Gå til innhold

Urimelig utleier? To små riper i parkett på soverommet nå vil Utleier krever 20000 kr for å få det fikset.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elina skrev (15 minutter siden):

Det finnes sparkel/fugemasse som kan brukes på parketten som kan fås i samme farge som parkett. Jeg har gjort det før og det blir veldig bra. Urimelig å skulle ha 20 000 for dette, høres mer ut som 2000.

Mange utleiere holder desverre på akkurat sånn, de forventer skyhøye summer for bagateller. Når man leier ut så er det slik som kan skje, man flytter rundt på møbler og vips så får man en ripe. Tror utleier her utnytter situasjonen for å karre til seg mer penger. Ikke greit, stå på ditt. Selvsagt skal man fikse ting som blir skadet men uhell kan skje. Om hun syns dette er så viktig ille så bør hun kanskje ikke leie ut lengre. 

En nabo av meg leide ut sin leilighet (igjennom nav) og han som hadde leid den totalvraket hele leiligheten. Det var så mye lle at brannvesenet var der for å suge ut vann og tørke ut leiligheten. Så var det flere mnd med Håndverkere, altså vi snakker om dører og vegger som var knuste og gulv som var ødelagt av vannskade. Det var hærverk!!! Tror nok naboen hadde sett mellom fingrene for to riper, iallefall tatt en grei sum for å fikse opp i det. 

Nettopp 👍 Sånne Utleiere som hun burde ikke leie ut leiligheten sin. Virker som de ikke vet forskjell på hærverk og bagateller jeg har allerede betalt hun nesten 14000 kr for ting jeg egentlig tror er vanlig slitasje men orket ikke å diskutere med henne men når hun kom med dette våset her idag at jeg liksom må betale 20000 kr for to riper da hadde jeg fått nok. 

Endret av DI22
DI22 skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at det er skjedd skade men å betale så mye penger for to riper på soverommet det godtar jeg ikke. Finnes billigere  måter å få det gjort. Virker som hun vil at hele gulvet skal slipes og ikke kun det jeg har skadet siden hun påstår at det blir opptil 20000 kr noe jeg syns er helt urimelig. 

Nettopp, les det jeg skrev

Anonymkode: 0edc4...3ab

Elina skrev (1 time siden):

Du får kjøpe utleier et slikt et: https://www.jemogfix.no/reparasjonssett-til-tre-laminat-og-parkettgulv/4145/9067389/?utm_content=nonbrand&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAmfq6BhAsEiwAX1jsZ28myy3Y8-1tdCbEs-FfZpSZL_nSxj4YNghE2izCIEKuZJTOGz3CoRoC3OQQAvD_BwE

😂 Kan garantere deg at de pengene går rett i lomma hennes også fikser hun det selv med et reparasjons sett alla det på linken. 

Det virker jo som snekkeren til Hi allerede har prøvd å fikse det på denne måten. Det ble ikke så bra.
Hi kan også spørre etter faktura som bevis for utbedringen.

Anonymkode: f7271...eb1

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det virker jo som snekkeren til Hi allerede har prøvd å fikse det på denne måten. Det ble ikke så bra.
Hi kan også spørre etter faktura som bevis for utbedringen.

Han gjorde det men virket som han bommet litt på fargen og trenger litt sliping bare som kan bli fikset på en mye rimeligere måte. Dette er det hun sendte meg for jobben hun mener må bli gjort. 

IMG_0555.PNG

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er det ikke slike ting man har depositum for? 🤔 

Anonymkode: 3c06d...8f1

Hun brukte Garanti og nå vil kreve det hvis ikke jeg betaler. Jeg vil hun skal være ærlig i sitt "bevis" material så hun kan få penger for det hun har krav på og ikke mer enn det hun egentlig skal ha, derfor så skal hun ta både nær og avstandsbilder så de kan se hvor alvorlig skadet omfanget faktisk er og hva slags pris som er rett pris for det. 

Jeg synes det høres veldig mye ut i alle tilfelle. Vi skal slipe gulv kjøkken og stue, totalt ca 40 m2, og betaler 22 000 for alt. Det er anslått 4 dagers jobb med sliping, lakking og tørketid.

Anonymkode: c4664...7c4

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg synes det høres veldig mye ut i alle tilfelle. Vi skal slipe gulv kjøkken og stue, totalt ca 40 m2, og betaler 22 000 for alt. Det er anslått 4 dagers jobb med sliping, lakking og tørketid.

