Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Faen så tragisk. Fordi kona di og du separeres så kveler man sin ekskjæreste og datter. Hva faen går igjennom hodet på slike idioter? Knuser to familier og venner på hver side. Håper på evig lidelse til slike folk, også om det finnes ett liv etter døden. Drep deg selv, ikke familien. 

Anonymkode: b5021...00a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Friske og normaltenkende mennesker gjør ikke sånt.

Det er tragisk at det blir fler og fler slike drap, de må finne ut hva som skjer i hodet til disse folkene.

Anonymkode: e4109...f86

«De» må finne ut? Hvem er «de»? Vi har alle et ansvar.

Anonymkode: 8d136...655

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Friske og normaltenkende mennesker gjør ikke sånt.

Det er tragisk at det blir fler og fler slike drap, de må finne ut hva som skjer i hodet til disse folkene.

Blir det flere og flere slike drap? Norske medier pleide å  dysset ned det de kalte «familietragedier». Vet du virkelig at det er vesentlig mer av slike drap nå enn før?

Anonymkode: ac241...109

Dette er gjerne folk med alvorlige sinnslidelser og personlighetsforstyrrelser som har kontrollert kone og barn i årevis. Når kona tar skrittet og går, så klikker de fullstendig. Jeg har vært i et slikt forhold og kjente den frykten på kroppen. 

Anonymkode: 44b67...628

Annonse

Det er så fryktelig. Vi har det siste året sett folk uten tegn til sykdom utslette hele familien sin. Hva skjer i hodet i gjerningsøyeblikket kan man bare lure på. Jeg er glad denne mannen lever (misforstå meg rett), så håper han pines hvert ledige sekund på denne jord. Å drepe ett barn, sitt barn det er ondskap i hver celle i kroppen. Ser på bilder av denne fine jenta og mor, stakkars jenter. Måtte de få hvile sammen. Håper ikke dette året slutter, slik 2024 starter.. Så mange tragedier. Umulig å ikke bli påvirket. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er så fryktelig. Vi har det siste året sett folk uten tegn til sykdom utslette hele familien sin. Hva skjer i hodet i gjerningsøyeblikket kan man bare lure på. Jeg er glad denne mannen lever (misforstå meg rett), så håper han pines hvert ledige sekund på denne jord. Å drepe ett barn, sitt barn det er ondskap i hver celle i kroppen. Ser på bilder av denne fine jenta og mor, stakkars jenter. Måtte de få hvile sammen. Håper ikke dette året slutter, slik 2024 starter.. Så mange tragedier. Umulig å ikke bli påvirket. 

Når de går sakene litt nærmere i sømmene, så har det vært tegn på sykdom, bare se på trippeldrapet i Torpo, det kommer mer ting frem. Det kom og frem mer i saken med han som drepte døtrene, barnebarnet og hunden før han tok sitt eget liv. Det er nok veldig mye som ikke kommer ut i media, så for alle oss andre så kan det fremstå som at det ikke var tegn på noe som helst.

Anonymkode: de8db...df8

Tenker det er ondskap eller psykose. Friske folk dreper ikke familien sin. Var en episode her jeg bor der en sønn i 20 åra drepte både mor og skadet sin lillebror alvorlig. Mannen var chizofren og var på døgnbemannet institusjon da dette skjedde. Hadde 2 pleiere på seg hele tiden. Likevel fikk han reise hjem på besøk. For syk til å sone. Veldig vanskelige saker. Å vurdere om folk er farlig eller ei. Man tenker jo ikke folk dreper familien sin.  

Anonymkode: 7fc80...bc2

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når de går sakene litt nærmere i sømmene, så har det vært tegn på sykdom, bare se på trippeldrapet i Torpo, det kommer mer ting frem. Det kom og frem mer i saken med han som drepte døtrene, barnebarnet og hunden før han tok sitt eget liv. Det er nok veldig mye som ikke kommer ut i media, så for alle oss andre så kan det fremstå som at det ikke var tegn på noe som helst.

