Gå til innhold

Irriterende svigerinne

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Beste dama??? Hva vet du om det? Han elsker meg, vi har det veldig bra sammen. Det er nemlig ikke husarbeid og det å være husmor som teller. Jeg har andre kvaliteter. Han er påvirket og presset av familien som har sett seg blind på denne nye dama. Men regner med at det dabber av når nyhetens interesse har lagt seg.

Anonymkode: 3aaba...a5e

Han elsker deg sikkert, men det betyr ikke at han ikke ser at du er dørgende lat. 

Og hva skal du avsløre, egentlig? At hun er en hyggelig og arbeidssom dame?

Fortsetter under...

MissSaigon skrev (5 minutter siden):

Han elsker deg sikkert, men det betyr ikke at han ikke ser at du er dørgende lat. 

Og hva skal du avsløre, egentlig? At hun er en hyggelig og arbeidssom dame?

At det er et spill for å smiske seg inn i familien!

Beste dama??? Hva vet du om det? Han elsker meg, vi har det veldig bra sammen. Det er nemlig ikke husarbeid og det å være husmor som teller. Jeg har andre kvaliteter. Han er påvirket og presset av familien som har sett seg blind på denne nye dama. Men regner med at det dabber av når nyhetens interesse har lagt seg.

Det er ikke husarbeid og å være husmor som teller, heller ikke hjemmebakte kaker, men det er klart at en person som prioriterer å gi tid til andre fremfor å ligge på sofaen gjerne blir positivt mottatt.

Anonymkode: b41e4...70d

Da har jeg litt info til deg, det er noen mennesker som er sånn.

Helt uten at det er et spill eller smisk. Det er deres personlighet.

Å bake, å hjelpe til på kjøkkenet, å ha overskudd og glede av å bidra, det trenger overhodet ikke være skuespill.

At du ikke er sånn og måtte ha latet som og spilt skuespill for å gjøre det samme er slett ikke ensbetydende med at alle er som deg.

Hvordan hadde verden vært om alle ville være hjemme og løse kryssord isteden for å hjelpe andre?

Og 2 år, det er ganske lenge altså. Du må nok regne med at sånn som hun fremstår etter 2 år er hennes rette personlighet. Folk later ikke som for å gi et godt (første)inntrykk i 2 år.

Anonymkode: 7bdbd...8fb

Hvorfor skulle hun gidde det i 2 år? Jeg beklager, men hun er nok bare slik, et positivt overskuddsmenneske som folk har lett for å like. 

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Det er ikke husarbeid og å være husmor som teller, heller ikke hjemmebakte kaker, men det er klart at en person som prioriterer å gi tid til andre fremfor å ligge på sofaen gjerne blir positivt mottatt.

Anonymkode: b41e4...70d

Hvor har jeg sagt at jeg ligger på sofaen?

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Påvirket og presset? Fordi du maser om det til han hele tiden da? For hun høres ut som et fantastisk menneske og en bonus for hele familien. At du er syk, sliten, sjalu og bitter bør ikke gå utover et normalt oppegående menneske som er glad i å gjøre ting for de rundt seg. Så slutt å klage på henne og begynn heller å gjøre noe positivt du også. Så heldige familien hans er som har fått inn en så bra dame som bidrar og er fantastisk!

Anonymkode: 17edd...e2b

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Du er lat og sjalu, og er ikke en egnet husmor. Hva slags andre kvaliteter har du sa du?? 

Anonymkode: 1bb0c...515

Om dette er seriøst må jeg si du har enormt dårlig selvinnsikt 🤣.

Du er ufattelig lat. Du klarer verken være i full jobb eller gjøre det mest nødvendige av husarbeid. Helt greit å ikke like det, men voksne folk gjør det likevel. 

Din svigerinne er en voksen selvstendig dame som liker å ta i et tak og bidra til dem rundt seg. Hun er innenfor normalen og du er utenfor. Skjønner godt at din svigermor er begeistret, endelig et tilskudd til familien som virker.

Anonym bruker skrev (På 16.12.2024 den 16.36):

Du vet tydeligvis ikke hva det vil si å være sliten. Og hvorfor skal husarbeid være mitt ansvar bare for at jeg er jente? Hallo, 70 tallet ringte å ville ha deg tilbake!

