Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Skrevet 12. desember 2024 Våre ungdommer er ydmyke og takknemlig og mener vi foreldre skjemmer de bort og at de får for mye i forhold til venner. Jeg vet jeg har problem med å begrense meg og vil så gjerne gi de alt. Anonymkode: 42a01...72b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #2 Skrevet 12. desember 2024 Trykte post fr jeg var ferdig. Ene ungdomen vår har slitt slitt og da får jeg lyst å gi ting for å glede og oppmuntre. Er jo kun fordi vi er glad i de. Men kjenner det har gått for langt når det er ingenting de ønsker seg til jul da de har absolutt alt Anonymkode: 42a01...72b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #3 Skrevet 12. desember 2024 Barna er ydmyke og takknemlige OG mener dere gir for mye? Er de takknemlige hvis de klager på at dere gir for mye? Anonymkode: ee4bd...1d4
amandine Skrevet 12. desember 2024 #4 Skrevet 12. desember 2024 Kanskje du heller burde snu litt på det, du tar fra dem noe når du aldri lar dem få ønske seg ting? Det er kanskje for sent å snu nå med tanke på denne julen, men det kommer jo forhåpentlig vis flere juler og andre anledninger. Det høres ut som om du kjøper alt de ønsker seg mer for din egen skyld enn for barna sin.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #5 Skrevet 12. desember 2024 Jeg forstår tankegangen, men du gjør de jo en bjørnetjeneste. Omsorg, tid, en god prat, hyggelige ting som en god middag, spill eller filmkveld osv koster ingenting. Anonymkode: 3ae67...d0b
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #6 Skrevet 12. desember 2024 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg forstår tankegangen, men du gjør de jo en bjørnetjeneste. Omsorg, tid, en god prat, hyggelige ting som en god middag, spill eller filmkveld osv koster ingenting. Anonymkode: 3ae67...d0b Vi gjør alt dette i tillegg. Det skal sies at vi ikke alltid har hatt det slik. Men det ene barnet vårt ble mobbet og fryst ut, og endte opp med skolevegring. Vi har brukt år for å få han delvis tilbake. Han har hatt det veldig vanskelig og tungt og siste årene har bestått av hjelpeinstanser osv. da er det veldig lett å glede han med noe nytt. Han blir jo glad, samtidig tenker han at vi ikke burde bruke så mye penger på han. Så gir jo jo lukt til begge barna. Men ja, jeg ser det er mitt behov mer enn deres behov. Anonymkode: 42a01...72b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2024 #7 Skrevet 13. desember 2024 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Vi gjør alt dette i tillegg. Det skal sies at vi ikke alltid har hatt det slik. Men det ene barnet vårt ble mobbet og fryst ut, og endte opp med skolevegring. Vi har brukt år for å få han delvis tilbake. Han har hatt det veldig vanskelig og tungt og siste årene har bestått av hjelpeinstanser osv. da er det veldig lett å glede han med noe nytt. Han blir jo glad, samtidig tenker han at vi ikke burde bruke så mye penger på han. Så gir jo jo lukt til begge barna. Men ja, jeg ser det er mitt behov mer enn deres behov. Anonymkode: 42a01...72b Du gir barnet bare en kortvarig glede. Er virkelig ikke det barnet trenger. Må være slitsomt for de å ta imot alt dette, når de selv føler på det. Anonymkode: 7c9fd...6f2
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2024 #8 Skrevet 13. desember 2024 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Vi gjør alt dette i tillegg. Det skal sies at vi ikke alltid har hatt det slik. Men det ene barnet vårt ble mobbet og fryst ut, og endte opp med skolevegring. Vi har brukt år for å få han delvis tilbake. Han har hatt det veldig vanskelig og tungt og siste årene har bestått av hjelpeinstanser osv. da er det veldig lett å glede han med noe nytt. Han blir jo glad, samtidig tenker han at vi ikke burde bruke så mye penger på han. Så gir jo jo lukt til begge barna. Men ja, jeg ser det er mitt behov mer enn deres behov. Anonymkode: 42a01...72b Jeg har gjort akkurat samme feilen selv, veldig lett etter en slik periode. Kort vei til gleder er lett å velge der og da, så blir det til besvær på sikt. Gradvis stramme inn, gradvis innføre en og en forventning til hva de skal bidra med. Så er du tilbake på sporet igjen etter en liten omvei, skal du se 😃 Anonymkode: 1fddd...726
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2024 #10 Skrevet 13. desember 2024 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Barna er ydmyke og takknemlige OG mener dere gir for mye? Er de takknemlige hvis de klager på at dere gir for mye? Anonymkode: ee4bd...1d4 Ja Anonymkode: 4175d...89a
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2024 #11 Skrevet 13. desember 2024 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Barna er ydmyke og takknemlige OG mener dere gir for mye? Er de takknemlige hvis de klager på at dere gir for mye? Anonymkode: ee4bd...1d4 Klager var ikke mitt ord. Anonymkode: 42a01...72b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå