Anonym bruker Skrevet 15. desember 2024 #1 Skrevet 15. desember 2024 Noen som kan anbefale en god gløgg. Skal serveres uten alkohol. Tips gjerne om tilbehør også (mandler og rosiner har jeg kjennskap til). Anonymkode: 05366...310
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2024 #2 Skrevet 15. desember 2024 Denne er veldig god https://meny.no/oppskrifter/drikke/varme-drikker/Hjemmelaget-glogg/ Anonymkode: 587ed...f32
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2024 #3 Skrevet 15. desember 2024 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Denne er veldig god https://meny.no/oppskrifter/drikke/varme-drikker/Hjemmelaget-glogg/ Anonymkode: 587ed...f32 Støtter dette. Kjempegod. Vil du ha lys eplegløgg kan du prøve denne oppskriften. https://meny.no/oppskrifter/drikke/varme-drikker/Epleglogg/ Anonymkode: 07d61...e80
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2024 #4 Skrevet 15. desember 2024 Tusen takk for svar. Dere har ikke tips til ferdiglagede gløgg også? Eller er det tabu? Anonymkode: 05366...310
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2024 #5 Skrevet 15. desember 2024 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Tusen takk for svar. Dere har ikke tips til ferdiglagede gløgg også? Eller er det tabu? Anonymkode: 05366...310 Selvfølgelig er det ikke tabu 😀 Har bare smakt denne tomtegløggen de har over alt, helt grei Anonymkode: 587ed...f32
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2024 #6 Skrevet 15. desember 2024 Jakobs eplegløgg med nøtter og rosinblandingen som hører til. Den er kjempegod. Finnes på Spar, Meny osv Anonymkode: a1f30...826
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2024 #7 Skrevet 15. desember 2024 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Tusen takk for svar. Dere har ikke tips til ferdiglagede gløgg også? Eller er det tabu? Anonymkode: 05366...310 Absolutt ikke tabu, men det er jo veldig kunstig smak på mye av det ferdiglagde. Tomtegløgg inneholder masse sukker, ingen ekte krydder, men mye annet rart. De andre jeg har smakt, Jacobs og eldorado, er i samme gate. Har flere kollegaer som anbefaler gløggen fra Helios, om du ikke vil lage selv. Den er visst ganske nær hjemmelaget, men jeg har ikke testet selv😊👍🏻 (Og bare så det er sagt; hjemmelaget gløgg tar bare 2-3 minutter å lage, og så står den og trekker for seg selv en stund, i tillegg til at det er både billigere og bedre enn det meste man får kjøpt, så strengt tatt ER det best å lage selv😂) Anonymkode: 07d61...e80
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2024 #8 Skrevet 15. desember 2024 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Tusen takk for svar. Dere har ikke tips til ferdiglagede gløgg også? Eller er det tabu? Anonymkode: 05366...310 Tabu er det ikke, men det har vært flere negative artikler om det i år. Både at de ikke inneholder de forventede krydderne og at de er rene sukkerbomber/kaloribomber... https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/kundene-blir-lurt/16277496/ Hjemmelaget smaker helt annerledes, man kan nesten ikke sammenligne engang. Men stort sett er folk fornøyd med å få ferdigvare altså, så du skal ikke skamme deg over å servere det. Vil du overraske positivt lager du selv Anonymkode: 41424...d61
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2024 #9 Skrevet 16. desember 2024 Drit Forbanna sin er best. Anonymkode: d631a...1a8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2024 #10 Skrevet 16. desember 2024 Hvis du vil gjøre ferdig gløgg bedre, legger du oppi kanelstenger og stjerneanis når du varmer den opp. Da får den mer smak 😊 Anonymkode: c3bbd...571
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2024 #11 Skrevet 16. desember 2024 Tusen takk for svar. Da skal jeg vurdere hjemmelaget. Har aldri smakt gløgg, så da blir det jo ekstra spennende å lage egen. Anonymkode: 05366...310
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2024 #12 Skrevet 16. desember 2024 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Tusen takk for svar. Da skal jeg vurdere hjemmelaget. Har aldri smakt gløgg, så da blir det jo ekstra spennende å lage egen. Anonymkode: 05366...310 Det kan ikke sammenlignes, man kan like det ene og ikke det andre faktisk. Anonymkode: 41424...d61
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2024 #13 Skrevet 16. desember 2024 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Tabu er det ikke, men det har vært flere negative artikler om det i år. Både at de ikke inneholder de forventede krydderne og at de er rene sukkerbomber/kaloribomber... https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/kundene-blir-lurt/16277496/ Hjemmelaget smaker helt annerledes, man kan nesten ikke sammenligne engang. Men stort sett er folk fornøyd med å få ferdigvare altså, så du skal ikke skamme deg over å servere det. Vil du overraske positivt lager du selv Anonymkode: 41424...d61 Vet du, jeg blir faktisk irritert over den slags artikler. "Smaker ikke slik den skal smake", hvem er det som bestemmer hva den skal smake? Jeg, og 90 % av Norges befolkning er vokst opp med tomtegløgg på flaske, jeg hadde ikke smakt noe annet før jeg ble voksen. Gløgg var ikke noen vanlig drikk i Norge før tomtegløgg ble introdusert fra Sverige. (Det fantes noe som het bisp som ligner.) Jeg har drukket både gluhwein og mulled wine (og alkoholfrie varianter av dette) som objektivt sett helt sikkert har vært bedre enn tomtebrygg, men for å gi den rette nostalgiske julefølelsen må det tomtegløgg til. Det er den vi alle (de 90 prosentene) forbinder med gløgg. Vi blir ikke lurt når vi kjøper denne gløggen, vi vet selvfølgelig godt at den er laget med enorme mengder sukker og kunstig smak. Slik har den alltid vært. For HI, som ikke har vokst opp med denne smaken, er det sikkert lurt å velge hjemmelaget, men vi som har vokst opp med tomtegløgg må ha det for at "det skal smake som det skal". Litt som med julekaker. Ekte meierismør er vel og bra, men skal de smake som bestemor sine, må jeg bruke margarin. Anonymkode: c7429...380
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2024 #14 Skrevet 16. desember 2024 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Tabu er det ikke, men det har vært flere negative artikler om det i år. Både at de ikke inneholder de forventede krydderne og at de er rene sukkerbomber/kaloribomber... https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/kundene-blir-lurt/16277496/ Hjemmelaget smaker helt annerledes, man kan nesten ikke sammenligne engang. Men stort sett er folk fornøyd med å få ferdigvare altså, så du skal ikke skamme deg over å servere det. Vil du overraske positivt lager du selv Anonymkode: 41424...d61 Det med sukkermengden er det stor forskjell på. Tomtegløgg som vel er den vanligste, den som selges i alle butikker til 3-4 kr nå har 13 g sukker og 52 kcal pr 100 g, noe som er en brøkdel av sukkermengden mange av de dyrere gløggtypene har. Anonymkode: 46a2c...020
TøffiTrynet☠ Skrevet 16. desember 2024 #15 Skrevet 16. desember 2024 Lerum sin er kjempegod. Den beste jeg har smakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå