Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Skrevet 12. desember 2024 Dersom dere hadde vært på juleavslutning på skolen, hatt med sjokolade langpanne og en av de andre foreldrene hadde begynt å kjefte på deg siden du ikke hadde sagt at du hadde bakt den fra grunnen av siden den ligner på en Toro langpanne som er glutenfri, og deres barn hadde spist av den? Anonymkode: 4e20a...0b7
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #2 Skrevet 12. desember 2024 Jeg hadde svart at dersom kaken hadde vært glutenfri, hadde jeg merket den som det slik at det ikke var noen tvil. Anonymkode: 26394...23a
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #3 Skrevet 12. desember 2024 Jeg har god erfaring med å snu ryggen til og gå bort fra folk uten et ord, dersom de faktisk kjefter. Så kan vi eventuelt ha en samtale om det som plager dem når de er klare for å oppføre seg som folk. Anonymkode: 7db10...b53
amandine Skrevet 12. desember 2024 #4 Skrevet 12. desember 2024 Det hadde jeg bare børstet av meg og ikke tenkt mere på. Ingen som har virkelige glutenproblemer «antar» at en kake er ok fordi den likner på Toro sin.
sug lut Skrevet 12. desember 2024 #5 Skrevet 12. desember 2024 Det hadde jeg bare rista på hodet av og fortalt dem at de får holde styr på egne ungers avvik sjøl.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #6 Skrevet 12. desember 2024 Da hadde jeg først vurdert om hun egentlig kjeftet eller om det var jeg som feiltolket henne. Hvis det faktisk var kjefting, som er lite sannsynlig, tror jeg bare jeg hadde sakt at det var synd hun misforsto, men så lenge den ikke var merket måtte hun ta det på egen kappe. Anonymkode: 2d7da...012
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #7 Skrevet 12. desember 2024 HI her. Alle historier har to sider, også denne. Barna går i tredje klasse, og vi flyttet hit i sommer. Snakket med klassekontakten nå i kveld. Det er flere barn i klassen med glutenallergi, og på foreldremøte i første klasse hadde de avtalt at dersom noen tok med sjokolade langpanne så skulle den være Toro eller annen glutenfri slik at disse barna viste at de trygt kunne spise den. Det er en ting vi ikke hadde fått beskjed om. Lagde et innlegg på FB-gruppen til klassen hvor jeg skrev at jeg er mammaen til XXX, og selvfølgelig så respekterer vi barn med allergier, og ønsker å legge til rette for dem, men siden barnet vårt først begynte i klassen etter sommerferien var vi ikke i det foreldremøtet hvor det ble bestemt at sjokolade langpanner skulle være glutenfrie. Ingen har heller fortalt oss det. Det kommer selvfølgelig ikke til å gjenta seg. Anonymkode: 4e20a...0b7
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #8 Skrevet 12. desember 2024 Det er neppe en hel gjeng glutenallergikere i klassen. Selvdiagnostiserende foreldre er derimot dårlige nyheter. Anonymkode: 89ee5...6f8
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2024 #9 Skrevet 12. desember 2024 Når man har glutenallergi må man selv / foreldre sørge for å spørre om det er glutenfri. Ikke spise først og spørre etterpå Anonymkode: 595ea...eee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå