Gå til innhold

Er det mulig å legge på seg 15 kg i jula?

Anbefalte innlegg

Hvis man går 10-15 km rask gange i skogen HVER dag, men spiser mye godteri og mye mat i 2 uker?

Har ei venninne som sier det er mulig. Hun er med meg på 2-2,5 timers turer hver dag i skogen/langs veien i ferier. Hun sier hun spiser mye sjokolade og smågodt, mer brød og fetere middager. På 2 ukers juleferier sier hun at hun glatt går opp 15 kg til tross for aktivitetsnivået.

Anonymkode: e6c16...cf7

Fortsetter under...

Det er det nok, men ikke 15 kg fett.

Kroppen holder på vann, og du fyller opp tarmsystem osv. Du går de ned igjen like raskt som du går de opp når du gar tilbake til de vanlige rutinene.

Anonymkode: cebb5...2c1

Anonym bruker skrev (På 17.12.2024 den 17.04):

Det er det nok, men ikke 15 kg fett.

Kroppen holder på vann, og du fyller opp tarmsystem osv. Du går de ned igjen like raskt som du går de opp når du gar tilbake til de vanlige rutinene.

Anonymkode: cebb5...2c1

Ekspander  

Man fyller ikke opp 15 kg med vann og dritt altså, med mindre man feiler noe.

Anonymkode: 0a3f8...a0c

Anonym bruker skrev (På 17.12.2024 den 17.51):

Man fyller ikke opp 15 kg med vann og dritt altså, med mindre man feiler noe.

Ekspander  

Og man fyller ikke kroppen med 15kg fett, med mindre man feiler noe. 

Anonymkode: 9026d...a54

Anonym bruker skrev (På 17.12.2024 den 18.14):

Og man fyller ikke kroppen med 15kg fett, med mindre man feiler noe. 

Anonymkode: 9026d...a54

Ekspander  

Derfor går man heller ikke opp 15 kilo på 2 uker.

Annonse

Må du stappe i deg alt da?

Jev har også gått ned mange kg. Planen for julen er å knipe inn på frokost og lunch og kose meg til middag. Litt godis og kaker, men ikke stappe innpå alt… Tur høres jo lurt ut! 

Anonym bruker skrev (På 19.12.2024 den 8.53):

Nei, det går faktisk ikke an. Man trenger ikke spise seg ihjel fordi et er jul. 

Anonymkode: 80d32...bd6

Ekspander  

Det var ikke det spørsmålet dreide seg om.

Anonymkode: e6c16...cf7

15 kg på 2 uker? Da skal man spise jæklig mye altså. For min del hadde det ikke vært fysisk mulig, hvertfall. Og jeg pleier ikke spare på noe i jula. Blir gjerne 1-2 kg opp, men de forsvinner fort når hverdagen kommer, det meste er jo væske, mageinnhold og annet slagg.

Om man spiser 7000 kalorier mer enn man forbrenner legger man på seg ett kilo. 

For eksempel, hvis du spiser pepperkaker (30 kalorier per stk.), vil 7000 kalorier tilsvare omtrent 233 pepperkaker. Hvis du spiser smultringer (140 kalorier per stk.), vil 7000 kalorier tilsvare omtrent 50 smultringer.

Jeg tror ikke venninna di har rett. Jeg vet de sier 5 kilo opp er normalen på to uker cruise. 

Anonymkode: cebfa...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...