Gå til innhold

Sende barna på skolen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Vi har vært på hyttetur i helgen og sovet på samme rom alle sammen. Så ble vi rammet av omgangssyken og vært veldig dårlige. 2 av 4 barn er foreløpig friske. Sende dem på skolen eller ikke? Kjipt å ødelegge jula for andre familier.

Anonymkode: 7d87c...d79

Fortsetter under...

Dere voksne ble syke også? Da er det ofte noro, den er ikke hyggelig å få på besøk. 

Tenker alder på barna har litt å si, er de så store at de klarer å ivareta god håndhygiene, ville jeg sendt de på skolen. Små barn derimot ville jeg sett an inkubasjonstiden først. 

Anonymkode: 8353a...913

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Friske barn går på skolen!

Anonymkode: 81b31...80b

I utgangspunktet helt enig med deg, og hadde det vært når som helst ellers på året så hadde ikke jeg vært i tvil, man er ikke hjemme om man ikke er syk. Men nå nærmer det seg juleferie, noen skal kanskje ut og reise mens andre skal være sammen med sine eldre slektninger. Om det er Norovirus kan det slå ut hele familier gjennom hele julen. 

Så jeg hadde holdt hjemme til i morgen for å forsikre meg om at barna ikke ble syke. 

MissSaigon skrev (21 minutter siden):

I utgangspunktet helt enig med deg, og hadde det vært når som helst ellers på året så hadde ikke jeg vært i tvil, man er ikke hjemme om man ikke er syk. Men nå nærmer det seg juleferie, noen skal kanskje ut og reise mens andre skal være sammen med sine eldre slektninger. Om det er Norovirus kan det slå ut hele familier gjennom hele julen. 

Så jeg hadde holdt hjemme til i morgen for å forsikre meg om at barna ikke ble syke. 

Du lar friske barn være hjemme fordi andre i familien har vært syke? Jul eller ikke…og sannsynligvis gjør de noe veldig hyggelig på skolen siste dager.

Og man lurer på hvorfor fraværet øker i skolen? være hjemme fordi noen andre har blitt syke? Her har aldri alle 5 hatt omgangssyke samtidig selv om to eller tre har vær skikkelig dårlige. Og de som er friske går så klart på jobb og skole. 

Anonymkode: 3d668...981

Helt klart sendt de på skolen. Jeg holder ikke friske barn hjemme fra skolen i påvente HVIS de blir syke eller er smittebærere. Kjære vene, tenk om alle skulle tenkt sånn. Ikke rart vi har myyye mer fravær enn f.eks. svenskene og hva lærer vi generasjonen under oss? Jo, ikke bare at vi er hjemme fordi vi kan kanskje bli syke eller at «storebror var syk i helgen så da må jeg være hjemme fra skolen i dag….»

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du lar friske barn være hjemme fordi andre i familien har vært syke? Jul eller ikke…og sannsynligvis gjør de noe veldig hyggelig på skolen siste dager.

Nei, det har jeg aldri gjort. Jeg svarte hi på et spørsmål som er helt hypotetisk for meg. Jeg ga en forklaring på min mening. 

At noen ikke er enig med meg bryr meg faktisk ikke det minste. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar alle sammen. De er 12 år.  Jeg holdt dem hjemme. Nå er begge dårlige. Det kom som kastet på dem kl 13. 

Anonymkode: 7d87c...d79

God avgjørelse og masse god bedring. Håper dere blir ferdig med dritten til jul ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...