Gå til innhold

Noen som har gjort dette? Livmorhals

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Noen som har tatt vevsprøve / biopsi av livmorhals? Vondt? Bedøvelse 

Anonymkode: f77bf...752

Jeg synes det var akkurat som en vanlig celleprøve, men husker ikke om det ble satt bedøvelse, Ba ikke om noe spesielt så fulgte det som var vanlig prosedyre hos gynekologen jeg var henvist til

Anonymkode: 46b40...293

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det var akkurat som en vanlig celleprøve, men husker ikke om det ble satt bedøvelse, Ba ikke om noe spesielt så fulgte det som var vanlig prosedyre hos gynekologen jeg var henvist til

Hadde du celleforandring? Jeg har hpv som har vart en stund som ikke har trekt seg tilbake. Ingen celleforandringer. Sist skjekk var i aug. normale celler men fortsatt hpv. Redd jeg må ta biopsi eller noe vondt. Kan det ha utviklet seg til  alvorlig celleforandring på 4 mnd? 
har vært ødelegt i 2 uker grunnet timen jeg skal på i morgen 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hadde du celleforandring? Jeg har hpv som har vart en stund som ikke har trekt seg tilbake. Ingen celleforandringer. Sist skjekk var i aug. normale celler men fortsatt hpv. Redd jeg må ta biopsi eller noe vondt. Kan det ha utviklet seg til  alvorlig celleforandring på 4 mnd? 
har vært ødelegt i 2 uker grunnet timen jeg skal på i morgen 

Jeg hadde celleforandring og ble henvist på bakgrunn av det. Vet ikke om jeg hadde HPV. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde celleforandring og ble henvist på bakgrunn av det. Vet ikke om jeg hadde HPV. 

Det hadde du sikkert, da det er hpv som fører til celleforandringer. Men hva skjedde? Gikk det tilbake av seg selv? Eller måtte du koniseres? 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Noen som har tatt vevsprøve / biopsi av livmorhals? Vondt? Bedøvelse 

Jeg har gjort det og det gikk helt fint, det var ikke vondt. Tror ikke det var bedøvelse, men det er jeg ikke helt sikker på. Det er ikke så mye følelse i vevet inni der.

Anonymkode: d841b...88a

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det hadde du sikkert, da det er hpv som fører til celleforandringer. Men hva skjedde? Gikk det tilbake av seg selv? Eller måtte du koniseres? 

Det kan komme celleforandringer uten HPV også, selv om HPV står for majoriteten. Jeg fikk det etter fødsel. Det er heller ikke uvanlig med endringer da. Ettersom det hos meg var grove endringer, ventet man ikke for å se om det gikk tilbake. Jeg ble derfor konisert. 

Jeg har tatt uten bedøvelse, og det var veldig vondt. Men det er fort gjort så ikke noe å grue seg til. Jeg tok pga mistanke om en svulst/cyste i livmora og de måtte vite om den var ondartet eller godartet.

Anonymkode: 51d42...5ce

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det kan komme celleforandringer uten HPV også, selv om HPV står for majoriteten. Jeg fikk det etter fødsel. Det er heller ikke uvanlig med endringer da. Ettersom det hos meg var grove endringer, ventet man ikke for å se om det gikk tilbake. Jeg ble derfor konisert. 

Man kan få uspesifikke forandringer uten HPV men disse vil ikke utvikle seg videre. Grove celleforandringer kommer alltid av hpv. Det er vist at 99.8 -% av kreft er pga HPV men det er forventet at dette er 100% bare at de siste tilfellene har man ikke klart å detektere HPV typen.

Grove celleforandringer etter graviditet er typisk HPV da immunforsvaret går ned under svangerskapet og viruset får grobunn.  

Anonymkode: 8dfeb...7b9

Da er jeg ferdig med timen. Jeg fikk bedøvelse i form av sprøyter. Det kjente jeg ganske godt. Etterpå tok hun biopsier. Kjente ingenting av det. Jeg hadde visst skjøre og tørre slimhinner sa hun. Det er tegn på overgangsalder. Så fikk noe stikkpiller jeg skal ta fremover. Hun sa det såg rolig og fredfylt ut i livmorhalsen, så håper det ikke er noe celleforandringer. Celleprøven var normal for 4 mnd siden. Det er hpv viruset som ikke har gått tilbake. Hatt det i ca 1,5- 2 år i sommer. Så håper det har gått tilbake eller at det ikke er noe 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Man kan få uspesifikke forandringer uten HPV men disse vil ikke utvikle seg videre. Grove celleforandringer kommer alltid av hpv. Det er vist at 99.8 -% av kreft er pga HPV men det er forventet at dette er 100% bare at de siste tilfellene har man ikke klart å detektere HPV typen.

Grove celleforandringer etter graviditet er typisk HPV da immunforsvaret går ned under svangerskapet og viruset får grobunn.  

Så nedsatt immunforsvar kan opprettholde hpv? Jeg har vært veldig sliten siste årene og tok blodprøver i sommer. Immunforsvaret var ok på prøvene da de 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Så nedsatt immunforsvar kan opprettholde hpv? Jeg har vært veldig sliten siste årene og tok blodprøver i sommer. Immunforsvaret var ok på prøvene da de 

Hvilke prøver viser at immunforsvaret er ok?

Anonymkode: 50add...1ad

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hpv er jo et virus og hvis immunforsvaret ikke er optimalt så vil ikke kroppen klare å kvitte seg med viruset like kjapt. Også derfor man ofte ser celleforandringer etter graviditet da viruset har fått være aktiv under svangerskapet pga lavere immunforsvar. Alle får dårligere immunforsvar under graviditet, nettopp for å ikke støte ut barnet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...