Gå til innhold

Trist julaften, er dette noe å reagere på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Liten varer fra 16- 18.30 ca. De står ikke opp og løper ut døra heller. Så om de skulle kommet til oss 19.30 så hadde det vært for sent. 19 også for så vidt. 

Vet ikke hva jeg ville med tråden, er bare frustrert over tafatt familie. 

Anonymkode: 70151...294

Stemmer fremdeles for å be noen andre hjem til deg, noen som ellers ville vært ensomme. Det ville kanskje lyst opp stemningen for både dere og de som kommer ❤️🎅

Anonym bruker skrev (På 17.12.2024 den 21.40):

Men det er like stusselig. Jeg bryr meg ikke om vi spiser grøt eller pinnekjøtt, poenget er at vi blir sittende alene på julaften fordi de er som de er. Om jeg inviterer til grøt så sitter vi jo alene med pinnekjøtt senere, ser ikke noe glede i det heller. 

Anonymkode: 70151...294

Det er et valg du tar. Du kan velge å være trist og sur. Eller du kan velge å ha en koselig julemiddag eller julekveld sammen med datteren din. 

Anonymkode: 921b8...6f4

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er et valg du tar. Du kan velge å være trist og sur. Eller du kan velge å ha en koselig julemiddag eller julekveld sammen med datteren din. 

Anonymkode: 921b8...6f4

Hun vet da vel det, men må vel få lov å lufte ut litt frustrasjon? Å bli validert hjelper mest 

Anonymkode: ea16f...9b9

For noen vrange voksne mennesker. Ser de ikke selv hvor sære de er? 

I år begynner vi 16, pga små barn som blir trøtte tidlig og en som skal feire to steder. Ellers 17. 

Feiret bare oss i familien for noen år siden. 5 personer og en helt nydelig feiring, med tanke på oss voksnes stress før jul. Veldig avslappende og fantastisk deilig. Tenker vel at kosen andre får rundt en stor julefeiring, ikke på noen måte står i stil med stresset den som arrangerer blir utsatt for. 

Be til 17 du. Og kan de ikke så "jesss, her skal det koses vi to"

De får komme på middag klokken 17 da? Etter de har hvilt? 

Vi skal ha frokost i år for første gang noen sinne, fordi eldste barnet skal feire hos samboers familie. Så er det middag klokken 17, og da blir gjestene til hvertfall rundt 22. Er middag 17, dessert i 19 tiden, så pakker fra 20

Anonymkode: 9e260...e9e

Hvis du inviterer er det du som avgjør når maten skal bli servert.  Selvsagt legger man til rette om noen har spesielle behov, men middagshvil for friske voksne kommer ikke i den kategorien.  Selvsagt skal man legge til rette for små barn, allergikere osv, men ikke voksne som prioriterer seg selv og sine ønsker.  

Inviter på julemiddag klokken 5.  Om de takker nei så har du to muligheter.  Inviter dem til lunsj eller svar at det var synd at de ikke kan komme. 

Jeg har feiret jul med bare barna mine flere ganger.  Det har vært flott.  Vi har kost oss sammen, sett på julefilmer, spilt brettspill, hatt tid til å prøve julegaver og så videre.  Vi har konsentrert oss om de tradisjonene som betyr noe for oss og sluppet å ta hensyn til andre.   

Anonymkode: a402e...cea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...