Anonymkode: c4664...7c4

Nettopp 👍 det er helt urimelig sånne folk som hu burde ikke få lov til å leie ut når de kommer med sånne bagateller som det der som de skal liksom ha latterlige mye penger for. 

Endret av DI22
DI22 skrev (16 minutter siden):

Nettopp 👍 det er helt urimelig sånne folk som hu burde ikke få lov til å leie ut når de kommer med sånne bagateller som det der som de skal liksom ha latterlige mye penger for. 

Det er jo ikke en bagatell at gulvet har blitt såpass ødelagt da....

Det er vanskelig å flekkpynte på så dype riper/sår i parkett, da må gjerne hele gulvet slipes og behandles på nytt.

Synes 20.000 var mye for et lite soverrom da, men jeg vet ærlig talt ikke hva sånt koster. 

At hun ikke vil la deg slipe ned gulvet skjønner jeg veldig godt, da risikerer hun jo at gulvet blir mer ødelagt.

Anonymkode: 20ca0...4f0

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er vanskelig å flekkpynte på så dype riper/sår i parkett, da må gjerne hele gulvet slipes og behandles på nytt.

Synes 20.000 var mye for et lite soverrom da, men jeg vet ærlig talt ikke hva sånt koster. 

At hun ikke vil la deg slipe ned gulvet skjønner jeg veldig godt, da risikerer hun jo at gulvet blir mer ødelagt.

Vi får se hva de mener når de får se avstandsbilder av det også. Det hun har gjort er ulovlig og helt feil metode å ta bilder på.  Jeg har ikke tenkt til å slipe ned gulvet selv men finnes da andre måter som er mye billigere for å fikse det på. Jeg syns hun er helt urimelig og forlanger mye mer enn det jeg tror hun har rett på. Når skadene er så lite synlige noe de faktisk er når du er i leiligheten så ser jeg på det som bagateller. Hun har også ett merke midt på stue gulvet som har vært der siden før jeg flyttet inn som hun har vært helt okei med ligger der men to riper i soverommet der sengen står og gjemmer det bort det er hun liksom ikke okei med.  Dette her syns jeg blir for dumt og feil av henne å kreve så mye penger for. 

Man kan ikke fikse på ripen, men må da skifte hele gulvet. Kan ikke bytte ut ei fjøl i parketten. Kjipt, men synes dette likevel var voldsomt av huseier. Du kan betale for noe av det, men ikke helt nytt gulv for 20.000. Et lite soverom der det står ei seng. Du bør høre med forbrukerrådet hva de sier. Noe slitasje må en regne de når en leier ut. 

Anonymkode: 2e8b1...62a

Huseier kommer aldri til å skifte ut gulvet grunnet riper, men vil ha pengene hun kan klare å kave til seg 

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Så hvis dette hadde skjedd med 4 stk rom så skulle HI ha betalt 80.000 for noen riper? 

Man trenger ikke slipe hele gulvet men man kan definitivt reparere slik at det blir penere. Dette er en utleie leilighet og slike ting kan skje. Hvis utleier ikke tåler det så får hun slutte å tjene penger på utleie. Hun kan ikke til seg svindle til seg mer enn hun har krav på. Slike folk bør ikke få lov å drive med utleie. 

Har ingen tro på at utleier ville brukt 20 000 på å fikse disse ripene om ikke HI betalte for dette. Om hun i det hele tatt ville fikset det etter HI betalte.

Her er det helt klart at huseier prøver å lure til seg mer enn hun har krav på. Dette er et urimelig pengekrav som HI ikke bør betale. 

Så kan det ende opp i forliksrådet om det blir en tvist mellom HI og utleier. 

DI22 skrev (12 minutter siden):

Vi får se hva de mener når de får se avstandsbilder av det også. Det hun har gjort er ulovlig og helt feil metode å ta bilder på.  Jeg har ikke tenkt til å slipe ned gulvet selv men finnes da andre måter som er mye billigere for å fikse det på. Jeg syns hun er helt urimelig og forlanger mye mer enn det jeg tror hun har rett på. Når skadene er så lite synlige noe de faktisk er når du er i leiligheten så ser jeg på det som bagateller. Hun har også ett merke midt på stue gulvet som har vært der siden før jeg flyttet inn som hun har vært helt okei med ligger der men to riper i soverommet der sengen står og gjemmer det bort det er hun liksom ikke okei med.  Dette her syns jeg blir for dumt og feil av henne å kreve så mye penger for. 

