Gå til innhold

Skal jeg bare kaste alle prinsippene mine på båten og bli som dem?

Anbefalte innlegg

Det er en ekstrem ukultur på jobben. Folk kommer for sent og går for tidlig. Det stjeles alt mulig, fra kontorrekvisita til gjenstander. Folk stjeler strøm til elbilene, enda vi er pålagt å melde inn hvis vi vil lade og dermed trekkes x antall kroner på lønnsslippen. Alle driter i det. Og så ser de rart på meg fordi jeg jobber arbeidstiden ut. Fordi jeg ikke rapper penner eller ikke stjeler strøm. De skulker og faker syke. «Alle gjør det, jo. Hvorfor er du så prippen?» 
Bør jeg rett og slett joine kollegaene mine og gi like faen?

Anonymkode: 2c7e6...45a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er en ekstrem ukultur på jobben. Folk kommer for sent og går for tidlig. Det stjeles alt mulig, fra kontorrekvisita til gjenstander. Folk stjeler strøm til elbilene, enda vi er pålagt å melde inn hvis vi vil lade og dermed trekkes x antall kroner på lønnsslippen. Alle driter i det. Og så ser de rart på meg fordi jeg jobber arbeidstiden ut. Fordi jeg ikke rapper penner eller ikke stjeler strøm. De skulker og faker syke. «Alle gjør det, jo. Hvorfor er du så prippen?» 

Ja

Anonymkode: 3694a...aa5

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg hadde ikke gjort det. Om andre rundt meg hadde hatt lav arbeidsmoral og lav moral generelt hadde ikke gjort at jeg ville synket med til deres nivå. Hvordan du oppføre deg sier noe om hvem du er. Og det er rett og slett ikke en slik person jeg er eller vil være. 

Anonymkode: 1d608...613

Jeg hadde ikke gjort det. Jeg stjeler ikke, jeg lyver minst mulig og jeg er pliktoppfyllende på jobb. Vi har en løs struktur på jobb, så så lenge vi får oppgavene gjort så er det ikke så nøye om jeg kommer kl 7 eller 8, men arbeidstiden skal bli ca 37,5 t pr uke. 

I din situasjon hadde jeg gjort det jeg skulle stille og rolig, så har du din sti ren om det skulle komme en oppvask. Hvor er sjefene oppi dette?

De stjeler strøm fra jobb enda bedrifter betaler mye mer for strømmen. Det er temmelig sykt å holde på sånn. Om bedriften går dårlig økonomisk etter en stund så er det jo ikke så rart med slik lav arbeidsmoral. Jeg lurer også på hvor sjefene er?

Anonymkode: 41951...d0b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...