Husarbeid er ditt ansvar fordi du ikke er i jobb. Går utifra at mannen din jobber?

Det hadde klikket for meg om mannen var hjemmeværende og jeg kom hjem fra jobb og måtte lage middag og gjøre husarbeid! 

Du prioriterer venninne besøk og kryssord fremfor normale plikter som voksne har. Du oppfører deg som en bortskjemt tenåring!

Annonse

ulenissen skrev (2 timer siden):

Husarbeid er ditt ansvar fordi du ikke er i jobb. Går utifra at mannen din jobber?

Det hadde klikket for meg om mannen var hjemmeværende og jeg kom hjem fra jobb og måtte lage middag og gjøre husarbeid! 

Du prioriterer venninne besøk og kryssord fremfor normale plikter som voksne har. Du oppfører deg som en bortskjemt tenåring!

Jeg vedder på at om min svigerinne hadde skrevet her og kalt meg bortskjemt og at det var min plikt å gjøre husarbeid, så hadde dere støttet meg. Dere vrenger å vrir på.alt. jeg løser ikke kryssord hele dagen, det var et eksempel på ting jeg liker å gjøre istedenfor å bake. Jeg er ikke på jobb for at det sliter meg ut, og jeg har prøvd mange jobber. Så har ikke allverdens overskudd til husarbeid. Har ikke bil så jeg får ikke handla til å lage middag. Og hva slags liv er det å måtte lage middag hver dag bare for at jeg ikke kan jobbe? Skal jeg ikke kunne ha et eget liv med avtaler med egne venner?

Anonym bruker skrev (På 16.12.2024 den 16.05):

Jeg og mannen har vært gift i 12 år, og jeg har hatt et ok forhold til svigermor. Helt til for 2 år siden, da møtte min manns bror en kvinne som han nå bor sammen med. Og etter det har svigermor drevet med tydelig forskjellsbehandling. Hun lovpriser dama, og det er ikke måte på hvor fantastisk hun er. Dama er i 40 årene, så sånn sett er vi omtrent like gamle, men hun er en satt kjerring!!! Hun har bodd alene med 2 barn som nå er voksne, så klart hun har en del rutine på ting. Hun lager mat og baker alt selv og nå baker hun til svigermor også. Da svigermor hadde runddag i sommer overtok hun og søsteren hennes all jobben, vasket, bakte, serverte, ryddet. Svigermor var pinlig oppglødd og skrøt av det til alle. Jeg har ikke overskudd til det, og liker ikke å bake. Tenker at det går an å kjøpe kake slik at også vi i familie får være gjester. Men neida, denne dama bakte 10 kaker!!! Og lagde biff stroganoff med foccacia som hun selvfølgelig hadde bakt selv. Hun har også støv på hjernen og huset er shina alltid. Hun har god jobb, og nå merker jeg at svigerfamilien fremhever det veldig, som for å lage et poeng utav at jeg ikke jobber hele tiden. Jeg har ikke fast jobb og det er vanskelig for jeg er mye sliten og blir da sykemeldt. Jeg kobler av med kryssord og da får jeg høre at jeg "bare sitter å løser kryssord". Og at jeg ikke lager middag når mannen kommer fra jobb. I utgangspunktet likte jeg dama, men kjenner nå at jeg ikke lenger klarer å forholde meg til henne pga at hun er så smiskete med svigerfamilien. Jeg har sagt det en gang, og da ble hun liksom forbauset og sa at sånn var det i hennes familie vant med, at de bakte og gjorde alt selv. Nå håper jeg det blir slutt med henne og broren til min mann. Jeg vil ha livet tilbake!! Hva kan jeg gjøre for å avsløre henne?

Du er bare syr fordi hun er "perfekt" og du ikke. Misunnelse kalles det, og det er stygt når det vises slik du gjør nå. Egentlig ville du jo vært henne, fått til alt? Skal hun straffes for å være mer "vellykket" enn deg? Oppfører du deg slik du skriver her er det jo ikke rart om du overses. 

