Gå til innhold

Innleggelse ungdomspost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med dette? Jeg skjønner at det sikkert er litt ulikt ulike steder i landet, men hvordan var dette for dere og deres ungdom? Var dere med, altså innlagt sammen med ungdommen, eller ikke? Var det langt opphold? Mange møter? Vår ungdom skal inn neste år, men vi får ikke mer informasjon enn at det blir omtrent slutt januar. Ytterligere informasjon kommer visst på et møte et par uker før, men det hjelper lite når jeg har tusen spørsmål nå. Og ja, jeg har ringt dem. Vi vet selvfølgelig hvorfor ungdommen vår skal dit, men ikke mer enn det og at det er permisjon i helgene. 

Anonymkode: 9c945...eee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hen over 16 så kan de selv bestemme om foresatte skal være med. Min datter ville aldri ha oss der. Nå var hun mest akutt innlagt, og ikke på planlagt opphold. Institusjonen vil gjerne at foreldrene er med. 

Anonymkode: 51e35...68c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er hen over 16 så kan de selv bestemme om foresatte skal være med. Min datter ville aldri ha oss der. Nå var hun mest akutt innlagt, og ikke på planlagt opphold. Institusjonen vil gjerne at foreldrene er med. 

Anonymkode: 51e35...68c

Ok. Hun er 15 år og det er ikke noe akutt nå i hvert fall, men det var nære på tidligere i høst. 

HI

Skrevet

Jeg fulgte min nylig fylte 18 åring husker jeg. Hun var jo akkurat bikket myndighets-alder, så hun kom inn på voksen posten. Der var det ikke mulig å være med. Det skulle jeg virkelig ønske det var, for voksen-posten var ikke ok for henne. 

I ditt tilfelle ville jeg absolutt ha vært med dersom ungdommen din ønsker det. Nå vet jeg ikke hva hun eller han trenger hjelp til, men erfaringsmessig kan det være fint å ha med en trygg voksen. 

Anonymkode: f5759...0a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg fulgte min nylig fylte 18 åring husker jeg. Hun var jo akkurat bikket myndighets-alder, så hun kom inn på voksen posten. Der var det ikke mulig å være med. Det skulle jeg virkelig ønske det var, for voksen-posten var ikke ok for henne. 

I ditt tilfelle ville jeg absolutt ha vært med dersom ungdommen din ønsker det. Nå vet jeg ikke hva hun eller han trenger hjelp til, men erfaringsmessig kan det være fint å ha med en trygg voksen. 

Anonymkode: f5759...0a1

Det er observasjon/utredning som er bestillingen. BUP klarer ikke helt å lande på en diagnose fordi utfordringene hennes er så komplekse. 

HI

Skrevet

Vi har vært på et slikt observasjon/utredningsopphold for begge av barna våre. Dvs, for eldste var det observasjon/utredning, for nummer to var det primært funksjonsheving. For begge to bodde en av oss foreldre der i en av "foreldreleilighetene" som de hadde. Andre foreldre lå på barnas/ungdommens rom. 

Der vi var hadde de egen skole for de som var innlagt, og lærerene på den skolen observerte og ga tilbakemelding til BUP. På ettermiddagen/kvelden var det ulike former for aktiviteter. Det kunne være gruppesamtaler med flere ungdommer og behandlere, eller andre gruppeaktiviteter. De ansatte på posten hadde mye kontakt med barna/ungdommene, og brukte ting de så og merket seg i utredningen. I tillegg var det ymse legetimer og undersøkelser på dagtid, feks utfylling av spørreskjema, wisc-undersøkelse mm. 

Bare spør mer om du lurer på noe. 

Anonymkode: e3dd4...a78

Skrevet

Min på 16 ble innlagt nå for litt siden. I og med at hun er over 16, så ble det ikke barneavdeling, så hun ble innlagt på voksenavdeling. Hun ble innlagt på natten, og  jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne være der. Dagen etter fikk jeg beskjed om at hun hadde krav på å ha en voksen der fordi hun var under 18 år, og hun fikk enerom.

En annen gang var hun på barneavdelingen. Der var hun på 4-mannsrom og alle barna der hadde med seg en forelder. De var i alder 0-15 år

Anonymkode: 07c8c...213

Skrevet

Takk for svar og deling av erfaringer! Jeg har tidligere vært på barneposten med søsken til ungdommen, men det er mange år siden og siden han var 10 år bodde jeg selvfølgelig sammen med ham. 

Da kan det virke som om det er lov, men litt ulikt hva de foretrekker. Det skal bli fint med flere opplysninger etter hvert, med tanke på at det må tilpasses eventuelle pleiepenger ol. også. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...