Gå til innhold

Forvente julegave til dyr?

Anbefalte innlegg

I år har jeg valgt og ikke kjøpe julegave til noen dyr, da jeg synes det er tull å bruke penger på. Mange i familie og venner har dyr, og vi har allerede 35 mennesker å kjøpe til. 
Vi lar ingen uten barn kjøpe til oss, uten at vi kjøper ekstra tilbake (gir samme sum totalt). 
Jeg bruker masse tid på gaver, og gi noe personlig, noe jeg har fanget opp at de liker osv. 

Nå har det kommet meg for øre at et par i familien er fornærmet, og ringt hverandre og hørt om det ikke stemmer at dyrene ikke har fått gave.

Skal det virkelig være nødvendig og måtte gå ut å kjøpe ti gaver til dyr?? 

Anonymkode: 7a14a...ee6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451500-forvente-julegave-til-dyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahahaha nei!!! Alle mine søsken har hund, det har da aldri falt noen av oss inn å kjøpe gaver til dem. Enten er dette et tulleinnlegg, eller så må du se forbi dette og drite i det. Dyr trenger ikke julegave. Pus i huset koser seg med papir og bånd og julekuler. Det er nok. 

Anonymkode: f8b40...1b2

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hahahaha nei!!! Alle mine søsken har hund, det har da aldri falt noen av oss inn å kjøpe gaver til dem. Enten er dette et tulleinnlegg, eller så må du se forbi dette og drite i det. Dyr trenger ikke julegave. Pus i huset koser seg med papir og bånd og julekuler. Det er nok. 

ikke la katter leke\spise gave bond det kan surre seg i tarmen, min katt var hos dyrlegen i går siden hun hadde gjort det og kastet opp blod

Anonymkode: e4313...639

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

ikke la katter leke\spise gave bond det kan surre seg i tarmen, min katt var hos dyrlegen i går siden hun hadde gjort det og kastet opp blod

Anonymkode: e4313...639

Uff, det hørtes ikke bra ut, det skal jeg være obs på, takk 🥰

Annonse

Annonse

Her i vår familie og vennekrets får alle dyr gave! Vår hund forstår godt dette med julegaver og pakker ivrig opp egne gaver. Men blir ikke sur om hun ikke får. Men såå gøy med alle gavene hun får.

Anonymkode: e4995...ef3

Man kan ikke forvente gaver til dyra sine nei. Hvis noen vil gi, så er det hyggelig det. Men det er absolutt ikke nødvendig. Et dyr sitter ikke på utsiden å føler seg ekskludert fordi det ikke fikk gave fra "Tante Kari". 

Anonymkode: 7d3b8...c27

Jeg ville hatt fokus på å få ned det sinnsykt høye tallet 35 mennesker du skal kjøpe til!! Det er jo galskap! Et gavehysteri ute av proposjoner. 

Jeg har 2 hunder og forventer virkelig ikke at de skal få gaver. 

Anonymkode: 833f0...73d

Anonym bruker skrev (På 17.12.2024 den 15.03):

I vår familie er det to hunder, og begge hundene får selvfølgelig gave av alle. Jeg gir f.eks mye heller gave til min søsters hund enn til mine venners barn.

Anonymkode: a188d...cca

Da er vi fundamentalt uenige. Her gir jeg med glede til venners barn. Og kjøpe gave til hunder og katter føles totalt meningsløst. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Da er vi fundamentalt uenige. Her gir jeg med glede til venners barn. Og kjøpe gave til hunder og katter føles totalt meningsløst. 

Venners barn får sikkert mer enn nok 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Venners barn får sikkert mer enn nok 

Og selv ikke det er argument godt nok for å gi til et dyr fremfor et barn. 
Den dagen en hund eller katt forstår hva jul er, skal de selvsagt få. Men, det er ikke synd på et dyr som ikke får julegave. Og mene noe annet er å overføre menneskelige egenskaper til dyr.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og selv ikke det er argument godt nok for å gi til et dyr fremfor et barn. 
Den dagen en hund eller katt forstår hva jul er, skal de selvsagt få. Men, det er ikke synd på et dyr som ikke får julegave. Og mene noe annet er å overføre menneskelige egenskaper til dyr.

Har ikke nevnt noe om dyr!!

Men det er ikke synd på venners barn hvis de ikke får gaver av foreldres venner heller….snarere tvert imot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...