Mange som kan kamuflere tegnene, og de nærmeste er jo død og ikke kan avhøres. Tror sjelden slike ting skjer ut av det blå. Må være noe som ulmer. I saken du nevnte virker det som han skulle straffe eks kona med å ta fra henne alt hun var glad i. Enig med deg, ikke alt som kommer ut i media. De kan vel ikke gå ut med alt når personen er død heller? Mye og mange å ta hensyn til. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette er gjerne folk med alvorlige sinnslidelser og personlighetsforstyrrelser som har kontrollert kone og barn i årevis. Når kona tar skrittet og går, så klikker de fullstendig. Jeg har vært i et slikt forhold og kjente den frykten på kroppen. 

Det som uroer meg er at vi nå virker til å være i ferd med å bli et samfunn hvor medmennesket forsvinner litt i et byråkratisk virvar av hvem som har ansvar. Flott at vi evner i en del situasjoner å skille profesjonell rolle og privat. Men av en eller annen grunn har vi plutselig ikke ressurser nok. Det meste henlegges og offer blir overlatt til et nærmest absurd system uten særlig oppfølging i praksis. 

Anonymkode: de22e...52c

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det som uroer meg er at vi nå virker til å være i ferd med å bli et samfunn hvor medmennesket forsvinner litt i et byråkratisk virvar av hvem som har ansvar. Flott at vi evner i en del situasjoner å skille profesjonell rolle og privat. Men av en eller annen grunn har vi plutselig ikke ressurser nok. Det meste henlegges og offer blir overlatt til et nærmest absurd system uten særlig oppfølging i praksis. 

Ser bare nå i den siste saken, med hun som drepte moren og broren sin, at flere naboer hadde meldt bekymring til kommunen, Det går feil vei, de blir blir mindre hjelp å få, både fra helsevesen og politi, det er ganske skremmende.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ser bare nå i den siste saken, med hun som drepte moren og broren sin, at flere naboer hadde meldt bekymring til kommunen, Det går feil vei, de blir blir mindre hjelp å få, både fra helsevesen og politi, det er ganske skremmende.

Det er så mange saker nå at jeg mister helt troen på at vi er i stand til å ivareta de rundt 😓 Har flere erfaringer siste årene hvor det ble ganske klart at vi er mer overlatt til oss selv enn hva en skulle tro. 

Annonse

Nok en sak i media.. Ser ut til at desember også blir en trist tid med tanke på vold og drapssaker.Trist å tenke på alt det grusomme som skjer bak lukkede dører spesielt i høytidene..

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Nok en sak i media.. Ser ut til at desember også blir en trist tid med tanke på vold og drapssaker.Trist å tenke på alt det grusomme som skjer bak lukkede dører spesielt i høytidene..

Tenker jeg på også. Alltid noe ekstra i høgtider. Håpe krisesentrene viser seg mer frem nå i jula, at folk kan kontakte de. Mange utenlandske kanskje som ikke vet de finnes 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Blir det flere og flere slike drap? Norske medier pleide å  dysset ned det de kalte «familietragedier». Vet du virkelig at det er vesentlig mer av slike drap nå enn før?

Anonymkode: ac241...109

Ja, statistikken er ganske klar.

Det er flere drap i Norge hvor gjerningsmannen er familie/ekspartner enn før.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

«De» må finne ut? Hvem er «de»? Vi har alle et ansvar.

Anonymkode: 8d136...655

De som forsker på dette, de som følger med på den psykiske utviklingen i samfunnet, de som skal hjelpe når det kommer bekymringsmelding og sykdom oppdages.

Psykisk helse har blitt skjøvet under teppet i mange år, og det blir mer og mer psykisk sykdom.

Det jobbes med, men det går for sakte.

Nå er jeg berørt av ting som har skjedd i hjembyen min.  Hvor på veien går det galt? Norge har vel noen penger i kassa for å hjelpe disse folkene og oss ofre? 

Her i byen var det 3 personer på noen mnd som ene løp rundt å prøvde å drepe folk med sverd. Han ble skutt og drept på åpen gate. Lang historikk i psykiatrien. De slapp han ut, folk meldte han inn mange ganger samme dag. Ble ikke gjort noe. Han var utenlandsk, annen kultur, aner ikke hva han har opplevd av traumer.

Så var det en kar mnd etter, som bare reiv opp bildøra og knivstakk ei stakkar uskyldig mor som ventet på sitt barn skulle komme med bussen. Helt uforskyldt. En afrikansk mann som drepte henne, han prøvde også å drepe flere kvinner i husholdningen. Enormt sinne. 

Så var det naboen min. Asylsøker fra Syria. Han var på døra her og krevde ditt og datt. Fikk barna til å stjele fulle handlevogner i butikken her. Barna stjal alt vi og naboene eide i hagene. Kom stadig folk og henta syklene sine der. Jeg gikk over én gang, var hyggelig og snakket med barna som var på lik alder med barna mine. Faren stod i vinduet og stirret på meg. Vi hentet bare yndlingsleka, og gikk hjem. Noen uker senere, druknet han babyen med vilje. En stund etter knivstakk mora med 50 stikk foran barna. Kultur og traumer. 

Vil ikke ha slike folk her. 

Ja, nordmenn dreper også. Men se på statistikken. Glad jeg dør om 50 år, slippe å være med på at det blir verre og verre og verre. 

På NRK på nett ligger det etbdlottbprogram. Tv aksjonen 2019 tror jeg det var. 

Mikkel Niva dro til Afrika. Den kulturen der... Så mye sinne hos mannfolkene. Helt vanlig å slå konene osv. Veldig fint program. 

Anonymkode: 6fce3...6d3

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Nå er jeg berørt av ting som har skjedd i hjembyen min.  Hvor på veien går det galt? Norge har vel noen penger i kassa for å hjelpe disse folkene og oss ofre? 

Her i byen var det 3 personer på noen mnd som ene løp rundt å prøvde å drepe folk med sverd. Han ble skutt og drept på åpen gate. Lang historikk i psykiatrien. De slapp han ut, folk meldte han inn mange ganger samme dag. Ble ikke gjort noe. Han var utenlandsk, annen kultur, aner ikke hva han har opplevd av traumer.

Så var det en kar mnd etter, som bare reiv opp bildøra og knivstakk ei stakkar uskyldig mor som ventet på sitt barn skulle komme med bussen. Helt uforskyldt. En afrikansk mann som drepte henne, han prøvde også å drepe flere kvinner i husholdningen. Enormt sinne. 

Så var det naboen min. Asylsøker fra Syria. Han var på døra her og krevde ditt og datt. Fikk barna til å stjele fulle handlevogner i butikken her. Barna stjal alt vi og naboene eide i hagene. Kom stadig folk og henta syklene sine der. Jeg gikk over én gang, var hyggelig og snakket med barna som var på lik alder med barna mine. Faren stod i vinduet og stirret på meg. Vi hentet bare yndlingsleka, og gikk hjem. Noen uker senere, druknet han babyen med vilje. En stund etter knivstakk mora med 50 stikk foran barna. Kultur og traumer. 

Ja, nordmenn dreper også. Men se på statistikken. Glad jeg dør om 50 år, slippe å være med på at det blir verre og verre og verre. 

Mikkel Niva dro til Afrika. Den kulturen der... Så mye sinne hos mannfolkene. Helt vanlig å slå konene osv. Veldig fint program. 

Her er du på villspor. Partnerdrap er som regel hvite menn over 40. 

Anonymkode: 72072...9ec

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Veldig fint program? 

Av alt du skrev var det det jeg bet meg merke i. Fint program? Om en kultur hvor menn slår damer - et fint program? 

Vi vil ikke ha folk som dreper, det er faktisk så enkelt som det. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Enig, det er bare menn og lesbiske som er slik. Heterofile kvinner gjør aldri noe så galt. Heterofile kvinner er engler.

Anonymkode: 5f5af...630

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Enig, det er bare menn og lesbiske som er slik. Heterofile kvinner gjør aldri noe så galt. Heterofile kvinner er engler.

Anonymkode: 5f5af...630

Har du dokumentasjon på at lesbiske kvinner dreper oftere enn hetrofile?

Ellers er det jo veldokumentert at menn dreper mer enn kvinner. 

MissSaigon skrev (1 minutt siden):

Har du dokumentasjon på at lesbiske kvinner dreper oftere enn hetrofile?

Ellers er det jo veldokumentert at menn dreper mer enn kvinner. 

Du leste ikke dette innlegget som en viss grad av sarkasme?

Anonymkode: 340f6...3eb

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Du leste ikke dette innlegget som en viss grad av sarkasme?

Anonymkode: 340f6...3eb

Nei, det gjorde jeg ikke da det er minst en bruker her som stadig kommer med slike påstander. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...