Gå til innhold

Risgrøt. Koke ris på forhånd

Anbefalte innlegg

Skrevet

På søndag får jeg besøk og skal servere grøt. Jeg har et lite ærend før besøket, og lurte på om det er mulig å koke risen på forhånd, la det stå i ca. 2 timer, for så å komme hjem og koke grøten?

Anonymkode: 49028...a40

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

På søndag får jeg besøk og skal servere grøt. Jeg har et lite ærend før besøket, og lurte på om det er mulig å koke risen på forhånd, la det stå i ca. 2 timer, for så å komme hjem og koke grøten?

Du koker jo hele grøten. Den kan kokes og stå i et par timer, men da må du ha på lokk på kasserollen så den ikke blir tørr. Du kan varme den opp når gjestene kommer 

Anonymkode: c8fd7...55e

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Å koke risen er jo å koke grøten.

Anonymkode: c2a49...ad6

Skrevet

Lag dynegrøt. Da fårxdu god grøt og kan være borte et par timer mens den blir ferdig.

Anonymkode: 0f262...2ca

Skrevet

Lag grauten heilt ferdig og pakk gryta i isolerande materiale. Aviser var å finne i alle heimar før, men her er det i alle fall tomt for slikt. Handdukar eller dyne er vel meir realistisk.

Grauten held seg varm, treng ikkje å varmast opp att.

Ev kan du lage grauten som dynegraut som nemnt over.

Skrevet

Takk for svar. Får se om jeg har tid å koke hele grøten før. Det står på pakken at risen skal i vann først, og tenkte å korte med tiden ved å gjøre det punkte før jeg må på ærend. 

IMG_3077.jpeg

Skrevet

Dynegrøt er svaret du leter etter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...