Gå til innhold

Spørre en nabo som er tannlege?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt plager med smerter i munnen ei stund. Var innom min tannlege forrige uke, men han fant ikke ut hva som forårsaker smertene. Denne tannlegen er ganske ny utdannet. Jeg har en nabo som er tannlege og har mange års erfaring. Blir det frekt å spørre han om han kan sjekke om han ser hva som er årsaken til smertene? Har ikke så lyst å feire jul med smerter 🙈

Anonymkode: c25d3...c49

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144451451-sp%C3%B8rre-en-nabo-som-er-tannlege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør i vei! Hadde også en nabo som var tannlege en gang. Bodde rett over gangen.  Ringte på i desperasjon og hylgråt. Var 15 år. Hadde ekstreme smerter. Fikk komme med til henne dagen etter og hadde nerve rot betennelse. Bakerste tann. Fikk trekt den 

Anonymkode: ea4e9...8d9

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har hatt plager med smerter i munnen ei stund. Var innom min tannlege forrige uke, men han fant ikke ut hva som forårsaker smertene. Denne tannlegen er ganske ny utdannet. Jeg har en nabo som er tannlege og har mange års erfaring. Blir det frekt å spørre han om han kan sjekke om han ser hva som er årsaken til smertene? Har ikke så lyst å feire jul med smerter 🙈

Du kan ikke spørre han hjemme, i butikken eller i gangen i barnehagen, det blir feil. Men det er helt lov å ringe han på kontoret og si at du har vært hos en tannlege som ikke fant noe galt, men du har smerter og ønsker en second opinion. 

Anonymkode: 150d4...03d

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Spør i vei! Hadde også en nabo som var tannlege en gang. Bodde rett over gangen.  Ringte på i desperasjon og hylgråt. Var 15 år. Hadde ekstreme smerter. Fikk komme med til henne dagen etter og hadde nerve rot betennelse. Bakerste tann. Fikk trekt den 

Det hørtes vondt ut. Hvordan kjennes de smertene ut? Mine smertene kommer og går. Tannlege blåste kaldt på tannen i går og det gjorde vondt helt opp i hodet. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du kan ikke spørre han hjemme, i butikken eller i gangen i barnehagen, det blir feil. Men det er helt lov å ringe han på kontoret og si at du har vært hos en tannlege som ikke fant noe galt, men du har smerter og ønsker en second opinion. 

Anonymkode: 150d4...03d

Skal ikke spørre han på privaten nei 

Selvfølgelig kan du spørre han.

Du finner da ut hvor han har praksisen, bestiller time, venter til timen og så spør du han.

Du ringer ikke på døra eller spør når dere tilfeldigvis møtes. Også mennesker med praktiske yrker fortjener og setter pris på fritid og privatliv.

Anonymkode: 16612...f52

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det hørtes vondt ut. Hvordan kjennes de smertene ut? Mine smertene kommer og går. Tannlege blåste kaldt på tannen i går og det gjorde vondt helt opp i hodet. 

Det var en verk som er ubeskrivelig. Min mann har aldri hatt hull, men fikk store smerter i en tann. Viste seg betennelse i rot. Fikk penicillin, hjalp ikke. Jeg ringte 113, fikk ambulanse til sykehus, og fjernet tanna. Lå over natta med antibiotika intravenøst. Faren er at det kan bli sepsis. 
du kan kontakte legevakt om det blir for ille. Da får du kommet inn på sykehus. 

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tannlegevakt. Så slipper du gjøre det pinlig for alle. 

Anonymkode: 64789...e9c

Pinlig? Man ringer tannlegekontoret, får snakke med tannlegesekretæren og forklarer situasjonen. De har som regel satt av tid til akutte hendelser og det er ingenting pinlig ved å bestille en time man skal betale for. 

Anonymkode: fbd35...31a

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Vakt? Det finnes ikke her jeg bor. Kun legevakt 

Det går fint å ringe og be om en akuttime. De kan flytte på vanlige kontrolltimer om for å få plass til noe viktig. Jeg har opplevd at tannlegen har ringt og spurt om jeg kunne utsette timen min ettersom det hadde dukket opp noe akutt.

Dersom du tror det kan være en infeksjon kan du ringe legevakten også. 

Anonymkode: a8571...ac2

Du kan alltids ringe tannlegevakten. Har dere ikke egen tannlege vakt i kommunen, så ringer du legevakten. De vet da hvilken tannlege som har akuttvakt. 

Dersom du ikke ønsker det, ringer du kontoret til tannlegen på mandag. Siden du ikke er pasient der er det ikke sikkert de kan ta deg inn - spesielt ikke dersom det ikke er ledige timer. Men det er ikke frekt å ringe kontoret og spørre - så fremst du ikke prøver å komme foran andre pasienter ved å argumentere med at du er «naboen»

Anonymkode: 07b90...9e7

Hvis du skal ha time, må du gå rette tjenestevei. Men jeg mener det er helt innafor å spørre bekjente som er i en bransje hvor de anbefaler at du tar kontakt. Er du i bransjen, har du gjerne innsikt i hvilke som er best i klassen. 

Anonymkode: e5846...b1e

Kommer jo helt ann på hvor godt du kjenner naboen. Er det en person du kun er på hils med er det rart og ringe å spørre om tannlege råd. Er det en nabo du ofte snakker med  ellers omgås med. Så tenker jeg at jeg glatt hadde ringt og spurt om han kunne skvise meg inn før jul. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...