man ikke kan bo. 

Ved eie kan det selvsagt være annerledes. Men det er jo ikke eksen sitt problem. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ved leie, er man idiot om man betaler for et sted man ikke kan bo. 

Ved eie kan det selvsagt være annerledes. Men det er jo ikke eksen sitt problem. 

Og ved eie begynner ikke lånet og kostnadene å løpe før boligen er overtatt. Med mindre det er et nybyggprosjekt da, det vet jeg ikke noe om.. men der også betaler man vel bare depositum? Spør han hva slags kostnader han mener han har. For det høres rart ut.

Anonymkode: 734f2...431

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Og ved eie begynner ikke lånet og kostnadene å løpe før boligen er overtatt. Med mindre det er et nybyggprosjekt da, det vet jeg ikke noe om.. men der også betaler man vel bare depositum? Spør han hva slags kostnader han mener han har. For det høres rart ut.

Nei, jeg tenkte om det f.eks måtte pusses opp etter overtakelse i slik grad at det ikke kunne bos der. Jeg gjorde det sist jeg flyttet. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Nei, jeg tenkte om det f.eks måtte pusses opp etter overtakelse i slik grad at det ikke kunne bos der. Jeg gjorde det sist jeg flyttet. 

Sant, det er et godt poeng. Men da hadde kanskje HI visst om det og mannen ikke ligget på sofaen 😊 eller forhåpentligvis da😂 Dette høres rart ut. 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Rimelig at han betaler ja. Han bruker strøm og vann. Rimelig å betale en liten sum ja. Trenger ikke normal husleie, men 5000-6000kr hadde jeg krevd. 

Anonymkode: b1887...7ed

Ja, også burde han jo betale sin del av utgiftene til barna også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...