Gå til innhold

Er dere flinke til å trene og gå turer i jula….

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HI her. Jeg mente litt sånn fordi jeg vet om folk som legger all aktivitet mer eller mindre på hylla i jula og fråtser mat og godteri….så klager de når hverdagen starter.

Anonymkode: 18267...afc

Annonse

Jeg trener og går lange turer over gjennomsnittet hele året. Men i ferier blir det faktisk mer fordi jeg har mer tid. I jula er jeg mye aktiv for det blir jo mer mat, annerledes mat og mer «godsaker» enn i hverdag/helger ellers. Jeg og mannen min står alltid opp noenlunde normalt og går 2 timers turer eller jogger før ungdommen i huset våkner til liv.

Jeg skjønner ikke hvordan folk som er vant til å være aktive med trening eller turer orker å bare innta sofa og trykke innpå i jula. Da blir det tungt å starte opp hverdagen igjen.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Med unntak av julaften så har jeg mitt normale matinntak, så nei. Trener som jeg ellers gjør, spiser som jeg ellers gjør 😊

Anonymkode: 7a53c...09e

Så dere spiser ikke julemat eller noe ekstra godt resten av jula? Det er kun hverdagsmat mm. Trist det og.

Det blir litt ekstra i julen, både fetere kost, og familieselskap og småkaker her og der. Må innrømme at jeg ikke er flink til å kompensere med trening. Tar det gjerne igjen i januar, men knekkebrød og gulrøtter noen uker 🙈 

Har hund da, så er ute på tur året rundt, men likevel. 

Anonymkode: 65d36...33c

Jeg spiser definitivt mer godteri i julen. Holder et høyt aktivitetsnivå alltid. Gjør ikke noe ekstra for å kompensere. Jeg hater å sitte stille hele dagen både  i julen og ellers. 

Anonymkode: 0ccb0...e27

Klager hele året, jeg :D Men har bedre tid til å bevege meg når det er fri. I halvannen uke nå har jeg ikke hatt noe pusterom før klokka er 21 på kvelden og det er ikke da jeg går ut. Da går jeg å legger meg. Hadde trening hatt noe effekt på vekta så hadde jeg nok prioritert det mer, men

Anonymkode: b29bd...0ab

Annonse

Så mange som skriver at de spiser som normalt, og bare ekstra på julaften... Jeg er vant til MASSE ekstra, brød og rundstykker med all verdens fete pålegg og majonessalater, digre feite middager med saus og all verdens, vin og desserter som riskrem, multekrem med krumkaker, karamellpudding... Så er det kaker: lefser, smultringer, kakemenn, sirupssnipper, kransekake...ja alle 7 sorter og vel så det. Det er vin og øl og brus og gløgg, marsipan og konfekt. Hele dagen, fra 20.desember til jobb og skole starter opp på nyåret. Kvalm hver eneste dag! Jeg trener ikke, går små rusleturer med hunden. De fleste jeg kjenner lever akkurat slik i jula, ingen begrensninger!

Anonymkode: a8e17...e71

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så mange som skriver at de spiser som normalt, og bare ekstra på julaften... Jeg er vant til MASSE ekstra, brød og rundstykker med all verdens fete pålegg og majonessalater, digre feite middager med saus og all verdens, vin og desserter som riskrem, multekrem med krumkaker, karamellpudding... Så er det kaker: lefser, smultringer, kakemenn, sirupssnipper, kransekake...ja alle 7 sorter og vel så det. Det er vin og øl og brus og gløgg, marsipan og konfekt. Hele dagen, fra 20.desember til jobb og skole starter opp på nyåret. Kvalm hver eneste dag! Jeg trener ikke, går små rusleturer med hunden. De fleste jeg kjenner lever akkurat slik i jula, ingen begrensninger!

Anonymkode: a8e17...e71

Enig, vi gjør det samme. Har lange frokoster/brunch med mye godt pålegg, ulike rundstykker og lefser. Så er det julemiddag hos mine foreldre og svigerforeldre, ekstra kos på kveldene. Men ja, turer og trening blir det også ekstra av.

Høres trist ut at folk ikke koser seg mer med ekstra god mat mm i høytiden

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Enig, vi gjør det samme. Har lange frokoster/brunch med mye godt pålegg, ulike rundstykker og lefser. Så er det julemiddag hos mine foreldre og svigerforeldre, ekstra kos på kveldene. Men ja, turer og trening blir det også ekstra av.

Høres trist ut at folk ikke koser seg mer med ekstra god mat mm i høytiden

Jeg liker ikke å gå rundt å være kvalm av overspising. Koser meg med god mat, men spiser ikke så mye mer enn vanlig. 

Anonymkode: 71f9a...a56

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg liker ikke å gå rundt å være kvalm av overspising. Koser meg med god mat, men spiser ikke så mye mer enn vanlig. 

Da har du spist FOR mye….handler ikke om å overspise, men nyte god mat - litt annerledes mat enn hva du spiser til hverdags

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da har du spist FOR mye….handler ikke om å overspise, men nyte god mat - litt annerledes mat enn hva du spiser til hverdags

Jeg spiser god mat, men omtrent like mange kalorier som til vanlig. Jeg nyter god mat i julen, men også til vanlig. 

Før har jeg startet med å kose meg litt ekstra 1 Desember og holdt på til 1 Januar. Men så gikk jeg ned mange kilo, så i år blir det ikke noe ekstra før lillejulaften- 2 juledag og på nyttårsaften. Og det blir mange turer også 

Anonymkode: 78eac...c15

Har heldigvis evnen til å kose meg med hverdagsmat. Koser meg med med julemat, men får ikke mer plass i magen over natten og har ingen planer om å få plass til mer heller. Daglige turer blir en god del lenger når jeg har fri, noe som sikkert kompenserer får den fete maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...