Gå til innhold

Anbefalte innlegg

MissSaigon skrev (18 minutter siden):

Har du dokumentasjon på at lesbiske kvinner dreper oftere enn hetrofile?

Ellers er det jo veldokumentert at menn dreper mer enn kvinner. 

Må jeg ha dokumentasjon for å si meg enig med noen? Det er ikke den som kommer med påstanden som må dokumentere sin påstand altså? MER ENN er ikke et synonym for "kun og bare". Om Anne spiser mer kake enn Line, betyr det da at Line ikke spiste noen kake?

Anonymkode: 5f5af...630

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Må jeg ha dokumentasjon for å si meg enig med noen? Det er ikke den som kommer med påstanden som må dokumentere sin påstand altså? MER ENN er ikke et synonym for "kun og bare". Om Anne spiser mer kake enn Line, betyr det da at Line ikke spiste noen kake?

Hun du siterte antydet ikke med ett ord at det kun er menn og lesbiske som dreper. 

Jeg lurer på hva du tenker det er med ens seksuelle legning som gjør at noen har lettere å drepe enn andre?

MissSaigon skrev (1 time siden):

Hun du siterte antydet ikke med ett ord at det kun er menn og lesbiske som dreper.

Hvordan står det til med leseforståelsen?

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Dette er gjerne folk med alvorlige sinnslidelser og personlighetsforstyrrelser som har kontrollert kone og barn i årevis. Når kona tar skrittet og går, så klikker de fullstendig. Jeg har vært i et slikt forhold og kjente den frykten på kroppen. 

Anonymkode: 44b67...628

Der er kun en av to som har koner, menn og lesbiske kvinner. Heterofile kvinner har vel for faen ikke koner?! Det er det ordet, ett ord, ironisk nok, som antyder at det er kun menn og lesbiske kvinner som dreper.

Jeg lurer på hva du tenker det er med ens seksuelle legning som gjør at noen har lettere å drepe enn andre?

Igjen, hvor spør du den som er enig og ikke den som kom med påstanden?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Der er kun en av to som har koner, menn og lesbiske kvinner. Heterofile kvinner har vel for faen ikke koner?! Det er det ordet, ett ord, ironisk nok, som antyder at det er kun menn og lesbiske kvinner som dreper.

Brukeren hevdet ikke at det kun er folk med kone som har alvorlige sinnslidelser og personlighetsforstyrrelser. Hun skrev om sin erfaring. Om man skal bruke din logikk så er det ingen homofile menn som kommer under kategorien fordi de ikke har kone. 

At en bruker hevder noe betyr heller ikke at det er den hele og fulle sannhet. Ingen har hevdet at kvinner (og homofile menn?) er rene engler. 

Så den leseforståelsen må du nok jobbe godt med selv. 

MissSaigon skrev (18 minutter siden):

Brukeren hevdet ikke at

Moving the goal post. Hva var det du skrev? Glemt det allerede?

Antyde og hevde er ikke synonymer. Først hevdet du at hvis et tall (x) er større enn et annet tall (y) så betyr det at det andre tallet (y) er lik null. Så hevdet du at det aldri ble antydet at bare menn og lesbiske kvinner var voldelige når brukeren hevdet at først går konen fra disse voldelige så blir de voldelige voldelige. Jo, det er faktisk å hevde at det bare er de med koner som oppfører seg slik. Selv om det ikke er synonymt med å hevde så er det både antydet og hevdet.

Annonse

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Moving the goal post. Hva var det du skrev? Glemt det allerede?

Antyde og hevde er ikke synonymer. Først hevdet du at hvis et tall (x) er større enn et annet tall (y) så betyr det at det andre tallet (y) er lik null. Så hevdet du at det aldri ble antydet at bare menn og lesbiske kvinner var voldelige når brukeren hevdet at først går konen fra disse voldelige så blir de voldelige voldelige. Jo, det er faktisk å hevde at det bare er de med koner som oppfører seg slik. Selv om det ikke er synonymt med å hevde så er det både antydet og hevdet.

Du går deg helt vill i din egen argumentasjon, dette ble bare pinlig for deg. 

Anonymkode: f308d...f05

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kranglefant.

Anonymkode: de8db...df8

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Kan ikke du kverulere i en egen tråd? 

Anonymkode: dd13b...093

Nei, please, dere som skal kverulere, hold dere til tråden som har det tema dere kverulerer om. Trenger ikke hundreogørten tråder på dette forumet om samme sak.

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du går deg helt vill i din egen argumentasjon, dette ble bare pinlig for deg. 

Anonymkode: f308d...f05

Ok.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Kranglefant.

Anonymkode: de8db...df8

Hva er poenget ditt med den kommentaren?