Anonymkode: a8f3d...4ed

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg vedder på at om min svigerinne hadde skrevet her og kalt meg bortskjemt og at det var min plikt å gjøre husarbeid, så hadde dere støttet meg. Dere vrenger å vrir på.alt. jeg løser ikke kryssord hele dagen, det var et eksempel på ting jeg liker å gjøre istedenfor å bake. Jeg er ikke på jobb for at det sliter meg ut, og jeg har prøvd mange jobber. Så har ikke allverdens overskudd til husarbeid. Har ikke bil så jeg får ikke handla til å lage middag. Og hva slags liv er det å måtte lage middag hver dag bare for at jeg ikke kan jobbe? Skal jeg ikke kunne ha et eget liv med avtaler med egne venner?

Du har ikke overskudd til husarbeid,men du har haugevis med sosiale avtaler?Du har ikke bil,så du får ordnet middag,men du kommer deg tydeligvis frem og tilbake på avtaler med venninner? PRIORITERINGER heter det.

Hvordan får dere handlet inn kolonialvarer da? Du trenger ikke å handle hver dag, vet du. 

Og hvem er det som lager middag hos dere, du som er hjemme eller han som er på jobb? Vi som både jobber og lager middag har også tid til å både treffe venner og løse kryssord. Så jo, du er lat og bortskjemt. 

MissSaigon skrev (2 timer siden):

Hvordan får dere handlet inn kolonialvarer da? Du trenger ikke å handle hver dag, vet du. 

Og hvem er det som lager middag hos dere, du som er hjemme eller han som er på jobb? Vi som både jobber og lager middag har også tid til å både treffe venner og løse kryssord. Så jo, du er lat og bortskjemt. 

Jeg går til utredning hos lege, så nei jeg er ikke lat og bortskjemt. Og hvordan jeg kommer meg til avtale med venninner har ingenting med saken  å gjøre, men bor i byen der det går buss faktisk. Og om jeg møter en venninne kl 14 i byen, skal jeg liksom dra hjem å lage middag til kl 1600?? Hvorfor skal ikke menn greie å hente unger og lage mat? Det har husmødre gjort alltid. Men siden jeg er dame er det liksom veldig galt. Jeg kan ikke lage mat, er det ikke bra da at mannlige så både han og barna spiser?

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Du skal være forsiktig med sånne slemme påstander. Hva om jeg er syk? Er under utredning faktisk 

Ja, ikke sant. Slutt å irritere deg over svigerinnen din som er frisk. Det er ikke hennes feil at du er så syk at du ikke orker å gjøre noe. 

Anonymkode: 1bb0c...515

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jeg går til utredning hos lege, så nei jeg er ikke lat og bortskjemt. Og hvordan jeg kommer meg til avtale med venninner har ingenting med saken  å gjøre, men bor i byen der det går buss faktisk. Og om jeg møter en venninne kl 14 i byen, skal jeg liksom dra hjem å lage middag til kl 1600?? Hvorfor skal ikke menn greie å hente unger og lage mat? Det har husmødre gjort alltid. Men siden jeg er dame er det liksom veldig galt. Jeg kan ikke lage mat, er det ikke bra da at mannlige så både han og barna spiser?

Du kan ikke handle inn til middag, men du bor i by så det er ikke noe problem å komme seg rundt til venninner. Det er vel ingen som hevder at det kun er du som skal lage middag, men det virker som du aldri gjør det? Og dere har barn oppi denne galskapen?

Anonymkode: 94806...746

Du skal være forsiktig med sånne slemme påstander. Hva om jeg er syk? Er under utredning faktisk 

Du kan fint være både lat og syk under utredning, det ene utelukker ikke det andre.

Anonymkode: 3e48b...51d

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hadde du laget samme innlegget om at mannen din var hjemme for at han ikke orket være i jobb og hverken gjorde husarbeid eller laget mat, men løste kryssord og var sosial med kompiser hadde samtlige her bedt deg stramme han opp eller skille deg om ikke han skjerpet seg.

Dette har null med ditt kjønn å gjøre, men alt med dine holdninger og tafatthet å gjøre. Skjerp deg! Det er slitsomt å være i jobb. Det er slitsomt å styre med hus og hjem. Det er slitsomt å følge opp unger. Vi andre står i det, uten å prioritere kryssord og kafé besøk i hytt og pine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...