Du maser fælt om disse avstandsbildene, men det er jo tydelig på de bildene du har lagt ut her hvor skadet gulvet er. Og istedet for å tro, så burde du sjekke opp hva det faktisk koster å slipe ned og lakkere et gulv så får du se at det huseier sier stemmer.

Anonymkode: 4747f...0d6

Du maser fælt om disse avstandsbildene, men det er jo tydelig på de bildene du har lagt ut her hvor skadet gulvet er. Og istedet for å tro, så burde du sjekke opp hva det faktisk koster å slipe ned og lakkere et gulv så får du se at det huseier sier stemmer.

Anonymkode: 4747f...0d6

Hun SKAL ta avstandsbilder også som gir hun rett pris for det hun har rett på og ikke gjøre mer enn det som er nødvendig. Du har ikke vært i leiligheten så du vet ikke hvor lite synlige de egentlig er du har bare sett på disse nærbildene og ja de kommer veldig fram på nærthold men det er en helt annen sak når man retter opp ryggen og tar bilder med strak rygg.  

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det der er ikke små riper, det er rent hærverk!

Anonymkode: be778...cdc

Godt å knuse hi? En ripe i parketten er hærverk? Uff… 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Godt å knuse hi? En ripe i parketten er hærverk? Uff… 

Så latterlig og så urimelig burde vært ulovlig for folk som det der å ha utleieboliger bare en gjeng griske folk som prøver å stjele penger av andre. Hærverk er store hull i vegger, døra, gulv og veldig synlig store skader på ting men to riper i ett lite rom er søren meg ikke hærverk. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det der er ikke små riper, det er rent hærverk!

Anonymkode: be778...cdc

For noe tull! Det der er små riper.

Anonymkode: 0ebb2...0ee

Dette er ikke store riper, det er innenfor det som må regnes son påregnelig slitasje og småskader ved utleie

Anonymkode: 0ebb2...0ee

Du har tydeligvis ikke noe forhold til å eie, og ta vare på, eiendom. Det er en selvfølge å reparere det man ødelegger. Det er tydelig at du ikke er vant til det. 

Du kan jo innhente anbud på jobben hos et par håndverkere selv. Hvis du får mye lavere pristilbud kan du sende det til huseier og foreslå å bruke en annen håndverker. Men jeg skjønner at hun er skeptisk til deg når du allerede har sluppet til en «håndverker» til å prøve å reparere, og det bare har gjort det verre.  

Anonymkode: 096d7...065

Depositumet ditt er brukt til å dekke andre «bagateller», du har allerede hyret inn en «snekker» som har gjort vondt verre, men det er selvsagt den grådige utleieren sin feil. Du furter som et lite barn over å måtte betale for det du har ødelagt. All sympati til utleier, du er antagelig leietageren fra helvete.

Du har all min sympati HI, utleier er på ville veier.

Har vanskelig for å tro at noen her inne selv hadde betalt den summen for noen riper. 

Det finnes også grenser for hva utleier kan kreve men denne dama eier ikke skrupler. 

Elina skrev (12 timer siden):

Du får kjøpe utleier et slikt et: https://www.jemogfix.no/reparasjonssett-til-tre-laminat-og-parkettgulv/4145/9067389/?utm_content=nonbrand&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAmfq6BhAsEiwAX1jsZ28myy3Y8-1tdCbEs-FfZpSZL_nSxj4YNghE2izCIEKuZJTOGz3CoRoC3OQQAvD_BwE

😂 Kan garantere deg at de pengene går rett i lomma hennes også fikser hun det selv med et reparasjons sett alla det på linken. 

Dette. Jeg ville forsøkt å rette det først, det er jo hele hensikten med reparasjonsvoks, man kan miste ting eller være uheldig. Nyheter gulv tåler lite, spesielt enkelte parketttyper. 

Verste som kan skje er jo at en ender med sliping uansett. 

Anonymkode: 5350a...8fa

Dette. Jeg ville forsøkt å rette det først, det er jo hele hensikten med reparasjonsvoks, man kan miste ting eller være uheldig. Nyheter gulv tåler lite, spesielt enkelte parketttyper. 

Verste som kan skje er jo at en ender med sliping uansett. 

Anonymkode: 5350a...8fa

Hi har jo allerede hatt en snekker inne som har prøvd å fikse med slikt. Det ble ikke bra som bildene vitner om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...