Nå har det seg slik at jeg kjenner en av disse «idiotene» som tok livet av kona og forsøkte å drepe barnet sitt. En flott mann, skikkelig arbeidskar, flott ektemann og god pappa. Men, psykisk syk. Hadde slitt av og på i mange år med så kraftige depresjoner at han noen ganger nærmet seg psykose. Mannen fikk mye hjelp opp gjennom årene, men det kan være vanskelig å tilstrekkelig hjelpe psykisk syke over tid. Han lever i dag, og den straffer dere snakker om at man fortjener, den er virkelig grusom. 

Jeg syns selvfølgelig ikke partnerdrap er greit. Jeg syns ikke drap generelt er greit. Men disse som begår partnerdrap blir litt glemt. Det er en tragedie hva de har gjort, men det er også en tragedie det som har rammet dem selv. Drapene i Torp der alle tre ble gravlagt sammen, og så fikk pappa egen begravelse i stillhet. Det gjør meg vondt. De er også mennesker, ofte svært fortvilte, desperate og syke, og de fortjener faktisk noe medfølelse. Ikke aksept, men medfølelse. 

Anonymkode: 8230a...5b0

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

De som forsker på dette, de som følger med på den psykiske utviklingen i samfunnet, de som skal hjelpe når det kommer bekymringsmelding og sykdom oppdages.

Psykisk helse har blitt skjøvet under teppet i mange år, og det blir mer og mer psykisk sykdom.

Det jobbes med, men det går for sakte.

Anonymkode: e4109...f86

Det har da ikke blitt skjøvet under teppet. Vet du egentlig hvilke enorme ressurser det går til helse i dette landet?

Problemet er at uansett hvor mye penger og ressurser vi pøser inn i helsevesenet, så vil det aldri bli nok. Nordmenn vil alltid finne en måte å suge ressurser ut av helsevesenet igjen. Nye problemer, nye grupper som mener de fortjener mer hjelp og oppfølging (det siste nå var vel folk som er blitt urolige etter å ha hjerteinfarkt, de ville også ha egne team og støtteapparat). Det er ALLTID noen som mener de fortjener mer av helsevesenet.

Kombiner det med en befolkning som tar NULL ansvar for egen fysiske og psykiske helse, og som fraskriver seg alt ansvar for sine medmenneskers psykiske helse, så har du oppskriften på et samfunn der du kan hive inn så mye ressurser som du bare vil, det vil likevel aldri bli bra nok. (Som helsesøster på skolen her: hun rennes ned at jenter som vil veie og måle seg! Knallbra bruk av helsetjenesten!)

Anonymkode: 22b9b...679

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå har det seg slik at jeg kjenner en av disse «idiotene» som tok livet av kona og forsøkte å drepe barnet sitt. En flott mann, skikkelig arbeidskar, flott ektemann og god pappa. Men, psykisk syk. Hadde slitt av og på i mange år med så kraftige depresjoner at han noen ganger nærmet seg psykose. Mannen fikk mye hjelp opp gjennom årene, men det kan være vanskelig å tilstrekkelig hjelpe psykisk syke over tid. Han lever i dag, og den straffer dere snakker om at man fortjener, den er virkelig grusom. 

Jeg syns selvfølgelig ikke partnerdrap er greit. Jeg syns ikke drap generelt er greit. Men disse som begår partnerdrap blir litt glemt. Det er en tragedie hva de har gjort, men det er også en tragedie det som har rammet dem selv. Drapene i Torp der alle tre ble gravlagt sammen, og så fikk pappa egen begravelse i stillhet. Det gjør meg vondt. De er også mennesker, ofte svært fortvilte, desperate og syke, og de fortjener faktisk noe medfølelse. Ikke aksept, men medfølelse. 

Anonymkode: 8230a...5b0

Skulle bare mangle. En far som utsletter familien sin fortjener ikke å hvile ved siden av de han drepte. Bestefaren som drepte døtrene og babyen fortjener heller ingen gravferd sammen med de. I noen tilfeller gravlegges de sammen, å det får være opp til de nærmeste. Uansett er det en så grusom handling som ikke fortjener annet ett lidelse hos dem dom utfører det. De får ta sitt eget liv, ikke livet til barn og partner. Ingen medfølelse herfra selv om sakene er dypt tragiske i de tilfeller hvor folk ikke har fått hjelp.

Anonymkode: b5021...00a

Annonse

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

«De» må finne ut? Hvem er «de»? Vi har alle et ansvar.

Anonymkode: 8d136...655

Nja, noen har litt mer styringsrett enn hvem som helst. Politikere har innvirkning på ressurser som tildeles. Noen har det som jobb tross alt, ikke minst mandat til å fatte et vedtak. Det kan ikke akkurat nabokjerringa gjøre. 

Anonymkode: de22e...52c

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Nja, noen har litt mer styringsrett enn hvem som helst. Politikere har innvirkning på ressurser som tildeles. Noen har det som jobb tross alt, ikke minst mandat til å fatte et vedtak. Det kan ikke akkurat nabokjerringa gjøre. 

Anonymkode: de22e...52c

Hvem har en jobb og et mandat som tilsier at man kan forhindre at noen dreper familien sin?

Anonymkode: 22b9b...679

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...