Gå til innhold

Samboer ga sin datter en sjanse, kjørte henne ikke hjem

Anbefalte innlegg

Samboeren var langt inni gaming. Fikk telefon fra sin datter om han kunne kjøre henne hjem fra hennes jobb. Han gikk på det men var litt irritert. 

Da fikk han ny telefon at han ikke trenger å komme.  Datteren ventet på buss og det var snø og kuldegrader. Bussen kom ikke. Så ringte hun igjen, men da sa samboeren at hun har brukt opp en sjanse.

Det tar bare 15 min å kjøre til henne og videre 15 min til der hun bor.

Jeg ble irritert og ville kjøre henne selv, og spurte han om han kan legge minstemannen.   Så han ble sur og sa men jeg trenger ikke kjøre datteren og lage vanskeligheter. 

Det ble så mye styr på grunn av hans gaming. Det er sjeldent datteren ber om tjeneste. Hun gjorde det fordi hun følte hun holdt på å få influensa. 

Det endte med at datteren var lei seg fordi faren ga henne bare en sjanse. Nå vil hun ikke komme hit til jul. 

Anonymkode: 0eb7c...3e3

Fortsetter under...

Jeg hadde fortalt en slik mann at hvis han ønsker å beholde familien sin, så blir ham med i parterapi, og at han også må begynne å prioritere familie foran gaming.

Slik han er nå kaster du bort ditt liv, barnet ditt vil oppleve å bli stadig avvist av far mens det vokser opp, og du blir vitne til at han lærer sin eldste datter at hun (som du og annet barn også) er mindre verdt for ham enn gaming. Han velger gamingen foran virkeligheten og de han burde ha kjær.

Hentet du datteren hans? Jeg ville ha hentet henne, gitt henne støtte. Og så hadde jeg sagt at om han bryr seg om datteren og familien så ber han datteren om unnskyldning, legger seg flat! Og ikke minst at han fremover må vise at han prioriterer sine nærmeste over gamingen hvis han ikke vil miste datteren og familien.

(og jeg ville ringt fvk og bestilt parterapi der, for etter nyttår blir ventelistene plutselig fort mye lengre..)

Anonymkode: ec868...0bf

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg håper du hentet henne. Og så må du ta en prat med mannen når han ikke spiller. Han er far nå, og ikke en furten tenåring som gamer på rommet sitt. 

Anonymkode: 60916...6e2

Dette. 

Han har et ansvar som voksen

Anonymkode: b4544...5b2

Jøss, er han 16 år, eller er han en voksen mann?

Å oppføre seg som en spillegal tenåring er så utrolig lite tiltrekkende, helt på høyde med å være gjerrig/smålig.

Hvordan sånne mennesker får seg partner er helt ubegripelig for meg.

Anonymkode: 88768...eeb

For en dust. Jeg ville støttet henne 100 % i det valget, han kan godt minnes på at fremtidig julaften blir alene hvis han fortsetter slik. Jeg kunne i grunn vært truende til å feire jul med henne fremfor han også, hvis det lot seg løse praktisk. 

Anonymkode: e36e3...7fb

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kunne ikke kjøre dattera dessverre ts

Samboer mente hvorfor jeg ødelegger vårt forhold pga hans datter.

Hvorfor kunne du ikke kjøre?

Mannen virker jo helt blåst! Var det nå så lurt av deg å få barn med denne guttungen?

Anonymkode: 60916...6e2

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Kunne ikke kjøre dattera dessverre ts

Samboer mente hvorfor jeg ødelegger vårt forhold pga hans datter.

Det er han, og han alene som ødelegger forholdet deres. Og han gjør det fordi han oppfører seg som en uansvarlig og spillavhengig tenåring.

Bruk hans egne ord mot ham:

"Så ringte hun igjen, men da sa samboeren at hun har brukt opp en sjanse." (fra hovedinnlegget)

Si at hvis han vil beholde familien sin, så må han bli med i parterapi, og han må skaffe seg hjelp for sin spillavhengighet siden den ødelegger både hans forhold til datteren og forholdet dere imellom.

Om han ikke sier seg enig i å bli med i parterapi og starte i behandling for spillavhengighet - si at da sier du som han sa til sin datter - han har brukt opp sjansen sin og dermed også gitt opp sin familie.

Og så sier du at neste stopp blir mekling. En slik mann vil aldri endre seg.

Anonymkode: ec868...0bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...